Subaru Impreza WRX STI TOP/TOG - NOWY SILNIK (7133531095)

zakończona

parametry

  • stan: używany
  • faktura: Nie wystawiam faktury
  • rok produkcji: 2008
  • przebieg (km): 97000
  • pojemność silnika (cm3): 2457
  • moc (KM): 300
  • rodzaj paliwa: benzyna
  • nadwozie: hatchback
  • liczba drzwi: 4/5
  • liczba miejsc: 5
  • kolor: niebieski
  • lakier: metalik
  • kierownica po prawej (Anglik): nie
  • uszkodzony: nie
  • kraj pochodzenia: Szwajcaria
  • informacje dodatkowe: zarejestrowany w Polsce
  • wyposażenie - bezpieczeństwo: ABS, aSR (kontrola trakcji), eSP (stabilizacja toru jazdy), immobilizer, isofix, kamera cofania, kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna kierowcy, poduszka powietrzna pasażera, poduszki boczne przednie, poduszki boczne tylne, światła xenonowe
  • wyposażenie - komfort: elektryczne szyby przednie, elektryczne szyby tylne, elektrycznie ustawiane lusterka, podgrzewane lusterka boczne, przyciemniane szyby, tapicerka ciemna, tapicerka skórzana, wielofunkcyjna kierownica, wspomaganie kierownicy
  • wyposażenie - multimedia: bluetooth, gniazdo SD, gniazdo USB, MP3, nawigacja GPS, radio niefabryczne
  • wyposażenie - pozostałe: alufelgi, komputer pokładowy, tempomat

opis

Na sprzedaż Subaru STI ze świeżo zakutym silnikiem gwarantującym długotrwałą, niezawodną pracę oraz możliwość podwyższenia mocy i momentu bez ryzyka wystąpienia awarii typowych dla silnika 2.5T (wydmuchana uszczelka głowica, pęknięta półka pierścieniowa).

Rok produkcji 2008, przebieg 97000 km. Samochód w wersji TOP czyli m.in. z fotelami kubełkowymi Recaro, alcantarą i systemem bezkluczykowym. Samochód kupiłem w lutym 2015 i od tego czasu przejechałem nim ok. 20 tys. km trasa/miasto (żadnego upalania, pojeżdzawek itp.). Stan mechaniczny idealny, stan blacharski bardzo dobry (żadnej rdzy, z minusów drobne rysy i wgniotka na przednich błotnikach), serwisowany regularnie w Kornecki Auto Sport w Piasecznie. Geometria sprawdzona, samochód zachowuje się idealnie – przy przyspieszaniu czy hamowaniu jedzie prosto jak po sznurku, na zakrętach czy koleinach nie myszkuje itp. itd. Samochód traktowany, jako samochód do codziennej jazdy i pod tym kątem delikatnie zmodyfikowany (cichy tłumik, ciasna kucizna do jazdy codziennej itp.). W środku cichy, nie męczy na dłuższych trasach.

 

Silnik

Na początku 2016 roku kupiłem do samochodu kompletny silnik wraz z osprzętem (wszystko oprócz intercoolera) pochodzący z 2014 roku z przebiegiem poniżej 20 tys. km. Niestety rok później poszła uszczelka głowicy i w efekcie silnik został zakuty w marcu 2017 w renomowanym nie-ASO. Remont kompleksowy bez oszczędzania na częściach czy jakości prac (do wglądu faktura). W ramach wyeliminowania fabrycznych wad tego silnika został usztywniony blok silnika oraz zamontowane uszczelki Cosworth i szpilki ARP a także wstawione tłoki kute Mahle 4032 99,75. Oprócz tego panewki główne OEM, korbowodowe Mahle (nominał), wzmocniony smok i separator oleju Killer B, rozrząd oraz kompleksowa obróbka mechaniczna głowic wraz z wymianą uszczelniaczy i prowadnic zaworów. Silnik zrobiony pod kątem jazdy codziennej (tłoki 4032, pasowania 6 setek) aczkolwiek według warsztatu wystarczy dołożyć chłodnicę oleju i można się bawić w okazjonalne pojeżdzawki. Cały remont zrobiony w Kornecki Auto Sport, auto docierane delikatnie przez prawie 2000 km, z czego pierwsze ponad 800km osobiście przez właściciela serwisu. Na dzisiaj przebieg silnika to nieco ponad 7 tys. km, wymiana oleju na docelowy nastąpiła przy przebiegu przy 1400 km i od tego czasu (czyli przejechane 6000 km) zużycie oleju to absolutne zero, poziom cały czas w tym samym miejscu bagnetu. Od czasu remontu jeżdżę na seryjnej mapie, ew. remap do decyzji kupującego (mogę udostępnić mapę z doładowaniem podniesionym o 0.2 bar, w jaką samochód był wyposażony na początku gdy go kupiłem). Silnik w trakcie jazdy ani trochę nie jest głośniejszy od serii, żadnego piston slapa itp. itd. Wszystko pracuje idealnie bez ryzyka awarii typowych dla seryjnego silnika.

 

Pozostałe modyfikacje w stosunku do serii:

  • Krótsza przekładnia kierownicza od STI MY15 – teraz auto naprawdę skręca!
  • Układ chłodzący zapobiegający przegrzaniu silnika i problemom z uszczelką głowicy: 1) Duża chłodnica Mishimoto. Jest to model trójrzędowy z serii X-Line o oznaczeniu MMRAD-STI-08X (nie mylić ze standardowym MMRAD-STI-08 bez X na końcu). 2) Szczelne wentylatory Mishimoto MMFS-STI-08P o zwiększonej wydajności zaprojektowane specjalnie dla chłodnic MMRAD-STI. 3) Termostat Mishimoto o obniżonej temperaturze otwarcia. Całość zamontowana w 2016 roku i ma przebieg poniżej 10 tys. km. 
  • Płyta aramidowa pod silnikiem.
  • Z przodu tarcze pływające Girodisc. Kupiłem w 2016 bo miałem dosyć gnących się zwykłych tarcz.
  • Car Audio: Auto wyciszone matami Dynamat Xtreme. Wysokiej jakości kable RCA, głośnikowe i zasilające firmy Gladen, bardzo wysokiej jakości głośniki Hertz Mille MLK 165. Radioodtwarzacz nie jest wliczony w cenę. 

Z większych rzeczy, jakie pamiętam to w trakcie eksploatacji wymieniłem wszystkie piasty/łożyska oraz poduszkę skrzyni. W 2016 roku zrobiłem zabezpieczenie antykorozyjne podwozia metodą wysokociśnieniową w Wyszyński auto w Warszawie - zrobione po zimie 2016, w maju tego roku zrobiłem przegląd gwarancyjny powłoki. W maju 2017 zrobiony detailing lakieru i położona warstwa teflonowa. Auto serwisowane na bieżąco, nie wymaga aktualnie żadnych inwestycji.

Nie wystawiam faktur tylko umowa K/S. Samochód do obejrzenia w Warszawie (Służewiec), możliwość dokonania przeglądu samochodu w dowolnym warsztacie w promieniu 10km od Służewca.

Możliwość przyjęcia tańszego auta w rozliczeniu (najchętniej zwykłe auto cywilne typu kompakt lub miejskie).

Tel: 507 00 97 39 (po godz. 18.00)

Lokalizacja

Faktura

Nie wystawiam faktury
O sprzedającym
pb2004
Numer oferty:7133531095
Zgłoś naruszenie zasad