A może by tak z wiosną wymienić amortyzator – przegląd tylnich amortyzatorów motocyklowych

A może by tak z wiosną wymienić amortyzator – przegląd tylnich amortyzatorów motocyklowych

Poznawaniu pewnych elementów związanych z motoryzacją często towarzyszy bariera, a nawet lęk. Natomiast po wysłuchaniu specjalisty lub kogoś doświadczonego niejeden z właścicieli motocykla powie: „Nie spodziewałem się, że to będzie takie proste”. To samo może dotyczyć amortyzatorów motocyklowych. Są czynności, które można wykonać we własnym zakresie (choćby dopasowanie sprężyny amortyzatora do własnego ciężaru); są też takie, które zrobi wyłącznie specjalista. Producent nie dostosowuje amortyzatora do wagi konkretnego motocyklisty.

udostępnij

Jakub NieszporekJakub Nieszporek / 26-04-2017

Na ogół szybciej zużywa się w motocyklu tylne zawieszenie, dlatego czasem stajemy przed koniecznością wymiany amortyzatora. Nie musi to być jedyny powód, ponieważ motocykliści to zwykle indywidualiści i zaraz po kupnie maszyny próbują dostosować ją dla siebie, czyli stuningować. Tylne amortyzatory to dla pasjonata rzeczywiście pole do popisu. Najlepiej na początku (jeśli amortyzator jest nowy) podregulować napięcie sprężyny. Regulacja nie obejdzie się bez ustawienia maszyny na jakimś podnośniku, ponieważ koło powinno swobodnie zwisać.

Zatem wymieńmy amortyzator...

Ważną cechą tylnego amortyzatora motocykla jest możliwość regulacji tzw. napięcia (naprężenia) wstępnego. Przed kupnem warto sprawdzić, w jakim zakresie możemy to zrobić. Istotne są też wymiary amortyzatora i wielkość oczek sprężyny, bo nie zawsze amortyzator jest dostosowany przez producenta do konkretnego modelu motocykla. Niektóre firmy oferują w zestawie wymienne tulejki i widełki dolnego mocowania. Dużym zainteresowaniem cieszą się amortyzatory przeznaczone do motocykla Jawa TS 350 w cenie 90 zł, wyposażone w pięciostopniową regulację. Za podobne amortyzatory niemieckiej firmy MZA zapłacimy 127,77 zł.

Produkt cechuje się większą wytrzymałością i jest przystosowany do montażu w Simsonie S50/S51. Na uwagę zasługuje powrót motocykli WSK. Do tych także maszyn można znaleźć wiele amortyzatorów. Za wysokiej jakości amortyzatory pasujące do WSK zapłacimy około 180 zł. W zamian otrzymamy amortyzatory wyposażone w elegancką, chromowaną osłonę z chromowaną sprężyną. Produkt jest wyposażony w pięciostopniową regulację.

To nie tylko miękkość jazdy, to również estetyka...

Tylne amortyzatory to nie tylko bardzo ważny element motocykla, który czyni jazdę bardziej komfortową, ale też element designu. Niektórzy motocykliści zasłaniają sprężyny gumową, harmonijkową osłoną, czego przykład mamy choćby w popularnej Jawie. Osłony można kupić dodatkowo, a ich cena wynosi około 8 zł.

Polecając tylne amortyzatory do motocykli, nie zapominajmy o popularnej marce Romet. Lekkie maszyny Romet Ogar cieszą się dużą popularnością zwłaszcza wśród młodzieży, dlatego producenci nie zapomnieli o określonej ofercie w postaci amortyzatorów.

Produktem cieszącym się dużym zainteresowaniem odbiorców jest amortyzator do Rometu Ogar 900 w cenie 117 zł za parę. Ma bardzo estetyczne wykonanie – na chromowaną sprężynę zachodzi krótka „szklanka”. Na aukcjach znajdziemy duży wybór tylnych amortyzatorów do motocykli, w tym do maszyn ekskluzywnych. Dosyć często jest kupowany komplet amortyzatorów do Suzuki VS 800 600 750 w cenie około 550 zł.

Pamiętajmy, aby przed zakupem amortyzatora do motocykla dokładnie sprawdzić, czy produkt jest przystosowany do montażu w naszej maszynie.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?
podziel się

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro