Ślizgi uszczelki AUDI A8 A6 PHAETON TOUAREG 4.2
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Corteco
- Numer katalogowy części
- 077109088D 077109087D 077109088E 077109087E 077109088P 077109087P
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: USA 7U3Z-6A257-A
Produkt: USA 4L2Z-6M290-AA
Produkt: Łada OE 2103-1006100-00
Prowadnice są elementami mechanicznymi stosowanymi w silnikach spalinowych, mającymi za zadanie prowadzić i utrzymywać właściwe napięcie łańcucha rozrządu silnika. Ten z kolei jest odpowiedzialny za synchronizację ruchu wałka rozrządu oraz zaworów, co ma kluczowe znaczenie dla poprawnego działania silnika.
Prowadnice łańcuchów rozrządu silnika składają się z zazwyczaj metalowego prowadnika, który umocowany jest w bloku silnika i pełni rolę podstawy oraz zamontowanej na nim plastikowej części urządzenia, skierowanej wzdłuż trasy, którą przebiega łańcuch. Jej wyprofilowane rowki napinają prowadnik, prowadzą go, a ponadto zapobiegają jego wypadnięciu z miejsca.
Dzięki swojej konstrukcji i umiejscowieniu prowadnica przede wszystkim utrzymuje odpowiednie napięcie łańcucha rozrządu silnika. Nadmierny luz mógłby doprowadzić do utraty synchronizacji wałka rozrządu z zaworami, co z kolei spowodowałoby uszkodzenia silnika. Prowadnica umożliwia również równomierne oraz płynne poruszanie się łańcucha. Zapewnia dla niego stabilną podporę, która minimalizuje drgania, tarcie czy hałas podczas pracy silnika. Ponadto chroni koła zębate i inne elementy napędu rozrządu przed nadmiernym zużyciem, co zdecydowanie przedłuża ich żywotność.
Prowadnice są niezbędne w silnikach wyposażonych w układ napędu rozrządu za pomocą łańcucha. W przeciwieństwie do pasków rozrządu łańcuchy są bardzo trwałe, a co więcej, nie potrzebują regularnej wymiany. Jednak same prowadnice mogą ulegać zużyciu bądź uszkodzeniom i wymagać naprawy lub zastąpienia ich nowymi częściami.
Wybór odpowiedniej prowadnicy łańcucha rozrządu silnika oraz jej wymiana zależą od konkretnego napędu i producenta samochodu. Istnieje kilka rodzajów prowadnic łańcucha rozrządu: może to być pojedyncza prowadnica, która działa na zasadzie sprężyny, ale również zestaw prowadnic obejmujących także napinacz łańcucha. Dlatego w przypadku uszkodzenia lub zużycia prowadnicy, zaleca się konsultację z mechanikiem lub serwisem samochodowym w celu ich naprawy bądź też wymiany.
Przechowywanie prowadnic łańcucha rozrządu zależy od materiału, z którego są wykonane. W przypadku części metalowych zaleca się magazynowanie ich w suchym miejscu wolnym od wilgoci, celem zapobiegania korozji. Ważne jest również unikanie uszkodzeń mechanicznych, by – kiedy nadejdzie czas wymiany prowadnicy łańcucha rozrządu na nową – mogła ona bezawaryjnie i przede wszystkim skutecznie spełniać swoje zadania.
Prowadnica łańcucha rozrządu to element, którego zadaniem jest przede wszystkim zapewnienie łańcuchowi odpowiedni naciąg. Istotne jest też niedopuszczanie do kontaktu z innymi elementami układu napędowego, mimo że działa na niego siła bezwładności. Kolejnym równie ważnym zadaniem prowadnicy łańcucha rozrządu jest sterowanie fazami rozrządu, a w uproszczeniu sterowanie wałkami rozrządu. Stosuje się je w różnych typach pojazdów. Wyróżniamy prowadnice łańcuchów do samochodów osobowych, samochodów dostawczych i autobusów.
Wyróżniamy trzy typy silników — benzynowy, elektryczny i diesel. Każdy z nich ma inną budowę, a co za tym idzie potrzebuje innego rodzaju prowadnicy łańcucha rozrządu. Jest to niezwykle istotna informacja, gdyż w przypadku złego dopasowania — w najlepszym wypadku część nie będzie pasowała, a w najgorszym może dojść do uszkodzenia rozrządu i silnika. Prowadnica łańcucha rozrządu do silnika benzynowego na pierwszy rzut oka wygląda prawie tak, jak prowadnica do łańcucha silnika diesel, dlatego istotne jest, aby robić tego typu zakupy uważnie.
Prowadnica łańcucha rozrządu nie jest elementem, który należy regularnie wymieniać. Dopóki spełnia swoje zadanie i nie jest w żaden sposób uszkodzona, można pozostawić ją w przeznaczonym do tego miejscu. W sytuacji, w której zauważysz jakiekolwiek problemy z tym elementem lub jego drobne uszkodzenie, niezwłocznie wymień ją na nową. W przeciwnym wypadku awarii ulegną także inne elementy napędu rozrządu, co może spowodować również zniszczenie silnika.
W branży części samochodowych, a co za tym idzie także w kategorii prowadnic łańcuchów rozrządu, przyjmuje się systematykę dotyczącą części zamiennych i oryginalnych, która ułatwia odnalezienie odpowiedniej klasy części. Wyróżniamy dwie kategorie części oryginalnych — O i Q, kategorię części zamiennych o porównywalnej do oryginalnej jakości — P oraz pozostałe zamienniki — Z. Dzięki niej podczas poszukiwań części oryginalnej, nie kupisz przez przypadek części zamiennej.