200 KM za mniej niż 50 000 zł

200 KM za mniej niż 50 000 zł

Za nowe trzeba by zapłacić ok. 150-200 tys. zł lub nawet więcej. Używane możemy kupić za ułamek tej ceny. Oto proponowane modele.

udostępnij

Bartosz Szajnar Bartosz Szajnar  / 30-10-2018

Samochody z silnikiem o mocy powyżej 200 KM w cenie 50 000 zł, oferują bardzo dobre osiągi i nie są przesadnie stare, dlatego mogą być ciekawą propozycją jako auto z drugiej ręki dla osób oczekujących dobrych osiągów. Oto subiektywny ranking:

Volkswagen Golf VI GTI 2.0 TSI 210 KM

Golf GTI wyposażony jest w czterocylindrowy turbodoładowany silnik o mocy 210 KM i 280 Nm momentu obrotowego, dostępnego w szerokim zakresie obrotów 1700-5200 obr/min. Sprint do pierwszej setki wynosi 6.9 sekundy. Jednostka ta współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub automatem. Szósta generacja Niemieckiego hot hatcha wyposażona była w układ XDS, czyli coś w rodzaju elektronicznej szpery. Jej zadaniem było przyhamowywanie koła o mniejszej przyczepności. Poprawiło to trakcję oraz i tak już bardzo dobre właściwości jezdne. Pomimo sztywnego zawieszenia Golfem GTI da się podróżować komfortowo. Szczególnie, jeżeli wyposażony jest w adaptacyjne zawieszenie DCC, które niestety przy wyższym przebiegu może być kosztowne w naprawie. Golf występuje w trzech odmianach nadwozia, 3 i 5 drzwiowej oraz jako kabriolet. Jednostka 2.0 TSI jest stosunkowo bezawaryjna, a jej główną bolączką jest wysokie spalanie oleju.

Renault Megane III RS 2.0 250 KM

Megane III RS zdecydowanie wyróżnia się bardzo dynamiczną sylwetką nadwozia, szczególnie w charakterystycznym żółtym kolorze. We wnętrzu również znajdziemy parę smaczków podkreślających, z jakim samochodem mamy do czynienia, jak chociażby żółta tarcza obrotomierza. RS wyposażony jest w lubiący wysokie obroty dwulitrowy doładowany silnik generujący 250 KM i 340 Nm. Jest on bardzo chwalony za to, jak łatwo wkręca się na obroty, a przy tym brzmi znacznie lepiej od innych turbodoładowanych motorów. Wyróżnia się także wysoką trwałością. Megane RS rozpędza do 100 km/h w 6 sekund, a przy tym spala średnio ok. 10 l/100 km. Pomimo tak dużej mocy i napędu na przód, nie ma się co obawiać o trakcję. Zapewnia ją zawieszenie ISAS. Zawieszenie zestrojono sportowo, co przekłada się na znakomite prowadzenie w zakrętach.

Jeep Grand Cherokee III 5.7 Hemi / 3.0 CRD

200 koni mechanicznych znajdziemy nie tylko w autach usportowionych. Ta propozycja jest dla osób szukających czegoś innego niż sportowe emocje. Grand Cherokee III to jeden z najsłynniejszych modeli marki, a trzecia generacja została nieco ucywilizowana względem poprzednika. Zawieszenie zmieniono tak, aby bardziej komfortowo podróżować po asfalcie. Mimo tego właściwości pozwalają zjechać nim w lekki teren. Wnętrze Jeepa jest typowo amerykańskie, proste i plastikowe. Miejsca wewnątrz dla czterech osób jest pod dostatkiem, a bagażnik ma ok. 1000 l (cała przestrzeń za kanapą, po dach). Każdy Grand wyposażony jest w 5-biegowy automat. Najlepszym silnikiem w tym modelu jest 5.7 Hemi V8 o mocy od 326 KM do 362 KM, który można dla obniżenia kosztów wyposażyć w LPG. Dla oszczędniejszych jest trzylitrowy diesel V6 o mocy 216 KM, konstrukcji Mercedesa. Największą bolączką Grand Cherokee III jest awaryjna elektronika.

BMW Seria 3 E90 Coupe

W zestawieniu nie mogło zabraknąć tylnonapędowego coupe. Dobrą propozycją jest BMW Seria 3 E90 Coupe. Oferuje kilka silników z mocą powyżej 200 KM, każdy to rzędowa sześciocylindrowa konstrukcja. Najlepszym wyborem będzie jednostka o pojemności 3.0 l, zarówno benzynowa, jak i diesel. W cenie do 50 000 zł Serie 3 Coupe kupimy raczej z początkowych lat produkcji. Jest to samochód, który ma świetne właściwości jezdne i na pewno da sporo frajdy z jazdy. BMW Serii 3 nie należy do bardzo awaryjnych samochodów. Główną wadą jest elektronika. Diesle cierpią na te same bolączki, co znaczna większość jednostek wysokoprężnych – wtryskiwacze, turbina, koło dwumasowe czy DPF. W niektórych wersjach benzyniaków zdarzają się pękające klapki w kolektorze dolotowym.

Volvo S80 II

Szwedzka limuzyna może zaoferować nie tylko mocne silniki, ale również duży komfort oraz wysokie bezpieczeństwo. Jak na lata, w których S80 II było produkowane, wyposażono je w stosunkowo dużo innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, takich jak system monitorujący martwe pole, system zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu czy układ awaryjnie wyhamowujący pojazd w przypadku wykrycia nadchodzącej kolizji. Z mocnych silników warto polecić benzynowy 2.0 T 200 KM lub 2.5 T 200 KM. Ten drugi dobrze współpracuje z LPG. Miłośnikom diesla polecam bardzo udaną jednostkę 2.4 D 215 KM, która jak na swoją moc, spala relatywnie niedużo, jest także bardzo trwała. Volvo S80 II nie jest przesadnie awaryjne. Użytkownicy najbardziej narzekają na automatyczne skrzynie biegów. Zdarza się również, że zepsuje się kompresor klimatyzacji.

Honda Accord VIII 2.4 201 KM

Propozycja dla miłośników wolnossących wysokoobrotowych silników. Czterocylindrowa jednostka wyposażona w zmienne fazy rozrządu generuje 201 KM. Silnik, jak przystało na Hondę, ochoczo wkręca się na obroty i najlepiej czuje się w górnych partiach obrotomierza. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 4300 obr./min. Accord prowadzi się stabilnie i pewnie. Wnętrze jest dość przestronne, a materiały wykończeniowe wysokiej jakości. Ósma generacja Accorda wyróżnia się bardzo wysoką bezawaryjnością. Nawet drobne usterki zdarzają się rzadko. Jedynym mankamentem jest lakier podatny na zarysowania. Przy brutalnym traktowaniu potrafi spalić nieco oleju.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro