Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościBMX do 800 zł – modele na sezon 2021
Rowery BMX początkowo powstały jako tania alternatywa dla… motocrossu. Obecnie tę funkcję pełnią rowery MTB, ale BMX-y wciąż pozostają ciekawym rozwiązaniem dla osób, które szukają taniego i pancernego roweru do jazdy ekstremalnej.
Czas czytania: 5 min
BMX do 800 zł – na co zwrócić uwagę i czego oczekiwać?
Przedział 700-800 zł to minimalna kwota pozwalająca na zakup jakiegokolwiek BMX-a. Piszę „jakiegokolwiek”, bo producenci w tej klasie nie dzielą rowerów według przeznaczenia – wszystkie BMX-y w tej cenie to modele „uniwersalne”, czyli w domyśle: street/freestyle.
Są to podstawowe modele na ramie i widelcu ze stali hi-ten. Stalowa będzie też kierownica czy wspornik siodła – nie licz na masę roweru poniżej 11-12 kg. Na szczęście w BMX-ie niska masa nie jest tak istotna, jak wytrzymałość. Ta ostatnia powinna być wystarczająca do postawienia pierwszych kroków na miejskich schodkach, w skateparku czy na pumptracku.
Problemem może być jednak dobór do wzrostu – w najtańszych BMX-ach producenci nie podają rozmiaru (długości górnej rury), więc czasem trudno chociażby ocenić, czy są one przeznaczone dla dzieci/juniorów, czy dorosłych. Pozostaje kierować się rozmiarem koła i przymiarką po odebraniu paczki.
Zobacz również: Jak dobrać bmx do wzrostu
Przykładowe modele BMX do 800 zł
Kands Ninja 16”
Jest to tak naprawdę rower dziecięcy stylizowany na BMX-a, z charakterystyczną wysoką kierownicą i szerokimi oponami. Jednoczęściowa korba i tylny hamulec typu torpedo nie sprawdzą się w jeździe ekstremalnej, ale do pierwszych skoków z krawężnika i czerpania frajdy z długich poślizgów na zablokowanym kole Kands Ninja powinien nadawać się idealnie.
Prime X Super 20”
Najtańszy model Prime X to kolejna propozycja raczej do drobnych wygłupów, niż poważnych lotów, ale już na kołach 20” – powinny się w niego wpasować nie tylko dzieci, ale też juniorzy. Niestety producent nie podaje długości górnej rury, więc trudno stwierdzić przydatność dla osób dorosłych. Wyposażenie to BMX w starym stylu: jest rotor (pozwala kręcić kierownicą o 360 stopni bez plątania linek), są pegi (rurki przy osiach piast pozwalające ślizgać się po murkach i poręczach), a do tego koła z ogromną liczbą szprych (68 – nawet w najbardziej ekstremalnych modelach już się tylu nie stosuje) i duża zębatka w korbie (niestety jednoczęściowej).
Diamondback Viper 20”
Viper to najtańszy model doświadczonej amerykańskiej marki, mimo kół 20” również skierowany głównie do juniorów. Nie jest on tak bogato wyposażony, jak Prime X (brak rotora i pegów), ale do amatorskiej jazdy, do jakiej został stworzony, może się okazać nawet zaletą. Ponadto można oczekiwać, że dzięki temu Diamondback będzie chociaż trochę lżejszy.
Kands Hydro 360
Propozycja polskiego producenta na kołach 20” jest zdecydowanie najciekawszym BMX-em do 700-800 zł. Rama w dalszym ciągu jest wykonana z tańszej (i cięższej) stali hi-ten, ale jej jakość stoi o półkę wyżej od opisanych wyżej konkurentów. Z zupełnie innej klasy jest też wyposażenie: m.in. 3-częściowy mechanizm korbowy z zębatką w rozmiarze 25T czy nowocześnie wyglądające siodło. Dużym plusem, niespodziewanym w tej cenie, są też piasty na łożyskach maszynowych i stery A-head. Jest to więc bardzo spójny sprzęt, który pod wieloma względami może konkurować z rowerami dwukrotnie droższymi. Sugerowałbym jedynie wymienić pedały platformowe na większe i solidniejsze – te zamontowane fabrycznie nie zapewnią odpowiedniej trakcji i raczej nie wytrzymają trudów jazdy ekstremalnej.
A może używany?
Jak widać, wybór rowerów BMX za 700-800 zł jest niewielki. W przypadku osób dorosłych w zasadzie ogranicza się do oferty Kandsa. Może więc warto rzucić okiem na rowery używane? Wspomniana kwota pozwoli wybierać spośród modeli renomowanych producentów BMX, takich jak Mongoose, GT, WeThePeople czy Haro.
Idąc tą drogą, warto jednak zwrócić szczególną uwagę na stan techniczny roweru. BMX-y zwykle nie mają lekkiego życia! Z drugiej strony, są one do tego przystosowane – ze względu na ich wytrzymałość i prostotę ryzyko wpadnięcia na „minę” wymagającą wysokich nakładów jest stosunkowo niskie, a ślady intensywnej eksploatacji zwykle widać już na pierwszy rzut oka (np. mocno porysowany lakier, powgniatane obręcze oraz uszkodzenia siodła i chwytów).
- 1299,00 zł
- Rower Kands BMX 20 Hydro 360 czarno-szary r22
- 259,80 zł x 5 rat raty zero
- 1299,00 zł
- Rower Kands BMX 20 Hydro 360 czarno-niebieski r22
- 259,80 zł x 5 rat raty zero
- 750,00 zł
- Rower BMX Btwin Decathlon
- 660,00 zł
- BMX jak Nowy Monty Aluminium Rama
- 285,00 zł
- RAMPA kicker skocznia 3el. BestSporting skakania
- zyskuj do 5% z
- 499,00 zł
- ROWER ROWEREK DZIECIĘCY 12 CALI BMX KOSZ BIDON KÓŁKA + PROWADNIK
- zyskuj do 5% z
- 541,00 zł
- AEROGRAF HARDER & STEENBECK ULTRA 2024 dysza 0.45 + zestaw do czyszczenia
- zyskuj do 5% z
- 750,00 zł
- Rower BMX Accent TRACK 16 wielokolorowy
- zyskuj do 5% z
- 65,00 zł
- Mostek rowerowy Satori heads up
Michał Lalik
Od 16 lat uzależniony od rowerów każdego typu, ze wskazaniem na jazdę po górach. Autor poradników, testów, opisów tras i relacji z zawodów, których jest też współorganizatorem (cykl Enduro MTB Series). Kiedy nie jeździ, współpracuje z magazynem Bike, a na swoim blogu 1Enduro.pl tworzy kompletny przewodnik po nowej szkole kolarstwa górskiego.