FEBI BILSTEIN NAPINACZ, PASEK ROZRZĄDU 22347
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Febi Bilstein
- Numer katalogowy części
- 22347
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: SKV ŚLIZG 21SKV004 AUDI A3
Produkt: SKV 21SKV011
Produkt: Renault OE T43014 napinacz paska
Co to jest rozrząd? Jego zadaniem jest sterowanie pracą zaworów dolotowych (kontrolujących dopływ powietrza do cylindrów) oraz wylotowych (kontrolujących usuwanie spalin z cylindrów). Zawory znajdujące się nad konkretnym cylindrem muszą otwierać się i zamykać w odpowiednim czasie, tak aby były dokładnie zsynchronizowane z położeniem tłoka w cylindrze.
Rozrząd napędza wałek lub dwa wałki rozrządu (w zależności od zastosowanego rozwiązania w danym silniku), które sterują otwieraniem i zamykaniem zaworów dolotowych i wylotowych. Pasek rozrządu przekazuje napęd z koła na wale korbowym na koło (koła) na wałku (wałkach) rozrządu. Aby zachować idealną precyzję pracy, koła posiadają wgłębienia, a sam pasek – ząbki.
Poza przekazywaniem napędu na wałki rozrządu pasek może dodatkowo napędzać jeszcze inne elementy osprzętu silnika: pompę oleju, pompę cieczy chłodzącej i inne.
O odpowiednie napięcie paska rozrządu dba napinacz. W przypadku pasków rozrządu stosuje się przede wszystkim napinacze mechaniczne. Wykorzystuje się również dodatkowe elementy prowadzące, takie jak koła pasowe.
Producenci samochodów określają przebieg oraz maksymalny czas, po jakim należy wymienić pasek rozrządu. W trakcie każdej wymiany paska zaleca się również kontrolę poprawnej pracy napinacza. Jeśli napinacz wykazuje oznaki zużycia, należy go wymienić wraz z paskiem, kołami pasowymi oraz (zawsze) pompą cieczy chłodzącej.
Awaria napinacza paska rozrządu może spowodować bardzo wiele kosztowych problemów, a nawet zniszczenie silnika. Źle napięty pasek może przeskoczyć o jeden ząb, co spowoduje utratę synchronizacji przez silnik. Może również dojść do zerwania paska, co najczęściej kończy się zderzeniem tłoków z zaworami i bardzo poważnym uszkodzeniem jednostki napędowej (w wielu przypadkach naprawa nie ma ekonomicznego sensu). Naprawa jest szczególnie kosztowna w nowoczesnych silnikach. O złym napięciu paska bardzo często ostrzega hałas spod obudowy, spowodowany tym, że luźny pasek obija się o swoją obudowę.
Naprawa rozrządu, ze względu na znaczenie tej części dla właściwej pracy silnika, powinna zostać wykonana w najlepszy sposób i przy użyciu dobrych jakościowo, nowych części. Na Allegro.pl znajdziesz w najlepszej cenie komplety rozrządu do każdego modelu auta, składające się z paska rozrządu, napinacza paska rozrządu, kół pasowych oraz pompy cieczy chłodzącej. Warto stosować części jak najlepszej jakości, które na Allegro.pl można kupić w świetnych cenach.