Rower dirt NS Bikes Metropolis 3 26" Zielony
- Stan
- Nowy
- Materiał ramy
- Cr-Mo
- Hamulce
- tarczowe mechaniczne
- Amortyzacja
- przód
- Korba
- jednorzędowa
- Pedały
- platformowe
- Płeć
- produkt uniseks
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościDirt i dual to terminy doskonale znane amatorom sportów rowerowych. Obydwa oznaczają nazwy dyscyplin wyczynowych, do których uprawiania potrzebne są rowery o specyficznych parametrach technicznych i budowie. Czym różnią się od siebie dirt i dual?
Rowery dirt służą do skoków, często na duże wysokości, najważniejszą cechą, jaką powinny mieć, jest wysoka wytrzymałość. Aby możliwe było komfortowe wykonywanie trików, niezbędna jest również niska masa własna jednośladu. Rowery do dirtu nie mają amortyzacji tylnego koła, natomiast amortyzacja koła przedniego jest zachowana. Uznaje się, że budowa tego typu rowerów jest wynikiem połączenia rowerów BMX i MTB – cechą charakterystyczną jest bardzo sztywna i wytrzymała rama wykonana najczęściej ze stopu Cr-Mo lub w tańszych wersjach z aluminium, najczęściej w rozmiarze z przedziału 12-15 cali. Górna rura ramy delikatnie opada, co korzystnie wpływa na możliwość wygodnego prowadzenia roweru. Rowery dirt najczęściej wyposażone są tylko w tylny hamulec i tylną przerzutkę z napinaczem, co ma zapobiegać spadaniu łańcucha podczas wykonywania trików w powietrzu.
Rowery dual zaliczają się do grona rowerów crossowych, stąd niektóre parametry zbliżone są do rowerów górskich. Sprzęt tego typu powinien być zwinny i szybki, a więc jego masa własna nie może być zbyt wysoka. Nie bez znaczenia są opony – powinny być szerokie, aby zapewnić dobrą amortyzację podczas lądowania po skoku. Ważny jest także dość agresywny bieżnik, który ma zapewnić dobrą przyczepność do podłoża, a tym samym wspomóc kierującego w utrzymaniu równowagi. Jeśli zaś chodzi o amortyzację, rower dual może mieć amortyzację jedynie na tylne, na przednie lub na obydwa koła. Niektóre modele przeznaczone do różnych stylów jazdy mogą mieć parametry będące kompromisem wobec wymagań poszczególnych dyscyplin. To rozwiązanie dobre dla osób wszechstronnych lub takich, które jeszcze nie określiły jasno swoich preferencji.
Cechy | Rowery Dirt | Rowery Dual |
---|---|---|
Zastosowanie: | Skoki, triki | Wszechstronna jazda, wyścigi crossowe |
Wytrzymałość: | Wysoka | Wysoka |
Masa własna: | Niska | Niska |
Amortyzacja: | Brak amortyzacji tylnego koła | Amortyzacja na przednie, tylne lub oba koła |
Rama: | Stal Cr-Mo lub aluminium, rozmiar 12-15 cali | Zwinna i szybka, podobna do rowerów górskich |
Hamulce: | Tylny | Przedni i tylny |
Przerzutka: | Tylna z napinaczem | Przednia i tylna, w zależności od modelu |
Bieżnik opony: | - | Szeroki, agresywny, zapewniający dobrą przyczepność |
Rowery dirtowe są przeznaczone do jazdy wyczynowej i robienia akrobacji w obrębie różnych elementów infrastruktury miejskiej (schody, poręcze, murki), ale również na powierzchniach płaskich, na przykład asfalcie lub bruku. Ponadto dirty świetnie nadają się do jeżdżenia w miejscach specjalnie do tego przeznaczonych, takich jak miejskie skateparki. Sprawdź rowery wyczynowe dirt od uznanych producentów:
Na początek najlepiej sprawdzi się rower, który posiada lekką i aluminiową ramę lub taką wykonaną ze stali chromo-molibdenowej. Elementy budowy, na które powinieneś zwrócić uwagę, to solidny hamulec tarczowy, widelec o skoku przynajmniej 100 mm, dobra zwrotność i precyzyjność wykonania. Dla osoby niewprawionej bezpieczniejszym wyborem będzie zakup roweru od renomowanego producenta. Modele, które sprawdzą się na początek to m.in. NS Bikes Zircus, Kellys Whip 30 czy Dartmoor Gamer Pump. Sprawdź również rowery typu:
Nauka jazdy na dircie, czyli tzw. dirt jumping, podobnie jak każdy sport wymaga praktyki i samodyscypliny. Zanim zaczniesz wykonywać profesjonalne akrobacje, musisz dobrze opanować podstawy takie jak odpowiedni balans, utrzymanie kontroli nad rowerem, pompowanie czy tzw. bunny hop. Do tego przyda Ci się pomptrack, czyli specjalnie przygotowany tor pełen muld i zakrętów. Jeśli masz możliwość, możesz wykonać go nawet we własnym ogrodzie. Gdy już wyczujesz rower, nabierzesz siły i poprawisz refleks, możesz rozpocząć naukę bardziej zaawansowanych technicznie trików.