Yamaha MT-09 Street Rally ABS 2014 (6481994240)

zakończona
26 000,00 zł
sprzedaż zakończona

nie było ofert kupna

  • marka: Yamaha
  • rok produkcji: 2014
  • przebieg [km]: 6500
  • pojemność silnika [cm3]: 850
  • moc [KM]: 115
  • wyposażenie: ABS
  • typ silnika: czterosuwowy
  • rodzaj napędu: łańcuch
  • rodzaj paliwa: benzyna
  • skrzynia biegów: manualna
  • kolor: inny
  • lakier: metalik
  • uszkodzony: tak
  • kraj pochodzenia: Polska
  • informacje dodatkowe: bezwypadkowy, pierwszy właściciel, zarejestrowany w Polsce, serwisowany w ASO

Motocykl kupiony nowy w kwietniu 2015 w salonie Yamaha Kłodzko… Jestem pierwszym i jedynym właścicielem od nowości.

Przebieg aktualny ~6500km (1000km - pierwszy przegląd/wymiana oleju, 5500km - wymiana oleju/filtra). Moto jest w ciągłym użytkowaniu więc przebieg się zmienia.

Stan techniczny i wizualny bdb, z minimalnymi śladami użytkowania. Robił głównie "traski na Czechy" i czasami (dokładnie 2 razy) do roboty. Nie miał żadnej gleby czy innego "obtarcia parkingowe".

O parametrach motocykla można wszystko wyczytać w Internecie. Moto fabrycznie jest już bardzo mocne (~115KM, ~90Nm, ~180kg) dodatkowo mój egzemplarz został idealnie wystrojony (pod modyfikacje) oraz otrzymał całkowicie poprawioną charakterystykę (o tym więcej poniżej) pracy silnika.

Motocykl to wersja Street Rally, czyli taka wypasiona wersja z:
- wyższa, bardziej komfortowa kanapa
- szerokie, podgumowane stopki
- dodatkowe owiewki, lotki, spojlery, handguardy

Następnie został zmodyfikowany o dodatkowe:
- pełny układ wydechowy MIVV Suomo black/carbon
- akcesoryjna kanapa PJII
- szyba PUIG
- stelaż pod kufer centralny z płytą
- filtr K&N
- rolki wahacza pod stojak centralny
- mechaniczne zaślepki AIS od Graves
- dodatkowy kontroler przesuwający zakres sondy lambda z 14,7 na 13,4
- szeroka stopka

Poza tym, jak już wspominałem, motocykl został przeze mnie przeprogramowany - czemu? - poniżej mała historyjka do poduszki (cytat ze strony mt09.pl, którą prowadzę) -

Każdy właściciel MT-09, po chwili zachwytu, która mija wraz z każdym przejechanym kilometrem, zaczyna dostrzegać jego wady, a w zasadzie jedną – największą – upierdliwy charakter pracy jednostki napędowej wraz z jej sterowaniem. Objawia się ona, z jednej strony bardzo żywiołowym temperamentem, z drugiej ów temperament męczy zwłaszcza kiedy mamy przejechać kilkadziesiąt/kilkas­et kilometrów na raz. Motocykl świetnie przyspiesza na mapach “A” i “STD”, ale za to jeszcze świetniej hamuje silnikiem w momencie odpuszczenia gazu. W efekcie bardzo nieprzyjemnie buja. Sytuacja taka w większym złożeniu potrafi mocno wybić z toru jazdy, a kierującego – przestraszyć. Na mapie “B” eMTek jest potulny i bardzo smooth, ale stosunkowo słaby. Chwilowa chęć przyspieszenia np. przy wyprzedzaniu prawie zawsze wymusza pełne odwinięcie manetki gazu, a to szybko zmęczy nadgarstek.

Kolejnym elementem zepsucia MT-09 są aspekty ekologiczne czystości spalin i spełniania norm euro. Te objawiają się w postaci tzw. closed-loop i open-loop. Ta pierwsza występuje przy obrotach do 6000 rpm oraz otwarciu manetki do 20%, i charakteryzuje się bardzo ubogą mieszanką podawaną do silnika (AFR ~14,7) – w efekcie silnik generuje mniej mocy, spalanie ma wyższą temperaturę, a obroty są mniej stabilne. Open-loop to już prawdziwy power (AFR ~13,4), najlepsze warunki pracy dla silnika. Niestety w przypadku tzw. cruisingu (czyli utrzymywania stałych warunków pracy silnika – prędkości/obrotów) silnik przebywa najczęściej w closed-loop albo przełącza się pomiędzy nimi dwiema. Tutaj, nawet bez zamykania manetki odczuwalne są szarpania łańcuchem, oraz niespodziewane przyrosty mocy – naprzemienne skoki/spadki obrotów, w efekcie wiele osób skarży się na kiepskie prowadzenie motocykla przy obrotach ~3000 rpm.

