Ćwicz w domu, kiedy warunki nie sprzyjają wychodzeniu

Ćwicz w domu, kiedy warunki nie sprzyjają wychodzeniu

Niskie temperatury, deszcz, mróz, śnieg i śliska nawierzchnia zwykle wiążą się z ograniczeniem, a nawet całkowitą rezygnacją z treningów na zewnątrz. Zima jest z tego powodu trudnym czasem dla biegaczy i innych sportowców. Nawet jeśli zrezygnujesz na jakiś czas z treningów na świeżym powietrzu, nie znaczy to, że całkowicie zrujnujesz swoją formę. Wykorzystaj ten okres na inne formy aktywności, na które zazwyczaj brakuje ci czasu.

udostępnij

Daria WystępekDaria Występek / 08-12-2016

Postaw na domową siłownię

W domu możesz przeprowadzić ciekawy i bardzo skuteczny trening. Przyda się do tego prosty sprzęt, ale wiele ćwiczeń możesz też wykonać z ciężarem własnego ciała. Strój powinien składać się z koszulki i legginsów, które przylegają do ciała i nie krępują ruchów. Do tego wygodne buty i można zaczynać trening.

Pomyśl, nad czym chcesz pracować

Mocne plecy, brzuch i nogi przydadzą się w każdej dyscyplinie. Panie często chcą też popracować nad wzmocnieniem rąk i barków, które są ich słabym punktem. Niezbędna będzie mata do ćwiczeń i kilka prostych obciążeń. Małe hantle będą najlepsze na początek, zwłaszcza jeśli wcześniej nie wykonywałeś ćwiczeń z obciążeniem. Po kilku tygodniach regularnych ćwiczeń warto pomyśleć o zwiększeniu ciężarów. Dobrym pomysłem będzie sztanga, na której można regulować ciężar, a także odważniki kettlebell, którymi może wykonać wiele ciekawych i skutecznych treningów.

Poprawna technika

Jest niezbędna, zwłaszcza kiedy pracujemy na większych ciężarach. Dzięki zachowaniu prawidłowej techniki chronimy nasze ciało. Ćwiczenia i duże ilości powtórzeń wykonywane nieprawidłowo z czasem mogą doprowadzić do kontuzji, a nawet uniemożliwić dalsze treningi. Jeśli nie wiesz, jak zacząć, poproś o radę kogoś doświadczonego. Zanim złapiesz za ciężką sztangę, upewnij się, że wiesz, jak zrobić to prawidłowo.

Drążek do podciągania

To jeden z najprostszych i najtańszych sprzętów, które łatwo można zamontować w domu. Jeśli podciągnięcie nie jest możliwe, nie przejmuj się. Początki zawsze są ciężkie, a dużym odciążeniem i pomocą będzie guma, która znacznie ułatwi podciąganie.

Mocny brzuch

Ćwiczenia wzmacniające, równoważne i stabilizujące są konieczne dla zachowania prostej postawy i mocnego korpusu. Mięśnie brzucha są często najważniejszym punktem sylwetki i poświęca im się sporo czasu. W trakcie każdego treningu zarezerwuj około 10–15 minut na wzmocnienie tej partii ciała. Pamiętaj też, że inne ćwiczenia, zwłaszcza te w podporze, jak deska czy wspinaczka górska, także są świetnym rozwiązaniem. Możesz zastosować dodatkowe obciążniki, żeby praca była bardziej wymagająca.

Treningi możesz układać samodzielnie albo korzystać z gotowych planów treningowych. Jest też wiele treningów na DVD, z których możesz skorzystać. Może być to konieczne, szczególnie na początku, z czasem będzie to o wiele łatwiejsze. Zaobserwujesz też, która partia ciała wymaga więcej uwagi i będzie można poświęcić jej więcej czasu na sesjach treningowych. Zapisuj każdy trening w dzienniczku i staraj się trzymać planu. Wtedy efekty przyjdą szybciej.

Trening siłowy działa bardzo korzystnie na wygląd ciała. Wysmukla mięśnie i modeluje sylwetkę. W połączeniu ze zdrową i zbilansowaną dietą szybko zauważysz pozytywne zmiany. Warto przeznaczyć na treningi 3–4 dni w tygodniu po około 50–60 minut. Jeśli nie masz innych aktywności, będzie to optymalny czas.

Zobacz również poradnik - Minimalistyczna siłownia w domu

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro