VAG NAJLEPSZY + PEŁNA DIAGNOSTYKA CHECK ENGINE (6541217969)

zakończona
469,00 zł
sprzedaż zakończona

nie było ofert kupna

Koszty dostawy
  • List polecony ekonomiczny gratis
  • Przesyłka kurierska 20,00 zł
  • Przesyłka kurierska pobraniowa 25,00 zł
  • lokalizacja: Myszków
  • stan: nowy
Tester diagnostyczny AUTOPHIX ES680

Profesjonalny tester do samochodów grupy VAG 1990 do 2015

jak również silnik, osprzęt silnika i skrzynie automatyczną w pojazdach europejskich, azjatyckich i amerykańskich:

Europa-benzynowe od 2001r do 2015r, diesel od 2003r do 2015r:
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Jaguar, Lancia, Land Rover, Mercedes Benz, Mini,
Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Volvo, Volkswagen
Ameryka-od 1996r do 2015r:
Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge, GMC, Hummer, Jeep, Lincoln, Oldsmobile, Pontiac
Azja-od 1999r do 2015r:
Acura, Daewoo, Daihatsu, Honda, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, SsangYong, Subaru, Suzuki, Toyota

W GRUPIE VAG (vw audi seat skoda) OBSLUGUJE WSZYSTKIE ROCZNIKI (1990-2015r),

ORAZ WSZYSTKIE SYSTEMY:

01) SILNIK

46) MODUL KOMFORTU

09) CENTRALNY UKŁAD ELELKTRYCZNY

35) CENTRALNY ZAMEK
19) SZYNA CAN GATEWAY
08) A/C SYSTEM KLIMATYZACJI
03) ABS HAMULCE
15) PODUSZKI POWIETRZNE
08) KLIMATYZACJA
02) SKRZYNIA BIEGOW
18) OGRZEWANIE DODATKOWE
22) NAPED 4X4
38) ELEKTRONIKA DACHU
3D) SPECJALNE FUNKCJE
43) WSPOMAGANIE SILY HAMOWANIA
49) AUTOMATYCZNE WLACZANIE SWIATEL
51) NAPED ELEKTRYCZNY
52) DRZWI PASAZERA
54) TYLNY SPOJLER
57) TV-TUNER
58) UKLAD ZASILANIA PALIWEM
61) UKLAD REGULACJI AKUMULATORA
62) DRZWI LEWY TYL
64) STABILIZATORY
67) OBSLUGA GLOSEM
68) WYCIERACZKI
6E) JEDNOSTKA OBSLUGI I WSKAZAN
73) POMOC PRZY WSIADANIU
75) MODUL POMOCY
76) PARKOWANIE-SYGNALIZA­CJA
05) UKLAD DOSTEPU I URUCHOMIEN
06) REGULACJA FOTELA PRZOD
0F) CYFROWE RADIO
11) ELEKTRONIKA SILNIKA 2
12) ELEKTRONIKA SPRZEGLA
14) ELEKTRONIKA AMORTYZATOROW
21) ELEKTRONIKA SILNIKA 3
24) REGULACJA POSLIZGU NAPEDU
27) JEDNOSTKA OBSLUGI I WSKAZAN
28) PANEL OBSLUGI KLIMATYZACJI
2D) UKLAD ROZMOW WEWNETRZNYCH
36) REGULACJA FOTELA KIEROWCY
39) KONTROLA PRAWEGO SWITLA
41) ELEKTRONIKA POMPY OLEJU NAPED
42) ELEKTRONIKA DRZWI KIEROWCY
44) WSPPOMAGANIE KIEROWNICY
47) SYSTEM DZWIEKOWY
48) USTAWIENIE TYLNEGO FOTELA
53) HAMULEC POSTOJOWY EPB
59) ZABEZPIECZENIE PRZED ODHOLOWANIEM
63) POMOC PRZY WSIADANIU
65) CISNIENIE W OPONACH
66) USTAWIENIE TYLNEGO FOTELA
69) FUNKCJA PRZYCZEPY
71) ELEKTRONIKA ALTERNATORA
72) DRZWI PRAWY TYL
77) TELEFON
78) DRZWI PRZESUWNE PRAWE
7D) DODATKOWE OGRZEWANIE
7E) PANEL INSTRUMENTOW
04) CZUJNIK KATA SKRETU
74) STEROWANIE FUNKCJAMI UKLADU
1B) AKTYWNY UKLAD KIEROWNICZY
3C) ZMIANY PASA RUCHU-ASYS
4C) CISNIENIE OPON II
5C) ZMIANA PASA RUCHU-ASYS
6C) KAMERA COFANIA
1D) IDENTYFIKACJA KIEROWCY
5D) OBSLUGA
6D) ELEKTRONIKA TYLNEJ POKRYWY
10) PARKOWANIE-SYGNALIZA­CJA
0E) SYSTEM MEDIAPLAYER1
1E) SYSTEM MEDIAPLAYER12
2E) SYSTEM MEDIAPLAYER13
3E) SYSTEM MEDIAPLAYER14
4E) KONTROLA ZAGLOW PT
5E) KONTROLA ZAGLOW LT
0B) DODATKOWE OGRZEWANIE
4B) MODUL WIELOFUNKCYJNY
4F) CENTRALNY UKLAD ELEKTRYCZNY
5F) ELEKTRYCZNY UKLAD INFORMACYJNY
6F) MODUL KOMFORTU II
7F) ELEKTRONICZNY UKLAD INFORMACYJNY
55) REGULACJA ZASIEGU XENONOW
56) RADIO
37) SYSTEM NAWIGACJI
17) PANEL WSKAZNIKOW
45) UKLAD OCHRONY WNETRZA
25) IMMOBILIZER WFS
07) WYSWIETLACZ
0D) DRZWI PRZESUWNE LEWE
13) KONTROLA ODSTEPU OD POJ
1C) POZYCJA POJAZDU
1F) SATELITARNY TUNER RADIOWY
23) WZMOCNIENIE SILY HAMOWANIA
26) KONTROLA DACHU
29) KONTROLA LEWEGO SWIATLA
2F) CYFROWY TUNER TV
31) ELEKTRONIKA SILNIKA
32) ELEKTRONIKA DYFERENCJALU
34) REGULACJA POZIOMU ZAWIESZENIA

JAKO NIELICZNY TESTER DO SAMOCHODOW VAG OBSLUGUJE PROTOKOL UDS !!! (modele po 2010r)
W GRUPIE VAG UMOZLIWIA:

ODCZYT ORAZ KASOWANIE KODOW BLEDOW WE WSZYSTKICH STEROWNIKACH
ODCZYT PARAMETROW BIEZACYCH
TEST ELEMENTOW WYKONAWCZYCH
ADAPTACJE
KODOWANIE BLOKI POMIROWE
USTAWIENIA FABRYCZNE
POJEDYNCZY ODCZYT
INSPEKCJE SERWISOWE ORAZ OLEJOWE
KODOWANIE SERWISOWE
KASOWANIE CRASH DATA
KODOWANIE KLUCZYKOW
COFANIE ZACISKOW HAMULCOWYCH
WIELE INNYCH...



OPROCZ PELNEJ OBSLUGI SAMOCHODOW VAG TESTER OBSLUGUJE TAKZE: OBD2/EOBD-SAMOCHODY ZGODNE Z NORMA OBD2/EOBD
(silnik, osprzet silnika, skrzynia automatyczna):

Europa-benzynowe od 2001r do 2015r, diesel od 2003r do 2015r:
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Jaguar, Lancia, Land Rover, Mercedes Benz, Mini,
Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Volvo, Volkswagen
Ameryka-od 1996r do 2015r:
Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge, GMC, Hummer, Jeep, Lincoln, Oldsmobile, Pontiac
Azja-od 1999r do 2015r:
Acura, Daewoo, Daihatsu, Honda, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, SsangYong, Subaru, Suzuki, Toyota

WLACZNIE Z NAJNOWSZYMI SAMOCHODAMI WYPOSAZONYMI W PROTOKOL (CAN) oraz (UDS) TESTER UMOZLIWIA:

-ODCZYT BLEDOWP0, P2, P3, U0, ORAZ KODY CHARAKTERYSTYCZNE P1, P3, U1,

-ODCZYT ORAZ KASOWANIE STATUSU LAMPKI MIL (CHECK ENGINE),

-ODCZYT, ORAZ KASOWANIE KODOW BLEDOW CHWILOWYCH, ORAZ STALYCH,

-INFORMACJA O POJEZDZIE(VIN CIN CVN),

-ODCZYT ZAMROZONYCH RAMEK,

-ODCZYT DANYCH RZECZYWISTYCH (takze w postaci wykresow),

-TEST SONDY LAMBDA,

-TEST KOMPONENTOW,
-MONITORY GOTOWOSCI,

-ORAZ WIELE INNYCH...

WSPOLPRACUJE Z PROTOKOLAMI: CAN, UDS, ISO9141, KWP2000, J1850 VPW, J1850 PWM.

ES680: JEST SAMODZIELNYM URZADZENIEM WYPOSAZONYM W KOLOROWY WYSWIETLACZ, ODPORNĄ I SOLIDNĄ OBUDOWĘ ORAZ SZYBKI PROCESOR ARM(bardzo szybka praca-odswiezanie parametrow biezacych)ZASILANY JEST BEZPOSREDNIO ZE ZLACZA DIAGNOSTYCZNEGO POJAZDU WIEC NIE POTRZEBUJE DODATKOWEGO ZASILANIA(9V jak podobne testery)


TESTER POPSIADA WGRANA NAJNOWSZA WERSJE I JEST GOTOWY DO NATYCHMIASTOWEGO UZYTKU!!!

W SKLAD ZESTAWU WCHODZI:

1)TESTER AUTOPHIX ES 680 Z INTEGROWANYM KABLEM OBD2
2)KABEL USB,
3)INSTRUKCJA OBSLUGI W JĘZYKU POLSKIM
4)POKROWIEC
5)ADAPTER OBD1 2+2 PIN
do kazdego zestawu gratis adapter obd1 2+2 pin (sluzacy do diagnostyki starszych modeli grupy vag)


Tester pracuje w pełni w języku polskim: menu, parametry bieżące, kody błędów

BRAK WYMUSZONYCH OPŁAT STAŁYCH JAK- ABONAMENT!!

URZĄDZENIE PRACUJE CAŁY CZAS, NAWET JEŚLI NIE ZOSTANIE ZAKTUALIZOWANE!!

Urządzenie kupujesz od przedstawiciela firmy AUTOPHIX na Polskę!!!

Dzwoń i pytaj o szczegóły 607 380 410
Doświadczenie w branży od 2010 r.- możesz nam zaufać, wiemy co potrzebujesz

wysyłka gratis
metody płatności
  • PayU
  • Zwykły przelew bankowy
    • 98 1050 1168 1000 0091 4782 8793
płatność z góry
maksymalnie w paczce
Przesyłka kurierska 20,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
List polecony ekonomiczny gratis
kolejna sztuka: gratis
maksymalnie w paczce: 1
płatność przy odbiorze
maksymalnie w paczce
Przesyłka kurierska pobraniowa 25,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy
Jako konsument możesz zwrócić większość przedmiotów kupionych od Firm na Allegro (wyjątki i zasady zostały opisane na stronie Pomocy oraz w zakładce "Informacje od Sprzedającego"). Poinformuj sprzedającego o odstąpieniu od umowy (nie musisz podawać powodu odstąpienia). Masz na to 14 dni kalendarzowych od otrzymania towaru, chyba że sprzedający wyznacza na to dłuższy termin.

Od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy masz kolejne 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru. Sprzedawca powinien zwrócić Ci pieniądze w ciągu 14 dni od chwili otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedający może wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu.
dodatkowe informacje

dane sprzedawcy

QBART Karol Jakubczyk
ul. Sucharskiego 32B/ 17
42-300 Myszków
NIP: 5771874018
REGON: 243584027

kontakt

  • 607 380 410
    Infolinia czynna od poniedziałku do soboty 8- 20, w niedzielę w razie możliwości

zwroty

czas na odstąpienie od umowy: 14 dni

adres do zwrotu:
QBART Karol Jakubczyk
ul. Sucharskiego 32B/ 17
42-300 Myszków
 
Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014, kupujący ma 14 dni od daty otrzymania towaru na przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, a jeśli sprzedający nie poinformował o prawie do odstąpienia – 12 miesięcy. Zwrot przedmiotu przez konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty przesłania oświadczenia, podobnie jak zwrot środków przez Sprzedającego. Sprzedający może jednak wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu. Umowa jest uważana za niezawartą, a konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

reklamacje

W przypadku jeśli zakupiony towar okaże się wadliwy Konsument ma prawo: (1) skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych bezpośrednio w serwisach wskazanych przez Gwaranta lub przeprowadzić procedurę reklamacyjną z tytułu Gwarancji za pośrednictwem Sprzedającego (dotyczy produktów objętych gwarancją). Szczegółowe warunki postępowania gwarancyjnego jak i lista punktów serwisowych zostały określone w oświadczeniu gwarancyjnym, mogą być opublikowane na stronie internetowej producenta. (2) złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi. W przypadku, gdy realizacja żądań Konsumenta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego produktu, koszty dostawy ponosi Sprzedawca Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@qbart.com.pl lub w formie pisemnej na adres do reklamacji. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną

pozostałe informacje

Właścicielem konta qaroldue oraz sprzedającym jest firma QBART Karol Jakubczyk wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającego: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Sucharskiego 32B/ 17, 42-300 Myszków, NIP 577-187-40-18, adres poczty elektronicznej: biuro@qbart.com.pl, numer telefonu kontaktowego: 607 380 410 Adres do reklamacji to: QBART Karol Jakubczyk, ul. Sucharskiego 32B/ 17, 42-300 Myszków, adres poczty elektronicznej: biuro@qbart.com.pl numer telefonu kontaktowego: 607 380 410 Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.). W przypadku jeśli zakupiony towar okaże się wadliwy Konsument ma prawo: (1) skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych bezpośrednio w serwisach wskazanych przez Gwaranta lub przeprowadzić procedurę reklamacyjną z tytułu Gwarancji za pośrednictwem Sprzedającego (dotyczy produktów objętych gwarancją). Szczegółowe warunki postępowania gwarancyjnego jak i lista punktów serwisowych zostały określone w oświadczeniu gwarancyjnym, mogą być opublikowane na stronie internetowej producenta. (2) złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi. W przypadku, gdy realizacja żądań Konsumenta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego produktu, koszty dostawy ponosi Sprzedawca Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@qbart.com.pl lub w formie pisemnej na adres do reklamacji. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów (1) Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, (2) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone (1) pisemnie na adres QBART Karol Jakubczyk, ul. Sucharskiego 32B/ 17, 42-300 Myszków (2) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@qbart.com.pl Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły dostępny sposób dostawy). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: (1) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (2) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (4) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (5) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (6) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (7) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866.