Łapa Podpora skrzyni biegów audi q7 4m 2023rok
- Producent części
- Audi OE
- Numer katalogowy części
- 4M0399153AB
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Opel OE 13248599 łapa silnika
Produkt: ŁAPA SKRZYNI AUDI 8W0399262AE
Produkt: Audi OE 8D0399114S łapa skrzyni
Produkt: Skrzynia biegów BMW E81 E87 E90
Produkt: Kia OE MF40117154
Produkt: BMW OE 21511223328 trzepień kulisty
Produkt: FORD KUGA MK3 ŁAPA WSPORNIK 2.0 TDCI
Produkt: Łapa sprzęgła Subaru OE 30531AA132
Skrzynia biegów to ważny element każdego układu napędowego samochodu. Jej zadaniem jest optymalizacja pracy silnika w stosunku do napędu. Żeby osiągnąć najlepsze parametry, każda skrzynia musi mieć solidne zamocowanie w pojeździe. Przekładnie montuje się do nadwozia za pomocą elementów pośredniczących zwanych potocznie poduszkami. Są to odpowiednio zaprojektowane łapy, podpory, które umożliwiają częściowe tłumienie drgań przenoszonych z układu napędowego auta i całej karoserii. Dzięki ich odpowiedniej pracy nie dochodzi do przesuwania się skrzyni biegów w pojeździe podczas hamowania czy gwałtownego przyśpieszania.
Aby połączenie to było pewne i sprawne, musi charakteryzować się dobrymi właściwościami sprężystymi, ale także zachowywać określoną twardość i odporność mechaniczną oraz odporność na warunki zewnętrzne takie jak temperatura czy działanie czynników żrących.
Dlatego łapy i podpory projektuje się, łącząc różne materiały. Zazwyczaj funkcję amortyzatorów w łapie czy podporze spełniają materiały gumowe lub z tworzyw sztucznych. Z kolei za sztywność i odporność mechaniczną odpowiadają elementy odlewane (np. z aluminium), spełniające określone parametry.
Uszkodzenie podpory skrzyni można zdiagnozować, jeśli wystąpi utrata płynności w zmianie biegów, zwłaszcza na nierównych fragmentach jezdni. Innym objawem usterki jest charakterystyczny odgłos pukania, będący następstwem nadmiernej eksploatacji elementu. Oczywiście objawy te mogą świadczyć również o innych awariach, często jednak związane są właśnie ze zużyciem poduszek. Stan podpór można sprawdzić też za pomocą lewarka zmiany biegów, jednak tę metodę lepiej zostawić doświadczonemu diagnoście czy mechanikowi.
Jeśli poduszka pod skrzynią wymaga wymiany, nie należy zwlekać z naprawą. Na rynku dostępne są zarówno części nowe, jak i używane oryginalne, a także liczne zamienniki. Elementy zamienne pochodzące od znanych producentów gwarantują wysoką jakość wyrobu, dlatego z powodzeniem można zastąpić nimi podpory oryginalne, zarówno nowe, jak i z demontażu.
Poszukując łapy czy podpory mocującej skrzynię, przede wszystkim należy poprawnie ustalić, który z elementów podtrzymujących skrzynię wymaga wymiany. Standardowo każda przekładnia mocowana jest przez zespół części, które współpracują ze sobą i się od siebie różnią, czasami nieznacznie. Przy zakupie elementów mocujących należy zatem dokładnie określić stronę zabudowy (prawa lub lewa), a także umiejscowienie części (przednie lub tylne). W przypadku problemów z identyfikacją pomocny okaże się indeks wyrobu ustanowiony przez producenta, na podstawie którego precyzyjnie można określić część oryginalną lub numer zamiennika.
Przy wymianie łap czy podpór skrzyni biegów nie należy zapominać również o sprawdzeniu innych elementów pojazdu, np. mocujących silnik samochodu, gdyż układy te są ściśle ze sobą powiązane.