W poszukiwaniu nowoczesnej szkoły Mirosława Nyczaj (6483042845)

7 dni do końca
cena kup teraz
21,00 zł
Koszty dostawy
  • Paczka pocztowa ekonomiczna 0,00 zł
  • List ekonomiczny 0,00 zł
  • Paczka pocztowa priorytetowa 2,00 zł
  • lokalizacja: SANOK
  • stan: nowy
  • okładka: miękka
  • rok wydania (xxxx): 2002
  • kondycja: bez śladów używania
e-mail: sanarksiegarnia@gmai­l.com
tel: 510 092 753




Stron: 362
Format: 16,5 x 20,5 cm
Rok wydania: 2002
Oprawa: miękka, klejona



W poszukiwaniu nowoczesnej szkoły

Mirosława Nyczaj-Drąg, Agnieszka Olczak

Książkę tworzą dwadzieścia dwa teksty uczestników XVIII Letniej Szkoły Młodych Pedagogów, która odbyła się w dniach od 30.08 – 04.09.2004 roku
w Łagowie Lubuskim. Problematykę zjazdu wyznaczyło hasło przewodnie:
W poszukiwaniu nowoczesnej szkoły. Konteksty teoretyczne, metodologiczne
i empiryczne.

Książka składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwsza zatytułowana Studia literaturowe – kategorie i pojęcia, zawiera osiem artykułów o charakterze teoretycznym, w których podjęto próbę opisu i wyjaśnienia wieloznacznych pojęć, podstawowych dla dyskusji o nowoczesnej szkole. Proponowane teksty służą naukowej refleksji nad kondycją dzisiejszej szkoły oraz poszukiwaniu jej nowego kształtu na miarę współczesnych czasów.

Druga część zeszytu nosi tytuł Egzemplifikacje empiryczne. Składa się ona
z dwunastu tekstów prezentujących wyniki badań własnych, poświęconych problematyce nowoczesnej szkoły. Artykuły tu zamieszczone zawierają charakterystykę prowadzonych badań, analizę oraz próbę interpretacji zebranego materiału empirycznego.

W opracowaniu wyodrębniono, tytułem zakończenia, część trzecią, gdzie można znaleźć artykuł na temat tego, jak napisać dobry tekst naukowy, organizatorzy uchylili tutaj rąbka tajemnicy na temat przygotowań i kulisów przebiegu Szkoły Młodych Pedagogów oraz zaprezentowano także twórczość uczestników w postaci fraszek i limeryków poświęconych XVIII Letniej Szkole Młodych Pedagogów.


SPIS TREŚCI:

Wstęp

Część I. Studia literaturowe – kategorie i pojęcia

Przemysław Grzybowski – Barbarzyńcy w europejskiej szkole – perspektywa edukacji w warunkach zróżnicowania kulturowego

Karolina Szczeszek – Samokształcenie w reformowanej szkole – kilka rozważań na marginesie poszukiwań nowoczesnej szkoły

Aleksandra Kinga Nowakowska – „Edukacja w ruchu”. Edukacja na odległość a edukacja tradycyjna na progu XXI wieku

Agnieszka Olczak – Przedszkole podstawą nowoczesnej szkoły

Anita Famuła – Gimnazjum wirtualne miejscem budowania przez uczniów obrazu samego siebie

Monika Zińczuk – Działalność nauczyciela-terapeut­y wyznacznikiem sukcesu edukacyjnego ucznia we współczesnej szkole

Ewa Nowicka – Zastosowanie technologii informacyjnych w nauczaniu dzieci przejawiających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu

Justyna Zbączyniak – Czytelnictwo. Prawa dziecięcego odbiorcy

Część II. Egzemplifikacje empiryczne

Monika Wiśniewska-Kin – Oblicze współczesnej szkoły w wypowiedziach małych dzieci

Renata Komorowska – Wizerunek szkoły propagowany na łamach dwutygodnika „Gimnazjalista Victor”

Justyna Dobrołowicz – Współczesna szkoła wobec jednej z ofert kultury popularnej

Ewa Lemańska-Lewandowska – Osobowość współczesnego nauczyciela. Autorytet w świetle doświadczeń – raport z badań

Jolanta Gawryluk-Koczorowska – Brak zaangażowania studentów we własny rozwój jako bariera w budowaniu nowoczesnej szkoły

Anna Weissbrot-Koziarska – Społeczne funkcjonowanie dziecka wiejskiego w szkole

Mirosława Nyczaj-Drąg – Obraz dziecka rodziców z klasy średniej jako ucznia i kolegi

Ewa Bochno – Portret ucznia w szkolnych interakcjach komunikacyjnych z nauczycielem

Sylwia Klichowska – Odpowiedź ustna na stopień w gimnazjum z perspektywy doświadczeń ucznia. Doniesienie z badań

Anna Ignaciuk – Rola edukacji w rozwijaniu twórczej aktywności dziecka. Twórczość plastyczna a obraz Ja dzieci w młodszym wieku szkolnym

Piotr Olejnik – Tolerancja wobec mniejszości religijnych zadaniem współczesnej szkoły

Joanna Borowik – Współczesna szkoła wobec tolerancji religijnej

Część III. Tytułem zakończenia

Jolanta Świetlikowska – Dobry tekst naukowy. Jak go napisać?

Ewa Nowicka, Agnieszka Olczak – XVIII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów z perspektywy organizatorów

Limerykofraszkojada (i jeden lepiej) szkolne i poszkolne. Edycja I





© PanelReklamowy



wysyłka gratis
metody płatności
  • PayU
  • Zwykły przelew bankowy
    • Alior Bank S.A. 74 2490 0005 0000 4000 7305 4744
płatność z góry
maksymalnie w paczce
Paczka pocztowa priorytetowa 2,00 zł
kolejna sztuka: 1,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
Paczka pocztowa ekonomiczna 0,00 zł
kolejna sztuka: 1,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
List ekonomiczny 0,00 zł
kolejna sztuka: 1,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
List priorytetowy 2,00 zł
kolejna sztuka: 1,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
płatność przy odbiorze
maksymalnie w paczce
Przesyłka pobraniowa priorytetowa / Paczka24 pobranie 24,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
dodatkowe informacje
Nie zgadzam się na sprzedaż użytkownikom serwisów Aukro.cz oraz Aukro.ua

dane sprzedawcy

pozostałe informacje

Od 01-08-2016 do 30-10-2016 możesz nabyć tytuły po określonej przez Siebie realnej cenie. Wystarczy zaproponować cenę (mailem) za interesujący Cię tytuł* a wystawię go prześlę nr aukcji. * nie dotyczy wydawnictw: Difin, Wydawnictwo Akademickie Żak.