do Kawasaki FJ180V więcej OHV 6.0HP 159CC kosiarki
- Stan
- Nowy
- Producent części
- OEM
- Numer katalogowy części
- 6935466085015
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Febi Bilstein 03690 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Febi Bilstein 03605 Kołnierz, gaźnik
Produkt: JP Group 1115301100 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Febi Bilstein 03330 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Febi Bilstein 03330 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Febi Bilstein 03605 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Febi Bilstein 08569 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Automega 140009210 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Automega 140009810 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Febi Bilstein 03578 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Febi Bilstein 07120 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Febi Bilstein 03390 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Automega 140009010 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Automega 140008810 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Febi Bilstein 07107 Kołnierz, gaźnik
Produkt: Uszczelki pływak gaznika Fiat 126p
Produkt: Gaźnik Fiat 126p Maluch
Produkt: FIAT CINQUECENTO GAŹNIK
Produkt: Plywak gaznika Fiat 126p
Produkt: Fiat OE 4273070/1 podstawa gaźnika
Produkt: GAŹNIK FIAT CINQUECENTO 0.7 28IMB
Produkt: Gaźnik Fiat 126p EL Elegant 650
Produkt: FIAT 126p - LINKA SSANIA Z PANCERZEM
Produkt: FIAT UNO 1.0 GAŹNIK 32TLF27
Produkt: Fiat OE 4128548 gaźnik
Produkt: Gaźnik VW 1.6 benzyna
Produkt: SKODA FAVORIT GAŹNIK IKOV
Produkt: Fiat OE 4273070 podstawa gaźnika
Wraz z pojawieniem się katalizatorów gaźnik stał się przeżytkiem. Do tego jednak czasu to właśnie ten element układu paliwowego spełniał zadanie polegające na przygotowaniu mieszanki paliwowo-powietrznej zasilającej silnik i transportowaniu jej do kanałów dolotowych.
Paliwo, które później wpuszcza do silnika, pobiera gaźnik z pompy paliwowej poprzez filtr benzyny, podobnie jak ma to miejsce we współczesnych samochodach. Jednak pompa współpracująca z gaźnikiem jest w porównaniu z obecnymi dużo mniej skomplikowana.
Gaźnik jest jednym z głównych elementów układu paliwowego i jeśli nie działa sprawnie, zaburza pracę silnika lub w ogóle ją uniemożliwia.
Gaźniki instalowane były w samochodach przed nadejściem ery katalizatorów, co nastąpiło w latach 80. ubiegłego wieku. Problemy z gaźnikiem dotyczą więc samochodów zdecydowanie zaawansowanych wiekowo. Jeśli nasz gaźnik uległ uszkodzeniu, można go poddać regeneracji. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe i skuteczne, niekiedy jednak wymiana wadliwej części wewnątrz wystarczy, żeby przywrócić gaźnikowi prawidłowe działanie.
Jeśli potrzebne elementy nie są dostępne na rynku albo gaźnik jest w ogólnym złym stanie i nie ma sensu go naprawiać, jedyną możliwością jest wymiana urządzenia na inne – zregenerowane, używane w lepszym stanie albo zamiennik.
Benzyna do utworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej dostaje się do gaźnika poprzez zawór iglicowy komory pływakowej, który dość często ulega awariom. Zadaniem zaworu jest regulacja poziomu paliwa w komorze, który musi być odpowiedni, żeby zużycie benzyny było optymalne, a silnik nie przerywał.
Stabilizacja poziomu paliwa odbywa się dzięki pływakowi (również ta część ulega usterkom w gaźniku). Pływak współpracuje z zaworem iglicowym za pośrednictwem dźwigni. Kiedy poziom benzyny rośnie – pływak zamyka dźwignią zawór, a kiedy maleje wskutek zużycia przez silnik – pływak opada, pociągając za sobą dźwignię, która otwiera zawór. Kolejnym często wymienianym elementem jest kanał przelewowy (jeśli stanowi element gaźnika). Jego zadaniem jest odprowadzanie pompowanego przez pompę paliwa z powrotem do baku przy zamkniętym zaworze iglicowym.
Jeśli regeneracja gaźnika nie przyniosła oczekiwanych rezultatów, pozostaje jego wymiana. Na co jednak się zdecydować – na nowy zamiennik czy starą część? Niestety, w przypadku gaźników kupno na rynku części oryginalnej i nowej jest niemożliwe – już dawno nie produkuje się gaźników z uwagi na czas, jaki upłynął od ich montażu na taśmie produkcyjnej każdego wyposażonego w nie auta.
Można jednak zdecydować się na nowy zamiennik. Jeśli nabędziemy części znanych producentów, nie powinniśmy mieć z gaźnikiem żadnych problemów. Inną opcją jest zakup części używanej w lepszym stanie niż nasza albo zregenerowanej. W tym ostatnim przypadku dużą wartością będzie gwarancja na taki produkt.