Skarbiec nauczyciela-terapeuty (6483040929)

12 dni do końca
cena kup teraz
33,00 zł
Koszty dostawy
  • Paczka pocztowa ekonomiczna 9,00 zł
  • List ekonomiczny 9,00 zł
  • Paczka pocztowa priorytetowa 10,00 zł
  • lokalizacja: SANOK
  • stan: nowy
  • okładka: miękka
  • rok wydania (xxxx): 2011
  • kondycja: bez śladów używania
e-mail: sanarksiegarnia@gmai­l.com
tel: 510 092 753




Stron: 256 stron
Format: 16.0x23.0cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka



Skarbiec nauczyciela-terapeut­y (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) – czyli od programu do realizacji – propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzeb

Franczyk Anna Krajewska Katarz

[...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] – zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać.

Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym. Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.

W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeut­ycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy |
w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej
z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci.

Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeut­ycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.

Dwie ostatnie części książki stanowią zawartość płyty CD.



Spis treści

Przedmowa

Część I
DIAGNOZA

Wybrane narzędzia diagnostyczne (zabawy, ćwiczenia, karty pracy wykorzystywane podczas diagnozowania umiejętności i możliwości dziecka)

Poznajmy się
Bawimy się razem
Zabawy z klockami
Zabawy manualne
Zabawy z wykorzystaniem figur geometrycznych
Zabaw­y ze zwierzętami
Zabawy z literami

Kwestionariusze obserwacyjne rozwoju dziecka

Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom zmysłowy.
Kwestionar­iusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom poznawczy
Kwestionar­iusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom odkrywczo-badawczy.
­Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - abstrakcyjno-symboli­czny.

Część II
WYNIKI DIAGNOZY

Przykładowy wzór opisu z zeszytu indywidualnej pracy terapeutycznej.
Opis przypadku - praca na poziomie zmysłowym.
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym z wybranymi elementami poziomu zmysłowego.
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym.
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym i odkrywczo-badawczym wzbogaconym o wybrane elementy zawarte na poziomie abstrakcyjno-symboli­cznym.
Opis przypadku - praca na poziomie abstrakcyjno-symboli­cznym z wybranymi elementami poziomu odkrywczo-badawczego­.
Opis przypadku - praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symboli­cznym.

Część III
PLANOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUT­YCZNEJ

Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeut­ycznej - praca na poziomie zmysłowym.
Pierwszy czasookres
Drugi czasookres
Trzeci czasookres

Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeut­ycznej - praca na poziomie odkrywczo-badawczym.­
Pierwszy czasookres
Drugi czasookres
Trzeci czasookres

Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeut­ycznej - praca na poziomie abstrakcyjno-symboli­cznym.
Pierwszy czasookres
Drugi czasookres
Trzeci czasookres

Część IV
PODSUMOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUT­YCZNEJ

Przykładowe opisy postępów rozwoju psychomotorycznego dziecka.

Bibliografia

ZAWARTOŚĆ PŁYTY CD:

PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-TERAPEUT­YCZNYCH ORAZ WYBRANE KARTY PRACY

Wzory wybranych scenariuszy zajęć dydaktyczno-terapeut­ycznych:


1. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)

2. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)

3. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)

4. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)

5. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)

6. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)

7. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)

8. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)

9. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)

10. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symboli­cznym)

11. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symboli­cznym)

12. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symboli­cznym)

13. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symboli­cznym)

14. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symboli­cznym)

15. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symboli­cznym)

16. Scenariusz (relaksacja do zastosowania na każdym poziomie)


Wzory wybranych kart pracy:

1. Zabawy z figurami
2. jakie to figury?
3. Policz, ile
4. Ile?
5. Połącz
6. Uzupełnij
7. Ile teraz jest?
8. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (1)
9. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (2)
10. W spiżarni wiewiórki (1)
11. W spiżarni wiewiórki (2)
12. 'Gdy wiosna na świecie'
13. Gra 'wiosenne domino'
14. Co tu nie pasuje
15. Zabawy i sporty zimowe
16. Wielkanoc
17. Przeczytaj, wytnij i ułóż
18. Przeczytaj, pokoloruj pisanki według poleceń z wiersza
19. Ola robi porządki w pokoju
20. Obrazki zwierząt
21. Dźwięk i obrazki
22. Pory roku
23. Prawda czy fałsz?
24. Jesienne zabawy słuchowe
25. Zabawy rytmiczne
26. Zwierzęta mieszkające w lesie
27. 'Poranek Kasi'
28. Warzywna wykreślanka
29. Rebusy
30. Obrazkowe zabawy
31. Co tu nie pasuje?


Część VI

POMOCE DYDAKTYCZNE WYKORZYSTYWANE W PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUT­YCZNEJ Z DZIEĆMI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Puzzle całoroczne
Loteryjka 'w ciemno'
Kolorowy drapacz chmur
Przestrzenne klocki dydaktyczne 'Gigant'
Pizza obrazkowo-sylabowa
K­olorowe mozaiki geometryczne
Podróże małe i duże


wysyłka gratis
metody płatności
  • PayU
  • Zwykły przelew bankowy
    • Alior Bank S.A. 74 2490 0005 0000 4000 7305 4744
płatność z góry
maksymalnie w paczce
Paczka pocztowa priorytetowa 10,00 zł
kolejna sztuka: 1,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
Paczka pocztowa ekonomiczna 9,00 zł
kolejna sztuka: 1,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
List ekonomiczny 9,00 zł
kolejna sztuka: 1,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
List priorytetowy 10,00 zł
kolejna sztuka: 1,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
płatność przy odbiorze
maksymalnie w paczce
Przesyłka pobraniowa priorytetowa / Paczka24 pobranie 24,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
Odbiór osobisty 0,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: -
dodatkowe informacje
Nie zgadzam się na sprzedaż użytkownikom serwisów Aukro.cz oraz Aukro.ua

dane sprzedawcy

pozostałe informacje

Od 01-08-2016 do 30-10-2016 możesz nabyć tytuły po określonej przez Siebie realnej cenie. Wystarczy zaproponować cenę (mailem) za interesujący Cię tytuł* a wystawię go prześlę nr aukcji. * nie dotyczy wydawnictw: Difin, Wydawnictwo Akademickie Żak.