SERWO UKŁADU HAM.GO VOLVO XC90 02-
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- ATE
- Numer katalogowy części
- 03.7858-3632.4
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościSerwo hamulca znajduje się w komorze silnikowej, tuż za zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Chociaż wiele osób wie, że jest taki element, to z reguły nie zdaje sobie sprawy, do czego on służy. To dzięki niemu hamulce działają przewidywalnie. Gdyby nie serwo, hamowanie mogłoby być bardzo trudne, wręcz uciążliwe. Dlatego też jego awaria uniemożliwia dalszą jazdę.
Ten niepozorny, ale bardzo ważny element układu hamulcowego działa w ten sam sposób nieprzerwanie od 1927 roku, kiedy to Albert Dewandre sprzedał swój patent Boschowi. Konstrukcja okazała się tak dobra, trwała i tania w produkcji, że znajduje się praktycznie w każdym samochodzie.
Serwo hamulca można łatwo rozpoznać, gdyż najczęściej znajduje się za zbiornikiem płynu hamulcowego i przypomina okrągłą metalową puszkę. Jej środek podzielono na dwie części. Pierwsza jest podłączona do układu dolotowego – dzięki temu że zasysa powietrze, tworzy się podciśnienie. Z drugiej strony, tuż za gumową membraną, serwo jest otwarte. Obie części połączone są zaworem. Kiedy naciśniemy pedał hamulca, to specjalny zawór umieszczony wewnątrz się zamyka, a membrana się wybrzusza. Co ciekawe, membrana znajdująca się wewnątrz serwa hamulca jest zaprojektowana tak, aby każda pozycja pedału miała swój odpowiednik w jej położeniu. Całość jest połączona z pompą hamulcową. Łącząc te wszystkie elementy, uzyskujemy bardzo precyzyjny układ hamulcowy. Gdyby serwa hamulcowego nie było, moglibyśmy za każdym razem hamować gwałtownie – nawet wtedy, gdy nacisnęlibyśmy pedał hamulca lekko.
Zdiagnozowanie awarii serwa hamulca nie jest skomplikowane – wystarczy zauważyć, jak pracuje pedał odpowiedzialny za hamowanie przy zapalonym silniku. Jeśli staje się twardy, to możemy być pewni uszkodzenia serwa. Kolejnym problemem mogą być niepokojące dźwięki wydobywające się z okolic tego elementu czy wycieki płynu hamulcowego. Jego wymiana zazwyczaj nie jest skomplikowana, jednak najlepiej, by zrobił to wykwalifikowany pracownik serwisu, ponieważ należy dokładnie sprawdzić poprawność działania całego układu hamulcowego.