W przypadku wszystkich tych, którzy zapragnęli poprawić walory akustyczne MT-09 pojawia się problem spalania detonacyjnego w układzie wydechowym. Głównym czynnikiem jest tutaj zaburzenie przepływu spalin w układzie wydechowym (jest on bardziej przelotowy). Część mieszanki nie zdąży spalić się w cylindrze i ucieka do wydechu. Niemałe znaczenie odgrywa również zawór AIS (tzw. układu PAIR) dopuszczającego powietrze do układu wydechowego (za komorą spalania). W przypadku MT-09 różnica w AFR wynosi aż 2 w momencie otwarcia zaworu. Powietrze, które zostało doprowadzone do układu w bardzo wysokiej temperaturze spalin spala się i po prostu strzela.

w związku z powyższym motocykl posiada następujące modyfikacje (w ECU):
- mapy paliwowe (TPSxRPM oraz MAPxRPM) zostały wystrojone pod układ wydechowy i filtr K&N: closed-loop ~13,4 (dla cruisingu), open-loop ~13,2 (dla acceleration oraz WOT). Silnik generuje maksymalna moc, oraz pracuje w najzdrowszych warunkach (niska temperatura spalania, stabilne obroty, itd). Nie odbiło się to specjalnie na znacznie zwiększonym spalaniu. Ganiając z dużymi sportami i dotrzymując im kroku nie jestem w stanie przekroczyć spalania 7/100, a taka trzeźwa jazda - 5,8-6,4l/100.
- mapy przepustnic (A/STD/B) - tutaj są throttle by wire - zostały wygładzone i zmodyfikowane pod największy komfort jazdy z jak najszybszym dostarczeniem mocy. Mapy w początkowej fazie otwarcia są bardzo progresywne, przez co moto łagodnie (i bezpiecznie) przyspiesza, następnie w zależności od trybu A/STD/B dostarcza odpowiednią dawkę mocy. Przepustnice są całkowicie odblokowane - jeśli odkręcisz 100% manetki - 100% przepustnic zostanie otwartych.
- wtryskiwacze przy zamkniętych przepustnicach działają i podlewają paliwa tak aby silnik nie hamował gwałtownie i nie szarpał kierującym.
- zawór AIS (PAIR) został zdeaktywowany (a także zaślepiony mechanicznie) - nie dopuszcza powietrza do układu wydechowego, a ten nie strzela ogniem.
- silnik całkowicie odblokowany pod względem mocy i prędkości maksymalnej
- przesunięty zakres pracy wentylatora - 96 ~ 92 stopnie.

Jeśli jesteś zainteresowany samemu zgłębić tajniki ECU-tuningu jestem w stanie przeszkolić Cię i sprzedać dedykowany interfejs do tego modelu - 1700 zł.

Podsumowując modyfikacje - ten motocykl jeździ zupełnie inaczej niż fabrycznie nowy eMTek (nawet rocznik 2016), więc jeśli nie jeździłeś nigdy MT odwiedź najpierw salon i poproś o jazdę testową, następnie dopiero zapraszam na jazdę do mnie.

Jestem w stanie przywrócić mu stan fabryczny (założyć wszystkie duperele z powrotem) łącznie z programem w ECU - tylko po co?

Sprzedaję ponieważ interesuje mnie przesiadka na wersję bardziej turystyczną - Tracer - więc teoretycznie wchodzi w grę również zamiana, z moją dopłatą. Motocykl uwielbiam za silnik oraz ogólny czynnik "fajności"­, jednak golaskiem nie polecę w Alpy z 3 kuframi i żoną na plecaka…

Cena wersji takiej jaka wychodzi z salonu (daje wszystkie oryginalne wydechy, owiewki, itd) 26000, a jeśli masz ochotę na dodatki to do finalnej ceny dolicz 2000.

Motocykl jest w kredycie, więc po decyzji zakupu potrzebuję kilka dni zrobić szybkie machniom z bankiem i dopiero wtedy motocykl jest Twój.

Daniel - 604 59 52 75

wysyłka gratis
metody płatności
  • Zwykły przelew bankowy
płatność z góry
maksymalnie w paczce
Odbiór osobisty po przedpłacie 0,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: -
dodatkowe informacje
Nie zgadzam się na sprzedaż użytkownikom serwisów Aukro.cz oraz Aukro.ua