KOMPLET WTRYSKIWACZY 166000804R 4szt RENAULT OPEL NOWE ORYGINAL BOSCH
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Bosch
- Numer katalogowy części
- 0 445 110 569
Produkt: Bosch 0 445 110 569 Dysza wtryskowa
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Bosch 0 445 110 569 Dysza wtryskowa
Produkt: Bosch 0 445 110 569 Dysza wtryskowa
Produkt: Bosch 0 445 110 569 Dysza wtryskowa
Produkt: Denso DCRI301660 Dysza wtryskowa
Produkt: Bosch 0 445 110 546 Dysza wtryskowa
Produkt: Bosch 0 445 110 546 Dysza wtryskowa
Produkt: NTY BWP-CT-000 Dysza wtryskowa
Produkt: Febi Bilstein FEB109623
Produkt: LINE AUTOMOTIVE 1 521 487
Produkt: PASSAT B7 2.0 TDI PRZEWODY WTRYSKOWE
Produkt: Bosch 0 445 118 029 Dysza wtryskowa
Zadaniem przewodów paliwowych jest doprowadzenie mieszanki ze zbiornika paliwa do pompy wtryskowej, a stamtąd do silnika. Nie ulega więc wątpliwości, że stanowią one bardzo ważny element układu paliwowego, choć należą do nieskomplikowanych i niedrogich części. Bez ich udziału jednak silnik nie będzie działał prawidłowo, dlatego bardzo ważna jest ich dobra kondycja.
Wszelkie usterki przewodów wtryskowych muszą zatem zostać nie tylko wykryte, ale i usunięte jak najszybciej, żeby nie narażać na awarie bardziej skomplikowanych i zdecydowanie droższych części układu paliwowego – pompy wtryskowej czy nawet silnika.
Do najczęściej występujących awarii przewodów wtryskowych należy ich nieszczelność. Kiedyś przewody paliwowe produkowane były z gumy olejoodpornej, natomiast współcześnie najczęściej do ich wytwarzania stosowane jest tworzywo sztuczne o odpowiednich parametrach odpornościowych i wytrzymałościowych. Niestety, nieszczelność przewodu wtryskowego to jedna z częstszych awarii w tym układzie. Na szczęście w porę zauważona jest też niedroga i łatwa w wyeliminowaniu.
Objawem nieszczelności przewodu paliwowego jest wyciek paliwa. Najczęściej można go zauważyć w miejscach połączeń przewodu ze zbiornikiem paliwa lub pompą oraz z silnikiem. Niekiedy przewód pęka w którymś miejscu i paliwo przedostaje się przez szczelinę. Przyczyną awarii bywają również gryzonie.
Wybór przewodu wtryskowego nie jest szczególnie skomplikowany – najważniejsze jest jego dopasowanie do danego modelu i wersji auta. Wężyki paliwowe muszą doskonale pasować zarówno do zbiornika paliwa, pompy wtryskowej, jak i silnika. Nie może być tu mowy o najmniejszych nawet nieszczelnościach, ponieważ dopuszczając do ponownych wycieków, nie zlikwidujemy problemu.
Warto wiedzieć, że przewody wtryskowe są również często traktowane zamiennie z innymi rodzajami przewodów i wężyków stosowanych w samochodach, np. przewodami injektora czy przewodami przelewowymi. Tylko niektóre marki i modele stosują specyficzne rozwiązania, które trudno zastąpić uniwersalnymi.
Przewody wtryskowe nie są drogimi częściami samochodowymi, dlatego z powodzeniem można zdecydować się na zakup oryginału, bez wielkiego obciążenia dla portfela. Kupując element oryginalny, mamy pewność kompatybilności z modelem naszego auta oraz gwarancję jakości. Jeśli chodzi o tę ostatnią cechę, zamienniki znanych firm również oferują dobrej jakości części, więc jest to kolejna opcja, z której można skorzystać. W tym przypadku jednak warto dokładnie sprawdzić, czy element będzie pasował do naszego samochodu. Na szczęście wężyki wtryskowe są dość uniwersalne, więc na ogół pasują do wielu modeli aut.
Ostatnią opcją jest zakup używanych wężyków. Jest to jednak w tym przypadku ostateczność, z której trzeba skorzystać, jeśli nowe oryginalne części nie są już dostępne, a zamienników nie ma na rynku choćby ze względu na rzadkie występowanie danego modelu samochodu.