Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę

Jak dobrze i profesjonalnie przygotować stoisko firmy na targach branżowych?

Targi branżowe są wydarzeniem, na którym warto, przynajmniej raz na jakiś czas, zaprezentować naszą firmę – jej ofertę i działalność. Taki event wymaga jednak dobrego przygotowania i dokładnego zaplanowania.

Katarzyna Wlazło
Katarzyna Wlazło 26-08-2019

Czas czytania: 5 min

FacebookTwitter

Jak dobrze i profesjonalnie przygotować stoisko firmy na targach branżowych?

Jest to dobra okazja do przeprowadzenia działań marketingowych, które sprawią, że nasza firma zapadnie w pamięć potencjalnym kontrahentom. Ogromnym plusem targów branżowych jest również bezpośredni kontakt z klientami, którzy świadomie przyszli na to wydarzenie, bo są zainteresowani produktami i usługami z danego obszaru tematycznego.

Jak zaplanować udział firmy w targach branżowych?

Przede wszystkim powinniśmy określić cel, jaki chcemy osiągnąć poprzez udział naszej firmy w targach branżowych. Może to być np. wzrost sprzedaży, dotarcie do nowych osób czy zwiększenie rozpoznawalności naszej marki. Powinniśmy także spróbować przewidzieć, czego potrzebują i poszukują nasi potencjalni klienci oraz kontrahenci na takim wydarzeniu.

Udział w targach branżowych warto zarezerwować nawet z rocznym wyprzedzeniem – zwłaszcza jeżeli są to eventy, które cieszą się bardzo dużą popularnością. Mamy wtedy szansę, że organizatorzy zapewnią naszej firmie jedno z lepszych miejsc wystawienniczych. Atrakcyjne i widoczne stoisko przyciągnie zdecydowanie więcej osób niż takie, które ukryte jest w kącie hali.

W jaki sposób przygotować stoisko?

Przygotowując stoisko na targi, musimy zadbać o każdy detal. Najważniejsza jest oryginalność – trzeba wyróżnić się spośród tłumu stoisk innych marek. Jeżeli nie mamy pomysłu na nasze stanowisko, możemy poszukać inspiracji w Internecie i zobaczyć, jak prezentowały się inne marki na podobnych wydarzeniach branżowych.

Kolorystyka naszego stoiska powinna być spójna z barwami, które występują w systemie identyfikacji wizualnej firmy. Warto również wyeksponować logotyp oraz zwrócić uwagę na oświetlenie, dzięki któremu nasze stoisko będzie bardzo dobrze widoczne.

W aranżacji stanowiska bez wątpienia pomogą nam takie elementy jak roll-up czy ścianka reklamowa. Możemy zaprojektować je i zamówić specjalnie z myślą o targach lub przygotować uniwersalne materiały promocyjne, które będziemy mogli wykorzystać także przy okazji innych wydarzeń.

Tańszym rozwiązaniem będzie na pewno roll-up. Możemy go zamówić np. w wymiarze 85 x 200 cm z drukiem UV już od 99 zł. Dla porównania: minimalny koszt ścianki reklamowej tekstylnej o wymiarach 250 x 228 cm to ponad 1600 zł.

Warto pamiętać też o wyposażeniu stanowiska od strony technicznej. Dobrze jest zadbać m.in. o stolik i krzesła, żebyśmy mieli gdzie na spokojnie usiąść z klientem, porozmawiać i przedstawić mu ofertę. Trzeba również pomyśleć o dostępie do prądu, żeby np. nasz laptop nie rozładował się w najmniej odpowiednim momencie.

Dobrze wyeksponowane materiały drukowane

Podstawowe elementy promocyjne, których nie może zabraknąć na targach, to materiały drukowane, takie jak broszury czy ulotki. To właśnie one ułatwiają prezentację oferty naszych produktów czy usług. Możemy je rozłożyć na stoliku, ale zdecydowanie lepiej będą wyglądały, jeżeli wyeksponujemy je w specjalnych kieszeniach na ulotki.

Takie ekspozytory dostępne są w różnych formatach: kieszeń na ulotki A4 kupimy już za około 10 zł, natomiast na materiały promocyjne A5 – za ponad 4 zł. Kieszenie wykonane są zazwyczaj z plexi i znajdziemy je zarówno w wersji pionowej, jak i poziomej.

Warto również zadać o ekspozytory na wizytówki, które są naprawdę bardzo tanim rozwiązaniem (od 1,15 zł za sztukę). Materiały, które w nich umieścimy, będą wyglądały profesjonalne i będą łatwo dostępne dla klientów oraz kontrahentów.

Jeżeli mamy materiały reklamowe np. w formie gazetek lub broszur, to możemy wystawić je na przenośnych, składanych stojakach, które przeznaczone są dla formatu A4. Umożliwiają przejrzyste wyeksponowanie materiałów reklamowych. Za stojak z czterema półkami, wykonany ze stali, zapłacimy od 190 zł. Po rozłożeniu przykładowy produkt ma wymiary 27 x 36 x 131 cm.

Nasze stoisko warto wyposażyć także w gadżety firmowe, które klient, np. po rozmowie z nami, będzie mógł zabrać do domu lub pracy. Najlepiej, żeby była to użyteczna pamiątka, która podczas wykonywania codziennych czynności będzie przypominać mu o naszej marce.

Jeżeli planujemy udział w targach branżowych, to pamiętajmy, że organizację takiego wydarzenia powinniśmy rozpocząć najpóźniej kilka miesięcy przed rozpoczęciem eventu. Warto też przeznaczyć na to odpowiedni budżet, co pozwoli nam przygotować profesjonalne i atrakcyjne stoisko, które chętnie odwiedzą przyszli klienci.

Czy ten artykuł był pomocny?
FacebookTwitter
FacebookTwitter

Artykuły z kategorii Firma i usługi


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro