Wzmocnienie pozycji nowego sklepu na Allegro i budowanie wizerunku marki przy użyciu różnych rozwiązań reklamowych.

O firmie

Firma LEDLUMEN na Allegro oferuje produkty LED w kategorii Oświetlenie (np. żarówki LED, lampy, halogeny). Sprzedaż na Allegro prowadzi od 2019 roku i już od samego początku aktywnie rozwija swój sklep, czego efektem było szybkie uzyskanie statusu Top Brand Partner.

Cel kampanii

Zwiększenie ruchu na swoich ofertach i jako uczestnik programu Top Brand Partner promowanie wysokiej jakości produktów LED marki LEDLUMEN.

W kwietniu 2019 r. firma LEDLUMEN po raz pierwszy skorzystała z usługi Allegro Ads. Celem tych działań było dotarcie do potencjalnych kupujących w momencie, kiedy poszukiwali oni produktów oferowanych przez firmę.

Podejście

Właściciele sklepu już od początku funkcjonowania na Allegro postawili na Oferty sponsorowane w Allegro Ads. Dzięki temu mieli szansę wyświetlać swoje oferty na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Podczas pierwszych 30 dni dzięki samej reklamie sprzedali 616 sztuk produktu.

Zespół postanowił na początku dodać kilka różnych kampanii, aby sprawdzić, które oferty będą generować najlepszy zwrot z inwestycji. Ostatecznie na koncie w Allegro Ads mają aktywnych kilka kampanii, które podzielili ze względu na rodzaje oferowanych produktów. Każda kampania składa się z kilku grup reklam, w których znajdują się najchętniej kupowane produkty.

Był to jeden z pierwszych sklepów na Allegro, który zdecydował się na nową kampanię - Reklamę graficzną. Po kilku pierwszch dniach okazało się, że ich reklamy wyświetlały się na hasła, które często nie prowadziły do sprzedaży. Wykorzystując statystyki i raport wyszukiwanych haseł sklep Ledlumen zoptymalizował swoją kampanię i postawił bardzo duży nacisk na słowa kluczowe, które były ściśle związane z produktem oraz brandem.

Biorąc pod uwagę tylko rok 2020, zwrot z inwestycji dla Reklamy graficznej utrzymuje się na poziomie 40 zł. Wyświetlanie reklamy najbardziej zainteresowanym użytkownikom przełożyło się na sprzedaż oraz wzmocnienie wizerunku marki na Allegro.

  1. monitor

Efekty

Regularne działania firmy LEDLUMEN przełożyły się na oczekiwane rezultaty. Korzystanie z kilku rozwiązań reklamowych wpłynęło pozytywnie na wzrost sprzedaży.

Wyniki, jakie osiągnął sklep Ledlumen po pierwszym roku reklamy w Allegro Ads (01.04.2019 r. - 31.03.2020 r.).

  1. 1941

Zwrot z inwestycji dla najlepszej kampanii Ofert sponsorowanych

  1. 177

Średni CTR dla wszystkich kampanii

  1. 67 169

Liczba sprzedanych ofert przez Allegro Ads

  1. cytat

"Nasze działania w Allegro Ads wpłynęły pozytywnie na nasz biznes - przede wszystkim zwiększyliśmy sprzedaż oraz współczynnik konwersji, a także umocniliśmy wizerunek marki jako uczestnik programu Top Brand Partner. Obecnie nasze oferty są bardzo wysoko pozycjonowane w wynikach wyszukiwania na Allegro."


CEO Masterlux Sp. z o.o.

Chcesz stworzyć swoją historię sukcesu z Allegro Ads?

 

Dodaj kampanię       lub  POZNAJ POZOSTAŁE HISTORIE

zamknij

    

 

Zwiększenie sprzedaży i wzrost udziału w kategorii Meble w wyniku zoptymalizowanej kampanii w Allegro Ads.

O firmie

Firma MATKAM działa na Allegro w kategorii, w której panuje bardzo dużo konkurencja. W swojej ofercie posiada przede wszystkim produkty z kategorii Meble, np. szafy, komody, biurka. Pierwszą kampanię w Allegro Ads dodała w lutym 2019 r., było to po 3 latach sprzedaży na Allegro i do tej pory aktywnie korzysta z tej usługi. 

Cel kampanii

Głównym założeniem kampanii w Allegro Ads było długofalowe wsparcie sprzedaży na Allegro, jednak firma chciała też stopniowo zwiększać swój udział w kategorii Meble.

Podejście

Pierwszym krokiem był podział kampanii Ofert sponsorowanych ze względu na kategorie produktowe i popularne produkty. Prowadząc kampanię przez rok, klient osiągał coraz większą sprzedaż dzięki Allegro Ads. Zaczął od dodania 3 kampanii w marcu 2019 roku, a rok później posiadał już 6 kampanii, które były podzielone na różne kategorie produktów, m.in. krzesła, meble ogrodowe czy materace.


Kolejne zmiany, jakie klient wprowadził to podział każdej kampanii na grupy reklam ze względu na miejsce emisji reklam. Dopasował stawkę CPC dla każdego miejsca, tak aby budżet przeznaczony na reklamę został efektywnie wykorzystany. Bazując na statystykach, klient szybko reagował i wprowadzał zmiany. W grupach reklam, które cieszyły się lepszą klikalnością, podniósł stawkę CPC, aby reklama miała szansę wyświetlać się przez cały dzień. Natomiast w kampaniach, które był rzadziej klikane, zmniejszył budżet, który mógł wykorzystać w lepszych kampaniach.


Bardziej szczegółowy podział kampanii wpłynął na lepsze dopasowanie stawek. Dodając wszystkie oferty do jednej kampanii, Sprzedawca nie był w stanie dobrze ocenić swojego budżetu dziennego, jaki powinien przeznaczyć na reklamę. Ustalając odpowiedni budżet firma MATKAM, efektywnie wykorzystała potencjał swoich kampanii reklamowych. 

  1. kampanie allegro ads

Efekty

Reklama w Allegro Ads pozwoliła osiągnąć główny cel sklepu, czyli zwiększenie udziału w kategorii. Firma MATKAM nadal regularnie prowadzi działania reklamowe w Allegro Ads, aby osiągać coraz lepsze wyniki.

W ciągu 12 miesięcy (01.04.2019 - 31.03.2020) w ramach działań w Allegro Ads.



  1. 28

Tyle stanowi wartość sprzedaży osiągnięta dzięki reklamie ofert w stosunku do całego obrotu tego sprzedawcy na Allegro

  1. 1819

Zwrot z inwestycji z każdej wydanej złotówki

  1. 05

o tyle wzrósł udział klienta w kategorii Meble


Chcesz stworzyć swoją historię sukcesu z Allegro Ads?

 

Dodaj kampanię       lub  POZNAJ POZOSTAŁE HISTORIE

zamknij

    

 

Zwiększenie sprzedaży podczas sezonu rowerowego dzięki kampanii Ofert sponsorowanych.

O firmie

Firma IWOBIKE oferuje na Allegro przede wszystkim rowery w kategorii Sport i Turystyka. Firma w swojej ofercie posiada szeroką ofertę produktową, m.in. są to popularne rowery miejskie oraz rowery bardziej specjalistyczne jak szosowe i górskie. Sprzedaż na Allegro prowadzi już od 5 lat, a pierwszy raz z Allegro Ads skorzystała w kwietniu 2020 r. 

Cel kampanii

Firma IWOBIKE korzystając z Allegro Ads, chciała wzmocnić pozycję swojego sklepu na Allegro, zwiększając jednocześnie sprzedaż produktów w kategorii Sport i turystyka -> Rowery. Kampania trwała głównie w sezonie rowerowym, aby wykorzystać zwiększone zainteresowanie produktami z kategorii Rowery na platformie Allegro.

Podejście

Działania w Allegro Ads rozpoczęto w kwietniu 2020 roku w panelu Allegro Ads. Początkowo zostały ustawione kampanie z podziałem na typy rowerów, ale już po tygodniu została włączona kampania na Bestsellery (automatyczny dobór bestsellerów przez system Allegro Ads). 

Po miesiącu działań średni zwrot z inwestycji wynosił 14,18 zł, CTR 1,47%. Co do stawek CPC ustawionych dla poszczególnych kampanii to były one stosunkowo niskie i też niższe niż sugerowane przez system Allegro Ads.

Dzięki temu, że właściciele bardzo szybko postawili na kampanię, w której uwzględnili same bestsellery, system wybierał do reklamy oferty z rowerami, które były chętniej kupowane na Allegro. W ciągu pierwszych 30 dni kampania osiągnęła zwrot z inwestycji 21 zł, a średnia stawka za kliknięcie wyniosła zaledwie 0,17 zł. 

Obecnie firma IWOBIKE postawiła na kilka grup reklam, ale tylko na jedną aktywną kampanię - Bestsellery, w której zwrot z inwestycji wynosi 27 zł. Taka strategia okazała się bardzo dobrym wyborem, firma efektywnie wykorzystała tegoroczny sezon rowerowy.

  1. case study oferty sponsorowane

Efekty

W kwietniu 2020 rok weszli z 32 aktywnymi kampaniami Ofert sponsorowanych, wykorzystując sezon i największe zainteresowanie oferowanymi artykułami.

W efekcie wprowadzonych zmian firma osiągnęła następujące wyniki (06.04.2020 - 05.07.2020):



  1. 2,34 CTR

Najwyższy wskaźnik CTR

  1. 15,88 ROI

Zwrot z inwestycji z każdej wydanej złotówki

  1. 0,20 CPC

Średnia stawka CPC

  1. cytat

"Włączając pierwszą kampanię w Allegro Ads, inwestycję zaczęliśmy od małej kwoty, którą z tygodnia na tydzień stopniowo podnosiliśmy. Już po kilku pierwszych dniach zauważyliśmy, że wystarczy odpowiednio zoptymalizować kampanię, aby efekty pojawiły się bardzo szybko. Reklama Allegro Ads pomogła nam znacznie zwiększyć sprzedaż podczas sezonu rowerowego."

 

CEO Sklepu Iwobike

Chcesz stworzyć swoją historię sukcesu z Allegro Ads?

 

Dodaj kampanię       lub  POZNAJ POZOSTAŁE HISTORIE

zamknij

Historie sukcesu, przykłady udanych kampanii

Zainspiruj się firmami, które rozwinęły swój biznes z Allegro Ads.

Poznaj firmy i ich historie

Firma Hasbro

Hasbro to globalny producent najpopularniejszych zabawek, jak: My Little Pony, Transformers, Monopoly, Twister, Scrabble. 

Firma Kronos


Firma na allegro.pl oferuje sprzęt sportowy. Właściciele od początku szukali rozwiązania, które będzie wspierało widoczność ich ofert w kategorii Sport.


Nie czekaj i już teraz zacznij
reklamować swoje oferty!

Dodaj kampanię w Allegro Ads.


ROZPOCZNIJ TERAZ


Masz pytania?

Zachęcamy do skorzystania
z dedykowanej pomocy Allegro Ads. 

Nasi specjaliści rozwieją Twoje wątpliwości.

  1. zadzwon do allegro

Zadzwoń do nas - 800 37 22 37
(darmowe połączenie) pon - pt 9:00 - 17:00

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro