AUDI A3 8L LEON OCTAVIA GOLF ZWROTNICE KOMPLET
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- SRLine
- Numer katalogowy części
- ZW-A004P ZW-A004L
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: SRLine 1J0407255AG zwrotnica
Produkt: Audi OE 4B3407257G zwrotnica
Produkt: Audi OE 8K0407257AA zwrotnica
Produkt: SWAG 62 94 4400 Łożyskowanie, wahacz
Zwrotnica koła wydaje się elementem, który bardzo trudno uszkodzić ze względu na zwartą budowę z mocnego metalu. Tak jednak nie jest. W trakcie eksploatacji auta zdarzają się awarie tego elementu. I są one bardzo groźne, bo zwrotnica koła ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo jazdy, jak inne elementy układu kierowniczego i inne elementy zawieszenia.
Nowa zwrotnica koła czeka na ciebie na Allegro.pl! Tutaj znajdziesz tysiące ofert sprzedawców prywatnych, hurtowni oraz importerów, którzy posiadają zwrotnice do każdego modelu auta.
W zależności od potrzeb kupisz zwrotnicę oryginalną, jak na pierwszy montaż, dobry jakościowo markowy zamiennik albo tani zamiennik. Jeśli jesteś posiadaczem auta premium wysokiej klasy, na aukcjach z pewnością znajdziesz zwrotnice wykonane z lekkiego, ale wytrzymałego aluminium.
Zwrotnica prowadzi koło samochodu. Jest ona połączona z elementami zawieszenia – np. w przypadku typowego przedniego zawieszenia z dolnym wahaczem i górnym wahaczem albo z dolnym i z kolumną resorującą (kolumna MacPhersona, czyli sprężyna plus amortyzator). Dodatkowo w przednim zawieszeniu zwrotnica koła połączona jest z końcówkami drążków kierowniczych. Ruchy kierownicy są przekazywane za pośrednictwem przekładni kierowniczej, dzięki czemu drążek kierowniczy może się wysuwać. Jeśli jest to oś napędowa, do zwrotnicy doprowadzone są również półosie napędowe.
Do zwrotnicy koła przymocowana jest również piasta koła. Może być zastosowane rozwiązanie tradycyjne, w którym piasta koła jest mocowana za pomocą czterech lub pięciu śrub. Stosuje się też inne rozwiązania, w których w zwrotnicy zamontowane jest łożysko koła.
Zwrotnica to element wykonany z mocnego metalu (w autach premium z lekkiego aluminium), niemniej jednak może być awaryjny.
Zwrotnica, jak każdy element metalowy, może być zaatakowana przez korozję, która osłabi jej konstrukcję do tego stopnia, że jazda będzie niebezpieczna. W zwrotnicach, w których montowane są łożyska koła, nie zawsze można takie łożysko wymienić. To oznacza, że w przypadku jego uszkodzenia koniecznością jest zamontowanie kompletnego elementu (zwrotnica z łożyskiem). Zwrotnica koła może zostać również uszkodzona w trakcie wypadku, wjazdu kołem w bardzo dużą dziurę albo uderzeniu kołem o krawężnik.
Jak dobrać nową część? Wystarczą takie informacje jak marka, model, rocznik i wersja silnikowa.
Zwrotnica to ważny element prowadzący koło samochodowe. Uszkodzonej zwrotnicy się nie prostuje i nie naprawia. Należy ją bezwzględnie wymienić. Kupując nową zwrotnicę (oryginalną, zamiennik, używaną), trzeba zwrócić uwagę na stronę zabudowy. Dla przykładu – przednia lewa zwrotnica nie będzie się nadawała do montażu jako przednia prawa i odwrotnie.
Jeśli posiadamy odpowiednie doświadczenie i umiejętności – jak najbardziej. Jeśli nie – lepiej pozostawić wymianę zwrotnicy mechanikowi. Cały proces polega na demontażu koła, a następnie odkręceniu końcówki drążka kierowniczego, demontażu części układu hamulcowego, czujników oraz piasty. Następnie należy odkręcić zwrotnicę od wahacza oraz wymienić ją na sprawną. Elementy montuje się w kolejności odwrotnej.
Cena zwrotnicy zależy od kilku czynników. Po pierwsze zwykle niższa jest dla aut osobowych oraz modeli niższej klasy. Najczęściej mieści się w przedziale pomiędzy 150 a 800 zł, choć oczywiście niektóre części będą droższe.