FAG ŁOŻYSKO PIASTA KOŁA TYŁ VW PASSAT B6 B7 CC
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- FAG
- Numer katalogowy części
- 713 6110 00
Produkt: FAG 713 6110 00 Zestaw łożysk koła
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: FAG 713 6110 00 Zestaw łożysk koła
Produkt: Kasuki KAS016T
Produkt: ESEN SKV 29SKV001 Zestaw łożysk koła
Produkt: Abakus 141-01-014 Piasta koła
Produkt: Kasuki KAS018T
Produkt: Kasuki KAS014P/T
Produkt: SKF SKF BTH 1215C
Produkt: Hart 921 087 Zestaw łożysk koła
Produkt: FAG 713 6109 90 Zestaw łożysk koła
Produkt: Kamoka 5500063 Zestaw łożysk koła
Produkt: FAG 713 6787 90 Zestaw łożysk koła
Produkt: SKF VKBA 3536 Zestaw łożysk koła
Produkt: Kamoka 5500061 Zestaw łożysk koła
Produkt: Magma 5903246823691
Produkt: FAG 713 6672 20 Zestaw łożysk koła
Produkt: NTY KLT-FT-000 Zestaw łożysk koła
Produkt: FAG 713 6102 20 Zestaw łożysk koła
Produkt: Kamoka 5500065 Zestaw łożysk koła
Produkt: NTY KLT-VW-004 Zestaw łożysk koła
Produkt: Meyle 300 652 0007 Piasta koła
Produkt: NTY KLP-AU-009K Piasta koła
Produkt: NTY KLP-AU-002 Zestaw łożysk koła
Produkt: FAG 713 6100 20 Zestaw łożysk koła
Produkt: SKF VKBA 3683 Zestaw łożysk koła
Oba elementy służą do bezpośredniego połączenia koła z pojazdem, konstrukcja ta pozwala na ich prawidłowy obrót w czasie jazdy. Łożyska i piasty kół dzielą się na dwa typy z uwagi na ich konstrukcję. Przy prostej budowie tylnej osi stosuje się systemy, które montowane są na nieruchomą oś koła wykończoną gwintem. Całość dokręca się za pomocą nakrętki wraz z zabezpieczeniem. Częścią ruchomą w tym zestawie jest zewnętrzny element, na którym znajduje się piasta, częścią nieruchomą natomiast bieżnia wewnętrzna łożyska. W przypadku zintegrowanego łożyska z bębnem hamulcowym różnice w budowie są niewielkie.
Zupełnie inna konstrukcja występuje w pojazdach z hamulcami tarczowymi na tylnej osi oraz wyposażonych w zawieszenie niezależne – tam łożysko z piastą stanowi integralną część zawieszenia. Pierwszy z wymienionych elementów jest zamontowany w taki sposób, aby to bieżnia zewnętrzna stanowiła stałą i nieruchomą część, podczas gdy w bieżni wewnętrznej mieści się oś piasty koła. Dość często spotyka się też w samochodach z napędem na przód rozwiązania, w których piasta z łożyskiem jest wciśnięta w otwór zwrotnicy.
Zgodnie z jednym z najczęściej powtarzanych poglądów dotyczących zużywania się łożysk i piast uważa się, że elementy te powinny wytrzymywać co najmniej 100 000 km, a następnie należy je wymienić po wystąpieniu odpowiednich objawów. Obecnie montowane łożyska nie wymagają systematycznego smarowania w warsztacie, co jest udogodnieniem ze względów eksploatacyjnych. Specyficzne i nierzadko występujące objawy zużycia łożyska to jego głośna praca lub luzy na łożysku. Warto jednak pamiętać, że niepokojące odgłosy pracy łożyska pojawiają się przy przeciążeniu elementu lub po założeniu nieodpowiednio dobranego zamiennika. Problemy z łożyskiem często występują też z powodu błędnego montażu. Wielu kierowców wciąż nie wie, że ma wpływ na szybkość eksploatacji łożysk. Aby zadbać o ich trwałość, odradza się np. jazdę w poślizgu, bardzo niekorzystne są też przypadkowe uderzenia w krawężnik bokiem koła. Należy również zwrócić uwagę na prawidłowo ustawioną geometrię zawieszenia.
Wśród pozostałych przyczyn zużycia łożysk wymienia się wystąpienie luzów na przekładni kierowniczej lub bicie tarcz hamulcowych. Jeżeli łożysko nie będzie odpowiednio smarowane, prawdopodobnie także dojdzie do jego nieprawidłowej pracy. Do wytopienia smaru może dojść w wyniku przegrzewania tarczy hamulcowej.
Producenci samochodów osobowych z napędem na jedną oś, aut z napędem 4x4, jak i na jedną oś stosują różne rozwiązania – od prostych, wymiennych łożysk do zaawansowanych modułów z piastą przykręcaną śrubami do zawieszenia lub wprasowaną w zwrotnicę. Wymienność łożysk jest zatem opcjonalna i zależna od konkretnego rozwiązania. Na rynku dostępne są łożyska i piasty takich producentów jak FAG, NTY, SKF.
Niektórzy producenci aut zamiast osobnych piast, łożysk i innych elementów, stosują moduły z kołnierzami do mocowania koła, zwrotnicy oraz tarczy hamulcowej, np. do samochodów osobowych. Zaletą takiego rozwiązania z punktu widzenia użytkownika jest łatwość montażu i demontażu. Zwykle moduły mocowane są po prostu do zawieszenia 3 lub 4 śrubami. Wadą rozwiązania może być konieczność wymiany całego modułu, nawet jeśli zużyty jest tylko jeden z jego elementów. Z uwagi na stosunkowo częste wymiany eksploatacyjne w niektórych modułach można wymienić część z łożyskiem.
Volkswagen, podobnie jak Ford, najczęściej stosuje obecnie moduły łożysk z piastą. Takie moduły nie są rozbieralne i wymienia się je w całości. Zaletą tego rozwiązania jest odpowiednie przygotowanie łożyska – jest ono fabrycznie smarowane i dzięki możliwości ścisłego dostosowania parametrów w procesie produkcji ma określone napięcie wstępne. Moduły w Volkswagenach oraz Fordach montowane są poprzez wciśnięcie w zwrotnicę.