Suzuki OE 22400-66J00-000 tarcza sprzęgła
- Producent części
- Suzuki OE
- Numer katalogowy części
- 22400-66J00-000
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Sachs 1864 527 337 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 2290601005
Produkt: Blue Print ADL143111 Tarcza sprzęgła
Produkt: LuK 317 0017 17 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1864 919 001 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1878 002 736 Tarcza sprzęgła
Produkt: Japko 80K17 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1878 001 193 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADF123114 Tarcza sprzęgła
Produkt: LuK 319 0068 10 Tarcza sprzęgła
Produkt: LuK 323 0182 17 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADW193103 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADT33154 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADD63111 Tarcza sprzęgła
Produkt: Meyle 017 215 2600 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADZ93135 Tarcza sprzęgła
Produkt: Meyle 617 215 1400 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADW193102 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1864 000 124 Tarcza sprzęgła
Produkt: LuK 323 0303 10 Tarcza sprzęgła
Produkt: LuK 322 0281 10 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1862 403 031 Tarcza sprzęgła
Produkt: Aisin DN-073 Tarcza sprzęgła
Produkt: LuK 321 0055 10 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1864 000 435 Tarcza sprzęgła
Produkt: Kamoka DC014 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADT33156 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADT33178 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADG031108 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADP153102 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1878 600 825 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADL143101 Tarcza sprzęgła
Produkt: Aisin DH-021U Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADM53129 Tarcza sprzęgła
Produkt: Japanparts DF-215 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADT33127 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1861 775 035 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADR163105 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1864 528 441 Tarcza sprzęgła
Produkt: LuK 325 0272 10 Tarcza sprzęgła
Produkt: LuK 320 0359 10 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADN13118 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADL143106 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADN13174 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADB113103 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADV183129 Tarcza sprzęgła
Produkt: Fast FT66075 Tarcza sprzęgła
Produkt: Fast FT66075 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1878 006 129 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1864 521 132 Tarcza sprzęgła
Produkt: Sachs 1878 005 615 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADW193107 Tarcza sprzęgła
Produkt: Blue Print ADS73122 Tarcza sprzęgła
Produkt: LuK 320 0030 10 Tarcza sprzęgła
Produkt: Valeo 829053 Tarcza sprzęgła
Tarcza sprzęgła to jeden z najważniejszych elementów układu przenoszenia napędu. Jest odpowiedzialna za przekazywanie momentu obrotowego z koła zamachowego na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów. Umożliwia przekazanie „mocy” z silnika samochodu do skrzyni biegów, a następnie na koła. Odpowiada także za redukcję drgań.
Wiele samochodów jest wyposażanych w tarcze sprzęgła pozwalające na jej obrót względem piasty tarczy nawet o kilka stopni. Ruchomość połączenia zapewniają sprężyny śrubowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu łagodzi się szarpanie podczas ruszania pojazdem, a także w trakcie sprzęgania oraz gwałtownego przyspieszania. Tarcze ze sprężynami nie są stosowane zwykle w autach wyposażonych w dwumasowe koło zamachowe. Do niwelacji drgań stosuje się wówczas tłumiki drgań skrętnych przenoszonych z tarczy sprzęgła na koło zamachowe. Tarcza jest wtedy najczęściej sztywna, choć spotkać można rozwiązania, w których kołu dwumasowemu towarzyszy tarcza wyposażona w sprężyny.
Do najczęściej spotykanych usterek tarczy sprzęgła zalicza się eksploatacyjne zużycie elementu. Konsekwencją użytkowania samochodu jest ścieranie powierzchni ciernej tarczy, która staje się coraz cieńsza. Kiedy tarcie jest zbyt małe, żeby było możliwe przekazanie napędu, dochodzi do zjawiska określanego mianem ślizgania się sprzęgła.
Jest ono jak najbardziej naturalne i postępuje od momentu rozpoczęcia użytkowania auta. Objawia się tym, że sprzęgło zaczyna „brać coraz wyżej”, jak określają to mechanicy, czyli po prostu pedał sprzęgła trzeba puszczać coraz bardziej, żeby samochód ruszył. Oczywiście zjawisko to postępuje stopniowo, dlatego jest dość trudne do zauważenia, szczególnie jeśli z auta korzysta się regularnie. Identyfikację utrudnia również montowany w wielu samochodach mechanizm samonastawny, który niweluje różnice w działaniu pedału.
Oczywiście tarcza może ulec również innym uszkodzeniom – niekiedy dochodzi do usterki piasty lub sprężyn tłumiących drgania.
Nowa tarcza sprzęgła ma grubość od 6 do 9 mm, w zależności od modelu auta. Kiedy zmniejszenie tej grubości powoduje ślizg sprzęgła, jest to bezwzględne wskazanie do wymiany tarczy. Zwykle jednak, zanim wystąpi ślizg sprzęgła, pojawiają się stopniowo inne symptomy, które mogą (choć nie muszą) świadczyć o nadmiernym zużyciu tarczy.
Są to przede wszystkim szarpnięcia obserwowane na niskich biegach, w szczególności na „jedynce” przy ruszaniu, a także różnego rodzaju dziwne dźwięki dobiegające ze skrzyni biegów. Jeśli zauważysz w swoim samochodzie którykolwiek z tych objawów, niezwłocznie poinformuj o nich mechanika. Warto wiedzieć, że tarcza zużyje się szybciej, jeśli samochód jest eksploatowany na terenach górzystych oraz użytkowany do przewożenia dużych ciężarów.