Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę

Książkowe nowości science fiction na prezent

Książka science fiction to zawsze dobry pomysł na prezent dla fana gatunku. Jest z czego wybierać, więc to zestawienie ułatwi wam zadanie.

Książkowe nowości science fiction na prezent

Po przedświątecznej gonitwie i przygotowaniach Boże Narodzenie to nareszcie ten czas, kiedy możemy znaleźć moment oddechu i relaksu. A z czym najlepiej odpoczywać, jeśli nie z dobrą książką, zwłaszcza tą znalezioną pod choinką? Jeśli macie w rodzinie lub wśród przyjaciół fana lektur science fiction, nie martwcie się. Przygotowaliśmy dla was zestawienie najciekawszych nowości książkowych z tego gatunku, które będą idealnym prezentem pod choinkę.

„Przejście” Justin Cronin

Trzymający w napięciu postapokaliptyczny thriller porównywany do słynnego „Bastionu” Stephena Kinga. Kiedy z tajnej bazy wojskowej wydostają się ludzie, na których testowano skutki uboczne tajemniczego wirusa, USA pogrążają się w chaosie, który ostatecznie unicestwia całe państwo. 90 lat później do osady, gdzie w ukryciu żyją nieliczni potomkowie tych, którym udało się uchronić przed zagładą, dociera tajemnicza nastolatka, która może być kluczem do przetrwania Ziemi. „Przejście”, pierwszy tom bestsellerowej trylogii Cronina, którą przeniesiono na ekran w serialu telewizji Fox, to prawdziwy rollercoaster emocji.

„Rekursja” Blake Crouch

Kto z nas nie chciałby jeszcze raz przeżyć najlepszych momentów swojego życia? Do tego ma posłużyć przełomowy wynalazek doktor Heleny Smith. Szybko okazuje się jednak, że gdy jej dzieło dostanie się w niepowołane ręce, może stać się narzędziem zbrodni.

Doktor Smith i nowojorski policjant Barry Sutton stają do walki z przeciwnikiem silniejszym od największych broni – pamięcią i wspomnieniami. Tylko czy one są w ogóle prawdziwe?

„Rekursja” to absolutny majstersztyk, łączący trzymający w napięciu horror z najwyższej klasy science fiction. Wątki naukowe przeplatają się tu z kryminalnymi i obyczajowymi, a całość robi niezwykłe wrażenie.

„Starość aksolotla” Jacek Dukaj

Dukaj, najbardziej utytułowany poza Stanisławem Lemem autor polskiego science fiction, tym razem przedstawia świat po zagładzie dokonanej na ludziach przez tajemnicze promieniowanie z kosmosu. Nieliczni, którym udało się przeżyć, zdołali przenieść swoje umysły do komputerów. Ale czy udało im się uratować także duszę?

„Starość aksolotla” to innowacyjna powieść, która swoje literackie życie zaczęła jako „eksperymentalny” ebook. Teraz książka, na podstawie której powstaje serial Netflixa, wreszcie doczekała się też tradycyjnego wydania.

„Proxima” Stephen Baxter

Życie w XXVII wieku oferuje ogromne możliwości technologiczne, ale nie nauczyło ludzi egzystowania w pokoju. Na szczęście w galaktyce Proxima Centauri nie brakuje planet, które nadają się do zamieszkania. Trzeba tylko je skolonizować, a do tego nikt się nie pali. Są jednak przymusowi „ochotnicy”, przed którymi znoje i trudy stworzenia dla przyszłych mieszkańców bezpiecznych osad. „Proxima” to dające do myślenia spojrzenie na kondycję współczesnego człowieka i jego naturę.

„Planeta” Michael Mammay

Połączenie kryminału z wątkami militarnymi, a wszystko podane w naukowo-fantastycznym sosie. Taka jest „Planeta”, debiutancka powieść Micheala Mammaya, która opowiada o płk Carlu Butlerze, emerytowanym bohaterze wojennym, który po latach dostaje do wykonania tajemniczą misję. Szybko okazuje się, że jej wykonanie będzie bardziej skomplikowane, niż mogło się wydawać, zwłaszcza że wszyscy zdają się sabotować kolejne kroki wojskowego.

„Bastion” Stephen King

Supernowoczesna broń biologiczna, która przynosi całkowitą zagładę, a ci, którym udało się jakimś cudem przetrwać, muszą wybrać między Dobrem a Złem. Podzieleni na dwa obozy walczą, odkrywając najmroczniejsze zakamarki ludzkiego umysłu.

„Bastion” to książka, która podzieliła czytelników. Jedni zarzucają jej zbyt wolny rozwój wydarzeń, a inni chwalą za klimat i dawkowanie emocji. Jedno jest pewne: King nadal jak mało kto potrafi pisać o ludziach i ich naturze.

Książki science fiction pozwalają nam przenieść się do świata przyszłości i zapomnieć o tym, co tu i teraz. To świetny pomysł na prezent pod choinkę – nie tylko dla najzagorzalszych fanów tego gatunku.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu