Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę

5 sprzętów, które przydadzą ci się do ćwiczeń w domu

Sala fitness obfituje w ogromną ilość sprzętów, których zadaniem jest pomoc w kształtowaniu sylwetki i spalaniu tkanki tłuszczowej. Możemy wyróżnić te, które są niezwykle proste i zabierają niewiele miejsca, jak na przykład ekspander czy skakanka, i takie, których zaawansowana technologia, gabaryty i cena robią duże wrażenie. Bez względu na wszystko warto zwrócić uwagę na te przyrządy, które najlepiej przyczynią się do utraty zbędnych kilogramów, i koniecznie wyposażyć nimi swoją domową siłownię.

5 sprzętów, które przydadzą ci się do ćwiczeń w domu

Rowerek stacjonarny

Pogoda nie zawsze zachęca do uprawiania aktywności na zewnątrz nawet najbardziej zapalonych sportowców. W takich przypadkach z pomocą przychodzą rowerki stacjonarne, które przysłużą się nie tylko podczas wykonywania treningu kardio, ale także jako rozgrzewka przed właściwymi ćwiczeniami lub jako trening metaboliczny. Osoby początkujące powinny zwrócić uwagę na zwykłe rowerki magnetyczne, których zaawansowane systemy elektroniczne pozwalają śledzić każdy parametr treningowy na wyświetlaczu LCD. Zaawansowani z pewnością skłonią się ku rowerowi spinningowemu, którego tak zwane „ostre koło” i koszyki z paskami na stopy umożliwią wykonanie bardzo intensywnych sprintów korzystnie wpływających na wydolność i tempo spalania tkanki tłuszczowej. Ceny zwykłych rowerów zaczynają się od około 500 złotych.

Orbitrek

Orbitrek jest kolejnym przyrządem, z pomocą którego przeprowadzimy nie tylko rozgrzewkę przed właściwym treningiem, ale także trening kardio czy metaboliczny. Ze względu na komfort ruchu trening na orbitrekach magnetycznych mogą wykonywać osoby w każdym wieku bez większych obaw o ból stawów czy kontuzje. Ćwiczenia na tym przyrządzie będą angażowały do pracy nie tylko mięśnie nóg i pośladków, ale także ramion i brzucha. Koło zamachowe umiejscowione w przedniej części urządzenia umożliwia pracę na zmiennym oporze, dostosowanym do wytrenowania danej osoby. Zakup dobrego jakościowo trenażera będzie oznaczał wydatek minimum tysiąca złotych. Zainwestowanie dodatkowego tysiąca pozwala cieszyć się z najwyższego komfortu pracy, jakości i zaawansowania technologicznego.

Skakanka

Skakanka jest niezwykle prostym przyrządem cieszącym się ogromną popularnością wśród osób trenujących sztuki walki. Jest to spowodowane jej korzystnym wpływem na koordynację nerwowo-mięśniową niezwykle ważną u na przykład bokserów. Dodatkowo trening na skakance świetnie wpływa na poprawę wydolności krążeniowo-oddechowej. Ćwiczenia z wykorzystaniem tego przyrządu będą stanowiły dobrą rozgrzewkę, która skutecznie podniesie temperaturę ciała i przygotuje do właściwych ćwiczeń. Mogą także stanowić sposób na trening kardio. Opanowanie pojedynczych skoków daje możliwość przejścia do trudniejszych elementów, takich jak na przykład popularnych w crossficie double unders, które z pewnością będą stanowiły wyzwanie dla wydolności organizmu. Skakanka ze względu na niewielkie gabaryty i bardzo niską cenę powinna znaleźć się w domu każdego sportowca.

Taśmy TRX

O ile wcześniej wymienione sprzęty znajdują swoje zastosowanie głównie w treningu kardio czy interwałowym, o tyle taśmy TRX będą efektywnie wpływać na rozwój mięśni. Odpowiednio wykorzystane taśmy pozwolą przetrenować całe ciało przy użyciu bardzo dużej ilości ćwiczeń. Osoby początkujące nauczą się wykonywać poprawne przysiady, trzymając się za uchwyty, i pobudzą do pracy mięśnie grzbietu odpowiedzialne za utrzymywanie prostej postawy podczas przyciągania ciała do uchwytów. Zaawansowani będą mogli sprawdzić się podczas wykonywania pompek taśmami, które poprzez pracę na niestabilnym podłożu zapewnią nowy bodziec do rozwoju mięśni. Kolejnym wyzwaniem dla najbardziej doświadczonych sportowców okażą się przyciągania pięt do bioder w leżeniu na plecach czy spięcia brzucha w podporze przodem. Wszystkie ćwiczenia ze względu na konieczność ciągłej stabilizacji i kontroli napięcia taśmy będą angażowały większą ilość mięśni niż dotychczas. Przed wyborem taśm warto zwrócić uwagę na możliwość zawieszenia ich w mieszkaniu lub domu o stabilnie zamocowany w suficie hak lub inny trwały element.

Hantle

Zestaw żeliwnych hantli będzie świetnym uzupełnieniem dla wyposażenia domowej siłowni. Powszechnie wiadomo, że aby notować ciągłe efekty sylwetkowe, należy poddawać ciało stopniowo zwiększającym się obciążeniom. O ile początkowo bardzo dobre rezultaty będą przynosić wykroki czy przysiady z masą własnego ciała, o tyle z czasem konieczne będzie podwyższenie treningowej poprzeczki i dodanie kilku kilogramów obciążenia zewnętrznego. W tym wypadku pomocne okażą się hantle, których łatwy system montażu i zmiany wagi pozwala na korzystanie z nich niemal wszystkim. Trening z hantlami kojarzony jest najczęściej z ćwiczeniami na mięśnie ramion, takimi jak uginanie przedramion na bicepsy czy wyprosty przedramion na tricepsy. Przy użyciu niewielkiej ilości wyobraźni można jednak nimi urozmaicić większość ćwiczeń z masą własnego ciała. Przykładem mogą być pompki z naprzemiennym przyciąganiem hantli do boków tułowia, brzuszki z uniesionym ciężarkiem nad obręcz barkową czy wykroki chodzone z hantlami trzymanymi na barkach.

Podsumowanie

Najlepsze efekty sylwetkowe i zdrowotne przynosi połączenie ze sobą treningu typu kardio lub interwałowego z treningiem siłowym. Przeprowadzenie tego rodzaju ćwiczeń jest możliwe nawet w domu dzięki jednorazowemu wydatkowi określonej kwoty na zakup rowerka stacjonarnego czy orbitreka magnetycznego, które przysłużą się do treningu aerobowego, oraz taśm TRX i hantli, które dadzą bodziec do wzrostu mięśni. Prowadząc treningu w warunkach domowych, należy bezwzględnie pamiętać o konieczności przestrzegania właściwej techniki ćwiczeń i regularnie stosować jednostki treningowe oparte o rozciąganie i automasaż, które pozwolą ustrzec się kontuzji. Dobrym pomysłem będzie początkowa konsultacja z doświadczonym trenerem lub fizjoterapeutą, który pomoże dobrać odpowiedni zestaw ćwiczeń w oparciu o dostępny sprzęt i zwróci uwagę na ewentualne wady postawy i przykurcze mięśniowe. Dodatkowo nie można zapominać o właściwym odżywianiu, które jest podstawą dla budowania estetycznie wyglądającej sylwetki.

Czy ten artykuł był pomocny?

Artykuły z kategorii Sport i turystyka


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro