RURA WĄŻ TURBO INTERCOOLERA OPEL MOVANO B 2.3 CDTI 144602862R 95519365
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Turborury
- Numer katalogowy części
- 2506700005386
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Blow Off Epman Diesel/Benzyna 2Bar
Produkt: HKS HKS SQV 4 IV
Produkt: Garrett 03G253019A
Produkt: Proparts Krawczyk ZN002803 rezonator
Produkt: MOTAIR 600091 Turbosprężarka
Obecnie w samochodach coraz częściej stosuje się doładowanie w postaci turbosprężarki. Niezależnie od liczby cylindrów czy pojemności jednostki napędowej turbosprężarka staje się podstawowym dodatkiem, za pomocą którego producent jest w stanie dostarczyć do silnika więcej mocy oraz zwiększyć jego moment obrotowy. Niegdyś turbosprężarki stosowane były tylko w samochodach sportowych, obecnie znajdują się one w autach osobowych. Nie ma też podziału, jeśli chodzi o typ silnika – mechanizm ten znajdziemy zarówno w silnikach diesla, jak i w jednostkach benzynowych.
Oczywiście turbosprężarka jest elementem silnika, za pomocą którego producenci są w stanie zwiększyć jego moc. Pozwala ona wygenerować większą moc bez zwiększania masy jednostki napędowej, zapewniając również mniejsze zużycie paliwa. Turbosprężarka składa się z dwóch części – gorącej, czyli turbiny, oraz zimnej sprężarki. Nazwy te pochodzą od temperatury gazów, które przepływają przez dany element. Zarówno w turbinie, jak i w sprężarce znajdziemy wirniki, które połączone są ze sobą wałem. Całość tworzy kadłubek, który kształtem przypomina ślimaka. Turbina z racji tego, że jest elementem układu wylotowego silnika, określana bywa mianem części gorącej, a z kolei sprężarka to część zimna i należy do układu dolotowego jednostki napędowej.
Cała konstrukcja turbosprężarki składa się oczywiście również z wielu innych elementów. Znajdziemy tutaj takie elementy, jak pierścienie uszczelniające, kanały olejowe czy łożyska ślizgowe i oporowe. Wszystkie elementy osprzętowania znajdziecie również w sklepie internetowym. Dostępne są części do różnego rodzaju turbosprężarek, które montowane są w poszczególnych modelach samochodów.
O tym, że turbosprężarka składa się z dwóch części – turbiny i sprężarki, już wiemy. Oba te elementy znajdują się na jednej osi. Jak więc działa ten mechanizm? Gazy wylotowe, które dostają się do turbiny, jednocześnie napędzają wirniki znajdujące się w sprężarce. Część ta wtłacza do cylindra dużą ilość powietrza. Dzięki temu procesowi do każdego cylindra trafia zwiększona ilość tlenu, co przekłada się na spalanie większej ilości paliwa w tej samej objętości komory. Efektem całego procesu jest zwiększenie mocy silnika.
Obecnie turbosprężarki montowane są w autach osobowych. Ma to na celu nie tylko zwiększenie mocy silnika, ale przede wszystkim poprawienie ekonomii jazdy. Turbosprężarka jest odpowiedzialna również za niższe spalanie.
Silniki z turbosprężarką oferują znacznie większą moc, lepszy moment obrotowy i niższe spalanie, jednak mechanizm ten pracuje pod wysokimi obciążeniami i jeśli o niego nie dbamy, to dość szybko może się zużyć. Co można zrobić, aby jak najdłużej cieszyć się turbodoładowaniem?
Przede wszystkim musimy regularnie wymieniać olej i wlewać tylko produkty najwyższej jakości. Od jakości i poziomu oleju zależy żywotność wszystkich układów silnika spalinowego, nie tylko turbosprężarki. Element ten jest jednak podatny na uszkodzenia i zanieczyszczenia oleju lub jego niski poziom może sprawić, że turbosprężarka ulegnie awarii, a w najgorszym wypadku dojdzie do zatarcia silnika. Ważna jest również regularna wymiana filtra powietrza, który zapobiega dostawaniu się do silnika i turbiny różnego rodzaju płynów.
Jednym z najważniejszych sposobów na zwiększenie żywotności turbosprężarki jest odczekanie kilkunastu sekund przed zgaszeniem silnika po skończonej jeździe – mowa tutaj przede wszystkim o dynamicznej jeździe lub długiej trasie. Pozostawiając samochód na biegu jałowym, pozwalamy turbinie osiągnąć optymalne obroty. Ważne jest również to, aby po uruchomieniu silnika odczekać chwilę po to, aby olej dostał się do każdego zakamarka silnika.