Przyczepka samochodowa Temared ECO 2010 przyczepa lekka transporter okazja
- Stan
- Nowy
- Marka
- Temared
- Rok produkcji
- 2024
- Dopuszczalna masa całkowita
- 750 kg
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościPrzyczepa to pojazd, który nie ma własnego silnika. Jest więc ciągnięta przez inny pojazd, którym może być ciągnik siodłowy, a także samochód osobowy czy ciężarowy. Naczepa natomiast jest pewnym rodzajem przyczepy, której część znajduje się na pojeździe silnikowym, który ją ciągnie. Różnice pomiędzy przyczepą a naczepą najlepiej można dostrzec w sposobie zaczepienia. Ciągnik siodłowy, jak sama nazwa wskazuje, posiada specjalne siodło, które wchodzi pod krawędź naczepy, przejmując jednocześnie część jej ciężaru. W przypadku przypięcia przyczepy proces ten jest o wiele prostszy i szybszy, wystarczy bowiem trafić dyszlem do odpowiedniego otworu. Przyczepianie naczepy zaś wymaga obniżenia tylnego zawieszenia ciągnika siodłowego. Następne ciągnik wjeżdża pod naczepę, później podczepia się przewody łączące wszystkie systemy ciągnika z naczepą. Na koniec podnosi się zawieszenie ciągnika i nóżki naczepy.
Naczepy dzielą się na bardzo wiele kategorii ze względu na swoje przeznaczenie. Mamy więc m.in. naczepy, którymi przewozimy towary o określonej temperaturze, a ich najpopularniejszym typem jest chłodnia. Są również naczepy specjalistyczne, np. cysterny. Oczywiście najczęściej w użyciu są naczepy klasyczne. Jednym z ich rodzajów są naczepy z tzw. firaną, która jest rozsuwana i umożliwia łatwy załadunek. Drugi rodzaj to naczepa z plandeką umocowaną na specjalnym stelażu.
Jeśli zdecydujemy się na zakup naczepy używanej, musimy bardzo dokładnie sprawdzić jej stan techniczny. Zacząć trzeba przede wszystkim od sprawdzenia układu hamulcowego, stanu podwozia i skrzyni ładunkowej.
Przyczepy dzielą się przede wszystkim ze względu na liczbę osi, które posiadają. Dostępne są przyczepy centralnoosiowe 1-, 2- lub 3-osiowe (te ostatnie występują najrzadziej) lub z obrotnicą, czyli skrętnym dyszlem (2- lub 3- osiowe). Lekkie przyczepy nie są wyposażone w hamulce, cięższe mają hamulec najazdowy (przyczepa wyhamowuje, lekko najeżdżając na pojazd ciągnący). W przyczepach do samochodów ciężarowych stosuje się hamulce pneumatyczne. Specyficznym rodzajem przyczepy jest przyczepa kempingowa, która pozwala na spędzenie wakacji w dowolnie wybranym miejscu.