Jak trenować mięśnie skośne brzucha

Zgrabny i szczupły u kobiet lub pięknie wyrzeźbiony i twardy u mężczyzn. To krótka charakterystyka idealnego brzucha, do którego dążą osoby dbające o własną sylwetkę. Trening mięśni brzucha powinien być różnorodny i angażować każdą partię mięśni. Podstawowym błędem jest skupianie się wyłącznie na ćwiczeniach angażujących mięsień prosty brzucha. Aby cieszyć się estetycznie wyglądającym brzuchem, nie możesz zapomnieć o mięśniach skośnych, które świetnie podkreślają wysportowaną talię.

Przemek Harasimiuk Przemek Harasimiuk  / 04-09-2015

Pewnie większość z nas choć raz podjęła się wyzwania wyrobienia popularnego „sześciopaka” lub pozbycia się niechcianej oponki. Z pewnością wielu szybko się poddało i zaprzestało ćwiczeń z powodu braku rezultatów. Niestety, samo wykonywanie ćwiczeń angażujących mięśnie brzucha nie spowoduje, że z twojego ciała zniknie tłuszczyk, odsłaniając „kaloryfer”. Nawet najbardziej wyszukane treningowe systemy oraz akcesoria nie pomogą ci w osiągnięciu celu, jeżeli nie spełnisz dwóch dodatkowych warunków. Pierwszym z nich jest dieta. Bez odpowiednio zbilansowanej diety dostosowanej do twojego zapotrzebowania kalorycznego nawet nie masz co marzyć o wydostaniu na wierzch mięśni brzucha. Z pomocą mogą przyjść ćwiczenia aerobowe lub – dla bardziej wytrenowanych – interwały. Stanowią one drugi z warunków osiągnięcia idealnego brzucha. W połączeniu z odpowiednim zestawem ćwiczeń możesz rozpocząć starania o wymarzoną sylwetkę.

W jaki sposób ćwiczyć mięśnie brzucha

Większość ćwiczeń wzmacniających boczne partie brzucha możesz wykonać w zaciszu własnego domu. Nie będziesz potrzebować w tym celu drogich, specjalistycznych maszyn i pomocy trenera. Wystarczą podstawowe akcesoria treningowe, które wykorzystywać można przy okazji innych treningów. Najważniejsze jest pozytywne nastawienie i zapał, który nie może osłabnąć przy pierwszym zmęczeniu. W czasie jednego treningu mięśni brzucha staraj się wykonać od pięciu do siedmiu ćwiczeń. Co najmniej dwa lub trzy z nich powinny angażować mięśnie skośne. Liczba serii oraz powtórzeń zależy od twojej kondycji i poziomu wytrenowania, jednak staraj się wykonywać po trzy serie w każdym ćwiczeniu. Możesz rozpocząć od 15–20 powtórzeń, z czasem zwiększając ich liczbę.

Ćwiczenia angażujące mięśnie skośne brzucha

Ćwiczeń wzmacniających boczne strefy brzucha jest wiele. Część z nich zaleca się paniom, niektóre przeznaczone są dla mężczyzn. W większości są to jednak podziały, których nie do końca należy przestrzegać. Różnice w treningu kobiet i mężczyzn skupiają się głównie na intensywności i ciężarze akcesoriów wykorzystywanych w ćwiczeniach. Sam sposób trenowania pozostaje bez zmian. Do najpopularniejszych ćwiczeń modelujących mięśnie skośne brzucha możemy zaliczyć:

  • Brzuszki skośne – połóż się na plecach na macie fitness, ugnij nogi w kolanach i spleć dłonie za karkiem. Ćwicz przez uniesienie tułowia z jednoczesnym napięciem mięśni brzucha. Lewy łokieć skieruj do prawego kolana i wróć do pozycji wyjściowej. Następnie skieruj drugi łokieć do lewego kolana. Ćwiczenie można wykonywać również ze stopą założoną na przeciwne kolano.
  • Skłony boczne – do wykonania tego ćwiczenia będziesz potrzebować obciążnika. W tym celu najlepiej skorzystać z hantli. Nogi ustaw na szerokość barków. W jednej dłoni należy trzymać wzdłuż ciała hantelek, a przeciwną oprzeć na biodrze lub zgiętą w łokciu przyłożyć do głowy. Ćwiczenie polega na przechylaniu ciała w stronę wolnej ręki tak, aby obciążnik powędrował możliwie najwyżej.
  • Scyzoryki na piłce – w tym ćwiczeniu będziesz potrzebować piłki gimnastycznej, na której należy się wygodnie położyć. Nogi ugięte w kolanach powinny swobodnie opierać się o podłoże. Jedna z dłoni dotyka ziemi, z kolei druga powinna być wyprostowana nad głową. Ćwiczenie polega na jednoczesnym wznosie przeciwnych kończyn, np. prawej nogi i lewej ręki i zetknięciu ich do sobą.

Ćwiczenia mięśni skośnych są tak samo istotne jak pozostałych partii brzucha. Pamiętaj, że jedynie systematyczna praca nad każdą częścią może przynieść zamierzone efekty.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro