Czujniki parkowania i cofania do 150 zł

Cofanie czy parkowanie w garażu lub w ciasnej wąskiej uliczce to zmora niejednego kierowcy. Zadrapania, zarysowania, a potem wizyta u lakiernika to również niemiłe wspomnienie z manewrowania swoim autem. Zatem trzeba iść z postępem czasu i ułatwiać sobie niektóre czynności. Zapewnia to czujniki parkowania.

Lucjan Korytko Lucjan Korytko / 19-03-2016

Większość samochodów jest standardowo wyposażona w zestaw czujników parkowania, a do pozostałych można go w każdej chwili dokupić. Ceny są atrakcyjne, a montaż też kosztuje niezbyt wiele. Jeżeli wykażemy się odrobiną sprytu, możemy je zamocować samodzielnie. Dostępne są zestawy do umieszczenia tylko z tyłu pojazdu lub zarówno z tyłu, jak i z przodu.

Do czego służą czujniki parkowania?

Czujniki parkowania to sensory zamontowane w zderzaku samochodu, ułatwiające manewrowanie autem na parkingu czy też w garażu. Informują o zbliżaniu się do przeszkody. Ostrzegają zarówno sygnałem dźwiękowym, jak i świetlnym. W skład zestawu zazwyczaj wchodzi niewielki wyświetlacz LED, który montuje się w środku pojazdu.

Czujniki z czterema sensorami

Najbardziej problematycznym manewrem dla kierowcy zwykle jest cofanie. Aby uniknąć zderzenia z przeszkodą, warto zainwestować kilkadziesiąt złotych i wyposażyć również tył swojego samochodu w czujniki parkowania. Tego typu zestawy są uniwersalne i pasują do każdego samochodu. W ich skład wchodzą cztery sensory, które montuje się w tylnym zderzaku auta, używając specjalnego wiertła z otwornicą, zazwyczaj dołączonego do zestawu. Dodatkowo w widocznym dla kierowcy miejscu umieszcza się wyświetlacz. Sygnalizuje on dźwiękiem odległość od przeszkody. Diody na wyświetlaczu informują, po której stronie przeszkoda się znajduje, a także wskazują rzeczywiste odległości. Takie czujniki uruchamiają się podczas włączania biegu wstecznego, a zwykle zaczynają działać w odległości 2 m od przeszkody.

Ceny zestawów czujników zawierających cztery sensory zaczynają się już od 40 zł.

Czujniki z ośmioma sensorami

Wydając nie więcej niż do 150 zł, można się zaopatrzyć w zestaw z ośmioma sensorami, czyli na tył oraz na przód samochodu. Jest droższy, ale zapewnia większy komfort również podczas podjeżdżania przodem do różnych przeszkód, np. na parkingu. W tym wypadku montaż przebiega identycznie. Niektóre modele mają kolory sensorów odpowiadające kolorowi karoserii, ale są też takie, które można lakierować na dowolny kolor, co w żaden sposób nie wpływa na ich pracę.

W skład zestawu wchodzi również niewielki wyświetlacz LED sygnalizujący przeszkodę, pozwalający na jednoczesną wzrokową i słuchową kontrolę pojazdu.

Czujniki przednie zaczynają działać w odległości około 80 cm od przeszkody, a czujniki tylne – 2 m od przeszkody. Przednie sensory wyczuwają ją z mniejszej odległości niż tylne. Jest to korzystne np. podczas jazdy w korku.

Tego rodzaju czujnik parkowania włącza się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego, natomiast czujnik z przodu działa stale z wyjątkiem momentu cofania pojazdu.

W skład zestawu wchodzi: centralka sterująca, osiem sensorów z przewodami, wiertło, kable połączeniowe, wyświetlacz oraz instrukcja.

Czujniki parkowania w ramce tablicy rejestracyjnej

W tym przypadku również nie przekraczamy 150 zł, a zyskujemy interesujące rozwiązanie. Tego rodzajuczujnikinie wymagają wiercenia otworów podczas montażu i nawet laik zamocuje je szybko, wygodnie i bezproblemowo.

Zasięg wykrywania przeszkody w przypadku tego rodzaju czujników wynosi 0,3–1,5 metra. Zestaw zawiera: ramkę tablicy rejestracyjnej (zazwyczaj z wbudowanymi trzema sensorami), centralkę sterującą, buzer, okablowanie oraz instrukcję.

Czujniki parkowania czy cofania to warta zachodu inwestycja, dzięki której możemy zyskać większą pewność podczas manewrowania samochodem. Pozwalają lepiej wyczuwać pojazd, a w związku z tym perfekcyjniej poruszać się na parkingu.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro