USZCZELKI PRZEWODÓW INTERCOOLERA BMW M57 M57N M47N
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Ertons
- Numer katalogowy części
- ERTZ61EDA
Produkt: Ertons ERTZ61EDA uszczelka
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Ertons ERTZ61EDA uszczelka
Produkt: Ertons ERTZ61
Spaliny wydostają się na połączeniu kolektora turbosprężarki z wydechem? Słyszysz niepokojące gwizdy? Pojawił się wyciek na połączeniach rurek doprowadzających olej z turbosprężarką? A może wyczuwasz wyraźne wibracje w czasie przyspieszania auta?
Przyczyną opisanych nieprawidłowości mogą być zniszczone uszczelki do turbosprężarek. Aby uzyskać potwierdzenie problemów z turbiną, należy przeprowadzić diagnostykę komputerową. Jednak ostateczną i najpewniejszą weryfikację stanu uszczelek uzyskasz po zdemontowaniu oraz rozebraniu turbosprężarki.
Wymiana uszczelki turbiny nie jest skomplikowana i nie wymaga specjalistycznych narzędzi. Potrzebujesz jednak wiedzy o lokalizacji, budowie i sposobie mocowania posiadanego modelu urządzenia. Dlatego zacznij od zapoznania się z dokumentacją lub obejrzyj filmy instruktażowe przygotowane przez profesjonalnych mechaników. Dla osób początkujących największą trudność sprawiają zapieczone wkręty. Jeżeli ich nie zerwiesz, masz szansę zakończyć naprawę sukcesem.
Możesz kupić wybraną uszczelkę lub kompletny zestaw uszczelek do turbosprężarek określonego typu. W jego skład wchodzą oringi i uszczelki płaskie, a często także śruby mocujące lub szpilki z nakrętkami, podkładki, obejmy i inne drobne elementy.
Dysponując takim zestawem, nie musisz obawiać się, że w czasie wymiany czegoś Ci zabraknie lub że potrzebny jest dodatkowy oring, czy szpilka, która zastąpi starą, zerwaną w trakcie demontażu turbosprężarki.
Uszczelki turbiny muszą być kompatybilne z konkretnym modelem turbosprężarki. Przy zakupie sprawdź dokładnie specyfikację produktu: do jakiej marki jest przeznaczony i do jakiego modelu silnika. Ważna jest pojemność, moc i dodatkowe cechy jednostki napędowej, np. system bezpośredniego wtrysku. Wielu sprzedawców załącza listy numerów seryjnych turbosprężarek, do których pasują oferowane uszczelki.
Jeżeli nie masz pewności, czy konkretny produkt będzie pasował do turbosprężarki w Twoim aucie, wyślij sprzedawcy numer VIN.
Uszczelniacze turbosprężarki zapobiegają przedostawaniu się do silnika oleju, którym smarowana jest turbina. Uszkodzenie uszczelniaczy jest przyczyną rozpylania oleju w komorze spalania, co negatywnie odbija się na pracy i kondycji silnika. Zewnętrznym objawem są kłęby białego dymu, które wydobywają się z wydechu.
Regularnie kontroluj stan turbosprężarki. Przegląd, oczyszczenie i nowe uszczelniacze kosztują znacznie mniej od wymiany uszkodzonego urządzenia. Jeżeli dojdzie do awarii, zleć naprawę wyspecjalizowanemu serwisowi. Szansą na zmniejszenie wydatków jest regeneracja turbiny. Z kolei nowe urządzenie da Ci gwarancję dłuższej eksploatacji.
Uszczelka turbosprężarki to mały, niepozorny element, który pełni niezwykle istotną funkcję. Odpowiada za prawidłową pracę silnika i szczelność zbiornika wirnikowego. Jazda z uszkodzoną uszczelką turbosprężarki może prowadzić do konieczności wymiany całej części. Uszczelki muszą być wysokiej jakości, by szybko nie pękły. Najlepiej jest zdecydować się na zakup części renomowanej marki, która cieszy się dużą popularnością. Wśród nich możemy wymienić:
Na rynku dostępne są zarówno nowe uszczelki turbosprężarek, jak i te po regeneracji. Dużo mniejszą popularnością cieszą się używane uszczelki do turbosprężarek. Ich zakup wiąże się jednak z ryzykiem, ponieważ nie posiadają one gwarancji producenta. Warto rozważyć także nabycie zamienników uszczelek turbosprężarki o jakości porównywalnej do oryginału. Są one fabrycznie zapakowane, co świadczy o tym, iż nie posiadają mikrouszkodzeń, a ponadto nigdy wcześniej nie były używane.
Uszczelki turbosprężarki wykonane są z materiałów gumowych. W związku z tym, przy codziennej eksploatacji, mogą utracić swoje właściwości. Narażone są bowiem na przetarcia tudzież pęknięcia. Dlatego stan uszczelek turbosprężarki należy regularnie kontrolować. Wymienia się je za każdym razem, gdy prowadzone są naprawy turbosprężarki. Przesłanką do wizyty u mechanika jest utrata mocy samochodu i nieregularna praca silnika.