Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć siłowo? Nie obawiajmy się nadmiernie widocznych mięśni

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć siłowo? Nie obawiajmy się nadmiernie widocznych mięśni

Wiele kobiet wybiera aktywności pozbawione elementów siłowych w obawie o nadmierny rozrost mięśni. Niektóre nie chcą się zmęczyć, a to kojarzy im się z aktywnością siłową. Inne nie wierzą w to, że będą w stanie ćwiczyć z hantlami, a tym bardziej ze sztangą lub ciężarami. Spójrzmy pod innym kątem na trening siłowy, który jest dobry zarówno dla zdrowia, samopoczucia, jak i sylwetki.

udostępnij

Agnieszka WadowskaAgnieszka Wadowska / 21-12-2015

Trening siłowy źródłem kontuzji?

Wykonany niepoprawnie, jak każdy inny, spowoduje wcześniej czy później kontuzję. Jednak trenując z rozwagą i przede wszystkim wiedzą, wręcz przeciwnie – wzmocni mięśnie, kości i ochroni stawy. Na początek poprośmy o pomoc trenera. Dobierze odpowiednie obciążenie i pokaże, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia. Nieważne, czy chodzi o te na wolnych ciężarach, czy maszynach takich, jak atlas.

Mocne mięśnie, które gwarantują właśnie ćwiczenia siłowe, zmniejszają ryzyko kontuzji. Wzmacniając mięśnie, chronimy stawy i cały kręgosłup. Mięśnie otaczające kręgosłup będą mocniejsze i wpłyną na zmniejszenie dolegliwości bólowych pleców. Jako że technika ćwiczeń jest ważna, dbając o nią, poprawimy jednocześnie swoją postawę. To również zaprocentuje w codziennym życiu.

Ćwiczenia siłowe dobre dla naszych kości i serca

W badaniach udowodniono, iż trening z ciężarami zwiększa gęstość kości. To bardzo istotne dla kobiet, bowiem częściej niż mężczyźni cierpią na osteoporozę i osteopenię. Wzmacniając kościec, mamy możliwość zapobiegać tym chorobom. Poprawnie wykonywane ćwiczenia z hantlami, kettlami i sztangą, a może pole dance, poprawiają pracę mięśnia sercowego. Trenując, wzmacniamy wydolność, a serce jest zmuszone do wydajnej pracy i intensywnego pompowania krwi, która jest dobrze utleniona.

Zbyt widoczne mięśnie? Na pewno nie u kobiet

Panie ćwiczą z mniejszymi obciążeniami niż panowie. Nawet zwiększając je systematycznie i korzystając z działania np. odżywek białkowych, kobieta nie zbuduje nadmiernie widocznej masy mięśniowej. Proces budowy masy jest długotrwały i trudny nawet dla panów. Kobiety nie mają odpowiedniej ilości testosteronu, dlatego nie zbudują ciała kulturystki, którego się tak obawiają.

Trening na siłowni dla lepszej sylwetki i szybszego spalania kalorii

Ćwiczenia siłowe kształtują sylwetkę, rzeźbiąc ją i zarysowując mięśnie u kobiet. Efekt to szczupłe ciało, które po prostu dobrze wygląda. Aby uzyskać taki wynik, warto sięgnąć po wolne ciężary, które angażują jednoczesny rozwój wielu mięśni, delikatnie je uwidaczniając.

Trening na siłowni powoduje przyspieszenie materii. Mięśnie są dużo bardziej aktywne metabolicznie niż tłuszcz. Im więcej mięśni w naszym ciele, tym szybciej spalamy kalorie. Kobiety mają problem z nadmiernym gromadzeniem się tkanki tłuszczowej, więc praca z hantelkami wzmacniającymi mięśnie to idealny wybór.

Co istotne, mięśnie spalają nadmiar kalorii nie tylko w czasie treningu, ale też po nim. Również wtedy, kiedy siedzimy w pracy lub czytamy książkę. To niewątpliwa zaleta treningu siłowego w porównaniu z aerobowym. Podczas aerobów łatwiej o przetrenowanie, a połączona z nimi zwykle niskokaloryczna dieta spowalnia metabolizm, zamiast go przyspieszyć.

Bardzo dobra spoczynkowa przemiana materii i ładnie wyrzeźbiona sylwetka. Czego chcieć więcej? Sięgnijmy zatem po ćwiczenia siłowe i korzystajmy z ich dobrodziejstw.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro