OPEL MOKKA 2012- PRZYCISK GUZIK HAMULCA RĘCZNEGO
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Ertons
- Numer katalogowy części
- ERT-777713NMB
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Dlaauta DA-23181
Produkt: MTuning SW-148
Produkt: MTuning SW-147
Produkt: Turboworks MP-HM-003
Produkt: Turboworks MP-HM-003
Produkt: Renault OE 8200418647 hamulec ręczny
Produkt: BMW X3 E83 DŹWIGNIA HAMULCA RĘCZNEGO
Dźwignie hamulca ręcznego, znane również jako hamulec ręczny, to urządzenia stosowane w pojazdach mechanicznych, takich jak samochody osobowe, samochody ciężarowe, autobusy oraz busy. Ich głównym zadaniem jest zapewnienie dodatkowego hamowania i utrzymania pojazdu w miejscu — używane są podczas parkowania, a także, gdy konieczne jest nagłe zatrzymanie pojazdu w sytuacji awaryjnej.
Hamulec ręczny składa się z dźwigni, która aktywuje zespół hamulcowy tylnej osi pojazdu. Może być napędzany mechanicznie (za pomocą linki lub przekładni) lub elektrycznie. Mechanizm blokady zapobiega przypadkowemu zwolnieniu hamulca, a przełącznik ostrzegawczy informuje kierowcę o jego aktywowaniu.
Dźwignia hamulca ręcznego umiejscowiona jest najczęściej między przednimi siedzeniami lub na konsoli centralnej pojazdu. Może być podnoszona, opuszczana, naciskana lub zwalniana.
Blokada ręczna, znana również jako hamulec postojowy lub hamulec awaryjny, działa na zasadzie mechanicznego zaciśnięcia hamulców tylnej osi pojazdu. W przypadku samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe, dźwignia działa na zaciski hamulcowe, które dociskają klocki do tarczy hamulcowej. W przypadku samochodów z blokadami bębnowymi dźwignia hamulca ręcznego działa na linki hamulcowe, które napinają bębny hamulcowe, powodując ich zatrzymanie.
Po podciągnięciu dźwigni i zwolnieniu pedału hamulca głównego blokada utrzymuje pojazd w miejscu. Blokada może być wykorzystywana jako hamulec postojowy, zwłaszcza na stromych, pochyłych zboczach lub wspomagająco w razie awarii układu hamulcowego głównego.
Aby zapewnić prawidłowe działanie hamulców ręcznych, należy je regularnie sprawdzać i konserwować. Niedziałający lub nieprawidłowo działający hamulec może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa zarówno w ruchu drogowym, podczas parkowania jak i hamowania awaryjnego.
Jeśli masz wątpliwości co do prawidłowości działania hamulca ręcznego w swoim pojeździe, skonsultuj się z mechanikiem samochodowym lub producentem pojazdu. Dźwignie hamulca to elementy wyposażenia pojazdu, które muszą działać bez zarzutu, w razie awarii bez problemu możesz je wymienić. Zarówno cały mechanizm jak i poszczególne elementy wchodzące w skład blokady dostępne są w różnych wersjach i modelach. Bez trudu znajdziesz oryginalną dźwignię z logo pojazdu lub jej zamiennik o jakości porównywalnej do oryginału.