„Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych” Tomasz Reich – recenzja

„Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych” Tomasz Reich – recenzja

Które media społecznościowe są odpowiednie dla fotografa, a gdzie bardziej sprawdzą się treści przygotowywane przez dziennikarza? Co zrobić, gdy stajemy się obiektem ataku hejtera? Czy nawiązywanie znajomości za pośrednictwem Facebooka to dobry pomysł? Na te i inne pytania o podstawowe zasady funkcjonowania w social mediach odpowiada Tomasz Reich w książce: „Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych”.

udostępnij

Monika ZbozieńMonika Zbozień / 13-10-2016

W Internecie można wszystko

Internet to przestrzeń, w której każdy może właściwie wszystko. Nikt nie zabroni nam krytykować innych, nawet bezpodstawnie, albo wypowiadać się na tematy, w których nie posiadamy żadnej wiedzy. I chociaż takie zachowania możemy ocenić jednoznacznie właściwie bez zastanowienia, istnieje wiele przypadków aktywności w mediach społecznościowych, co do których nie wypracowano jeszcze dobrych standardów. Efektem tego przy okazji śmierci osoby publicznej pojawiają się dyskusje, czy składanie kondolencji za pośrednictwem Facebooka to dobry pomysł. Problematyczne dla wielu osób może też być to, kiedy możemy zwracać się do innych na Ty w mediach społecznościowych, albo dlaczego nie powinniśmy rozpoczynać e-maila od „Witam”. Wszystkie te kwestie porusza Tomasz Reich, przedstawiając tym samym najbardziej współczesny savoir-vivre, czyli netykietę.

„Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych” to jednak nie tylko zbiór zasad dobrego zachowania w Internecie. Tomasz Reich przedstawia w tej książce także podstawowe reguły pisania e-maili, komunikacji za pomocą Twittera, Instagrama czy LinkedIna czy wreszcie prowadzenia blogu. Przedstawia ich możliwości i specyfikę, a więc kwestie ważne z perspektywy osoby, która dopiero poznaje konkretne narzędzie. Tłumaczy także, że w mediach społecznościowych każdy z nas jest marką, niezależnie od tego, czy myślimy o tym właśnie w ten sposób. Traktując funkcjonowanie w Internecie jako sposób budowania kariery, warto pamiętać, że każdy pozostawiony komentarz buduje nasz wizerunek. Liczy się właściwie wszystko – przede wszystkim to, w jaki sposób się wypowiadamy i gdzie to robimy. Tomasz Reich opowiada o tym na przykładach osób, które nie dostały wymarzonej pracy po tym, jak rekruter zerknął na ich aktywność w mediach społecznościowych.

Ale nie wszystko trzeba robić

W Internecie można wszystko, to prawda. Nie daje nam to jednak automatycznie prawa do naruszania wizerunku innych osób. Nie oznacza też, że podejmowane przez nas działania nie mogą zaszkodzić nam samym. Książka Tomasza Reicha uświadamia nam, że warto myśleć o swojej obecności w Internecie jak o kreowaniu własnej marki. „Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych” to przewodnik po tym, w jaki sposób tworzyć taką markę, która będzie wartościowa. To duży plus tej książki. Nie uczy ona co prawda niczego nowego na temat strategii obecności w Internecie, ale wyjaśnia zasady zachowań, pokazuje dobre praktyki. To jedna z niewielu książek, które podchodzą do tematu mediów społecznościowych z tej właśnie perspektywy.

Źródło okładki: www.slowaimysli.pl
Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro