7 pokarmów, które pomagają zwalczyć ból głowy

Ból głowy powodują różne czynniki (np. nadciśnienie tętnicze, nadczynność tarczycy, otyłość), a w tym również spożywane pokarmy. Unikając żywności, która ci szkodzi i wprowadzając do diety odpowiednie pokarmy, możesz złagodzić występowanie bólu lub całkowicie go wyeliminować. Poniżej lista 7 produktów, które skutecznie radzą sobie z bólem głowy.

Marta Zych Marta Zych / 31-08-2015

Co powoduje ból głowy

Ból głowy może mieć różne źródła, a jednym z nich jest nieprawidłowy tryb życia i zła dieta. Jeśli często miewasz bóle głowy, zrezygnuj z picia dużej ilości kawy i herbaty, ogranicz przyjmowanie środków przeciwbólowych, zrezygnuj z picia alkoholu i palenia papierosów. Wykonaj też badania hormonalne, żeby wykluczyć nadczynność tarczycy, której towarzyszą napady bólu głowy.

Pokarmy na ból głowy

1.Tłuste ryby Pożywienie bogate w witaminy z grupy B takie jak B6, B12 i kwas foliowy ogranicza napady bólu głowy. Łosoś i tuńczyk są więc doskonałym składnikiem diety na uciążliwy ból. Około 85 g łososia pokrywa ponad 250% zalecanego dziennego zapotrzebowania na witaminę B12, co oznacza, że kawałek wędzonego łososia dodany do posiłku powinien zapobiec bólom głowy. Tłuste ryby zawierają także przeciwzapalnekwasy omega-3, które również wspomagają leczenie uciążliwego bólu.

2.Melon Melon zawiera dużą ilość wody i potasu i tym samym równoważy wysokie stężenie sodu i nawadnia organizm. W jednym średniej wielkości melonie znajduje się ok. 66 mg magnezu, co stanowi 16% dziennego zapotrzebowania. Badania pokazują, że magnez pomaga stabilizować poziom insuliny we krwi u osób niemających cukrzycy. A ponieważ niski poziom cukru jest jednym z wyzwalaczy bólu głowy, dostarczenie odpowiednio dużej ilości magnezu i ustabilizowanie poziomu cukru zapobiega kolejnym napadom bólowym.

3.Biała fasola Jedna szklanka białej fasoli pokrywa więcej niż 25% dziennego zapotrzebowania na magnez. Pierwiastek pomaga zwalczać ból głowy, ze względu na rolę, jaką odgrywa przy skurczach mięśni. Jeśli w organizmie znajduje się prawidłowa ilość magnezu, naczynia krwionośne w mózgu prawidłowo się obkurczają i dzięki temu nie pojawia się ból głowy. Innym bogatym źródłem magnezu są banany, migdały, szpinak i morele.

4.Ziemniaki Podobnie jak melony, ziemniaki sąbogatym źródłem potasu, który pomaga leczyć ból głowy, kiedy jesteś odwodniony. Jeden ziemniak ze skórką pokrywa w 25% twoje dzienne zapotrzebowanie na potas. Dodatkowo uzupełnia takie witaminy, jak A, C i B6. Jeśli w swojej diecie unikasz skrobi, zamiast ziemniaków sięgnij po banana. Owoc zawiera 422 mg potasu oraz duże ilości witaminy B6.

5.Wiśnie Jedzenie jakichkolwiek owoców pomaga zwalczyć ból głowy, bo jest to jeden ze sposobów na dostarczenie sobie wody do organizmu. Wiśnie zawierają dodatkowo składniki, które trafiając do krwi zamieniają się w tlenek azotu. Ten nieorganiczny związek chemiczny chroni przed bólem głowy. Innym dobrym pożywieniem działającym podobnie jak wiśnie są buraki i sok buraczany.

6.Szpinak Jeśli potrzebujesz jeszcze jakiegoś powodu, żeby przekonać się do jedzenia zielonych liściastych warzyw, rozważ ten: szpinak i inne podobne warzywa liściaste są bogate w ryboflawinę należącą do witamin z grupy B. Odpowiednie wysycenie organizmu witaminą B skutecznie zapobiega migrenom.

7.Woda Woda nie jest stałym pokarmem, ale bez niej organizm nie może przetrwać. Odpowiednie nawodnienie organizmu pozwoli ci uniknąć bólu głowy. Ból pojawia się, kiedy organizm jest odwodniony. Dlatego pij wodę przez cały dzień, a nie dopiero wtedy, kiedy chce ci się pić. Uczucie pragnienia oznacza, że twój organizm jest już odwodniony w 1-2%. Osoby wrażliwe na spadki cukru w organizmie, które muszą jeść co 3-4 godziny, powinny zadbać nie tylko o dostarczanie sobie pożywienia w odpowiednim czasie, ale również o nawodnienie. Omijanie posiłków połączone z małą ilością wody jest jedną z głównych przyczyn bólu głowy.

Odpowiednia dieta pomoże złagodzić często pojawiające się bóle głowy. Zadbaj też o suplementację niezbędnych witamin i pierwiastków, nawadniaj organizm i zażywaj ruchu. Połączenie odpowiedniej diety z suplementacją i aktywnością fizyczną uwolni cię od uciążliwego bólu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro