FIAT DUCATO BOXER JUMPER ZDERZAK NAROŻNIKI KOMPLET
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Polcar
- Numer katalogowy części
- 57N1172J
Produkt: Polcar 57N1172J narożnik zderzaka
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Polcar 57N1172J narożnik zderzaka
Produkt: Fast FT91478 Zderzak
Produkt: Fast FT91466 zderzak
Produkt: ZDERZAK TYŁ IVECO DAILY 14+
Produkt: Fast FT91008G Zderzak
Produkt: Fast FT90939G Zderzak
Produkt: Fast FT91459 Zderzak
Produkt: Fast FT91338G Zderzak
Produkt: RTL Premium A0758
Produkt: Fast FT91383G Zderzak
Produkt: JOM 5111952JOM zderzak przedni
Produkt: JOM JO5111286JOM zderzak
Produkt: JOM 5111415-2JOM zderzak przedni
Produkt: Audi S6 4K C8 zderzak przód przednie
Produkt: JOM 5111950-2JOM zderzak przedni
Produkt: Prasco 51117111739 51117111739
Produkt: Prasco 86511-2L000
Produkt: Prasco 8E0807105GRU
Produkt: JOM JO5111286JOM zderzak
Zderzaki w samochodzie to kluczowe części nadwozia auta, których zasadniczym i podstawowym zadaniem jest minimalizowanie skutków ewentualnych stłuczek i kolizji. Główne zderzaki znajdują się w przedniej i tylnej części pojazdu, które to są najbardziej narażone na różnego rodzaju uszkodzenia. Warto zauważyć, że zderzaki chronią przed destrukcyjnymi efektami kolizji nie tylko kierowcę auta i jego pasażerów, ale również wszystkie podzespoły pojazdu. Należy mieć także świadomość, że zderzaki przednie i tylne dysponują najwyższą skutecznością w kraksach przy niewielkiej prędkości. Z uwagi na specyfikę wypadków drogowych przy wysokiej prędkości, nawet najnowocześniejsze i najtrwalsze zderzaki nie są w stanie zapewnić pełnego bezpieczeństwa. Dlatego też w każdych warunkach należy pamiętać o bezpiecznej i rozważnej jeździe.
Zderzak przedni czy tylny to nie tylko bezpieczeństwo, ale również ważny element stylizacji i estetyki samochodu. Kolorystyka, linia i kształt zderzaków dość istotnie wpływają na wygląd zewnętrzny auta, często np. dodając mu sportowego lub miejskiego charakteru. Najczęściej też są tego samego koloru, co reszta karoserii. Dowodem wagi zderzaków w kontekście estetyki pojazdu jest fakt, że przy ich tworzeniu (podobnie jak i pozostałych elementów karoserii), niejednokrotnie współpracują znani i szanowani projektanci.
Najważniejszą częścią każdego zderzaka jest trwały kształtownik, który wykonuje się ze stali. Element ten określany bywa też mianem belki zderzaka lub po prostu jego wzmocnieniem. Kształtownik mieści się wewnątrz zderzaka i bezpośrednio odpowiada za jego trwałość i wytrzymałość. Dla wzmocnienia konstrukcji belkę zderzaka przykręca się do przedniego lub tylnego pasa samochodu. Dzięki takiej budowie zderzak przedni i tylny wraz ze wspomnianymi elementami pochłania energię wytwarzaną w chwili kolizji.
Zderzak z zewnątrz wykonany jest z tworzywa sztucznego, potocznie nazywa się to wypełnieniem zderzaka. Najczęściej stosuje się w tym miejscu także styropian lub specjalną piankę, samo wypełnienie ma natomiast za zadanie rozproszenie energii w momencie uderzenia. Ponadto ta część zderzaka wspomaga wytłumienie hałasów oraz utrzymuje geometrię nakładki zderzaka (czyli osłony wzmocnienia i wypełnienia). Poszukując zderzaka przedniego lub tylnego do swojego auta należy kierować się wytycznymi producenta, warto również przyjrzeć się elementowi, który pojazd posiadał poprzednio.
Część kierowców wciąż uważa, że za faktyczne funkcje zderzaka odpowiada jego zewnętrzna część. W rzeczywistości jednak ten element pełni głównie funkcje dekoracyjne – o tym jednak nieco później. Najistotniejszą częścią zderzaka jest solidny i wytrzymały kształtownik wykonany z trwałej stali. Często element ten nazywany jest też belką zderzaka lub wzmocnieniem zderzaka, co zresztą doskonale opisuje jego funkcję. Kształtownik ma bowiem za zadanie stabilizować całą konstrukcję oraz zabezpieczać kierowcę, pasażerów i poszczególne urządzenia w samochodzie przed uszkodzeniami mechanicznymi. Kształtownik mocuje się do pasa samochodu, co pozwala na pochłanianie energii w czasie zderzenia.
Zewnętrzna część zderzaka wykonana jest z tworzywa sztucznego, określa się ją mianem wypełnienia zderzaka. W jego wnętrzu znajduje się specjalna pianka lub styropian, a głównym zadaniem wypełnienia jest dodatkowe rozproszenie sił działających na pojazd w czasie uderzenia. Pozwala to na wytłumienie hałasów oraz zachowanie geometrii całego zderzaka.
Jak już wspomniano, zewnętrzna część zderzaka w rzeczywistości nie stanowi specjalnej ochrony podczas zderzenia. Jest to natomiast istotna część karoserii wpływająca np. na aerodynamikę pojazdu w czasie jazdy. Źle dobrany lub niewłaściwie zamontowany zderzak może niekorzystnie wpływać na odczucia kierowcy podczas prowadzenia samochodu, a także utrudniać sterowanie, np. przy wysokich prędkościach. Zderzak musi też być przymocowany w sposób solidny i trwały, aby nie odpadł w czasie jazdy.
Przedni czy tylny zderzak to również ważne elementy designu i wyglądu samochodu. Obecnie dominują zderzaki wykończone w tym samym kolorze co reszta karoserii, dlatego też warto zwrócić uwagę na barwę produktu w czasie jego zakupu. Możesz również wybrać się do lakiernika po zakupie, aby nowy element znakomicie komponował się z resztą samochodu. Źle dobrany zderzak pod względem estetycznym może wyraźnie obniżać walory estetyczne pojazdu.
Przy wyborze zderzaka należy kierować się posiadanym autem. Istotne informacje to np. marka, model czy rok produkcji. Dzięki temu o wiele łatwiej dopasować nowy zderzak. Jego montaż nie powinien sprawić zbyt dużych trudności, w razie kłopotów lepiej jednak udać się do warsztatu i przekazać instalację produktu w ręce specjalistów.
Zderzak to najbardziej wysunięta część samochodu zarówno z przodu, jak i z tyłu. Najważniejszym elementem zderzaka jest część, której nie widać, czyli stalowa belka stanowiąca wzmocnienie konstrukcji. Umieszczana jest wewnątrz zderzaka (na przodzie i tyle) w pozycji poziomej. Belkę zderzaka kupić można również jako niezależną część. Zabudowywana jest tworzywem sztucznym, który obecnie w samochodach pełni również funkcje ozdobne, a także umożliwia montaż tablicy rejestracyjnej czy świateł – przede wszystkim kierunkowskazów. Na rynku dostępne są zderzaki takich producentów jak BMW czy Audi.
W przypadku uszkodzenia zderzaka można go wymienić samodzielnie. Oprócz samego zderzaka trzeba nabyć równie elementy mocujące do nadwozia samochodu. Wymianę zderzaka przedniego rozpoczyna się od otwarcia maski i odkręcenia śrub, którymi jest przymocowany do belki. Poza tym zderzak mocowany jest także do nadkoli za pomocą kilku śrub. Po odłączeniu przewodów można zderzak zdjąć i zamontować nowy. Zderzak tylny wymienia się bardzo podobnie. Najpierw trzeba sprawdzić, czy nie jest przymocowany śrubami od strony bagażnika, a później odkręcić śruby mocujące w nadkolu.
W niektórych modelach aut przy zderzaku montuje się atrapę końcówki wydechu. Celem tego zabiegu jest nadanie pojazdowi bardziej atrakcyjnego, sportowego wyglądu. Prawdziwy wydech umiejscowiony jest pod rurą wydechową. Czasem taka atrapa ma za zadanie odprowadzanie ciepła, ale w większości przypadków jest to po prostu ozdoba. Elementem wpływającym pozytywnie na design auta jest również dyfuzor. Jego zadaniem jest też zwiększenie właściwości aerodynamicznych pojazdu poprzez zwiększenie docisku auta do podłoża.
Zadaniem zderzaka jest amortyzowanie energii powstałej w wyniku zderzenia z innym pojazdem lub przeszkodą znajdującą się na drodze tak, aby kierowcy i pasażerowie odczuli możliwe najmniejsze skutki tego zdarzenia. Poza tym zderzak chronić ma też mechanizmy samochodu znajdujące się pod jego maską. Tym samym zderzaki to części auta najbardziej narażone na uszkodzenia. Od pewnego czasu zderzak stał się też istotnym elementem stylizacji auta. Producenci samochodów konstruują tę część karoserii w taki sposób, aby nadawał samochodowi bardziej atrakcyjny wygląd.