PROSTOWNIK ŁADOWARKA DO AKUMULATORA LCD 12V 6A
- Stan
- Nowy
- Marka
- Foxsur
- Natężenie maksymalne
- 6 A
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Prostownik Geko G80014
Produkt: Ctek CT5 Powersport
Produkt: BALANSER BANKÓW AKUMULATORÓW 48V
Produkt: Prostownik Powermat PM-PM-6T 6 A 12V
Produkt: Prostownik LTC LX1202 6/12 V 15 A
Produkt: LTC LX1206 prostownik 12 V 6 A
Produkt: Prostownik Ctek MXS 5.0 12 V 5 A
Jednym z największych koszmarów kierowcy jest sytuacja, w której po przekręceniu kluczyka w stacyjce okazuje się, że akumulator jest rozładowany. Jeśli stanie się to przed domem, to czeka nas ładowanie prostownikiem. Gorzej natomiast, jeśli zdarzy się to w innym miejscu, w którym dostępu do prostownika nie mamy. Wtedy z pomocą przychodzą nam kable do ładowania akumulatora.
Prostownik to komfortowe rozwiązanie w domu lub garażu – wystarczy czerwony przewód podłączyć do bieguna dodatniego, czarny do ujemnego i już można rozpocząć ładowanie. Prostownik działa w ten sposób, że zmienia napięcie przemienne znajdujące się w gnieździe na napięcie stałe, dzięki czemu umożliwia naładowanie akumulatora. Prostowniki dzielą się na trzy główne rodzaje:
Kable rozruchowe są bardzo łatwe w obsłudze, w związku z czym wydaje się, że nie trzeba zastanawiać się nad tym, które wybrać. Nic bardziej mylnego. Kupno kabla z niepewnego źródła może doprowadzić nawet do uszkodzenia naszego akumulatora. Poza tym zbyt cienkie przewody zastosowane w kablach rozruchowych mogą działać niewłaściwe lub w ogóle nie ładować akumulatora. Dlatego przede wszystkim warto kupić kable renomowanego producenta i najlepiej skonsultować się ze sprzedawcą, czy na pewno pasują do naszego auta.
Do naładowania akumulatora przy pomocy kabli rozruchowych niezbędny jest drugi pojazd, który ma sprawny, dobrze naładowany akumulator. I tu bardzo ważna uwaga – do ładowania akumulatora w samochodzie z silnikiem benzynowym nie powinniśmy korzystać z diesla i na odwrót. Wszystko dlatego, że pojemność akumulatorów w benzyniakach i dieslach może bardzo się różnić, a przy ładowaniu różnica pojemności powinna być niewielka. W przeciwnym razie może dojść do rozładowania tego drugiego akumulatora.
Podłączenie kabli rozruchowych nie jest bardzo skomplikowane, ale praca z urządzeniami elektrycznym wymaga ostrożności. Tak podłącza się kable rozruchowe krok po kroku:
Prostowniki do ładowania akumulatorów mają trzy kluczowe parametry: skuteczny prąd ładowania, napięcie i pojemność obsługiwanych akumulatorów. Na przykład akumulatory o pojemności 100Ah, 80Ah i 60Ah należy ładować odpowiednio prądem 10A, 8A i 6A, bo optymalny stosunek natężenia do pojemności to 1:10. Natomiast napięcie generowane przez prostownik powinno być zgodne z napięciem akumulatora: 6 V w motocyklach, 12 V w samochodach osobowych i 24 V w ciężarowych. Wybierz z naszej oferty markowy prostownik dopasowany do użytkowanego akumulatora:
Prostownik z rozruchem przyda się wszędzie tam, gdzie prostowniki do ładowania akumulatorów samochodowych: w domu, w warsztacie naprawczym i w bagażniku auta. To urządzenie niezbędne w firmach transportowych i budowlanych, w gospodarstwach rolniczych i magazynach. Moc i pojemność baterii prostownika z rozruchem dopasuj do typu silnika. Uruchomienie samochodu osobowego z silnikiem benzynowym wymaga około 300A, natomiast diesla już 500–600A. Oferujemy nie tylko urządzenia rozruchowe, lecz także niezbędny osprzęt:
Prostownik do ładowania akumulatorów jest urządzeniem praktycznie bezobsługowym. Obecnie większość prostowników działa automatycznie: samodzielnie dobierają wartość prądu ładowania i dbają o to, aby nie przeładować akumulatora. Nawet w sytuacji, gdy pomylisz klemy (podłączysz plusy do minusów) nie dojdzie do awarii urządzenia – prostownik nie podejmie pracy i zasygnalizuje niewłaściwe podłączenie. Pamiętaj, że możesz ładować akumulator bez wyjmowania go z samochodu: najpierw wyłącz zapłon, a następnie poczekaj na ochłodzenie się akumulatora i dopiero wtedy rozpocznij ładowanie.
Prostownik należy odłączyć po całkowitym naładowaniu akumulatora. Standardowo przyjmuje się, że pełne ładowanie musi trwać około 10 godzin. Jednak w praktyce czas pracy prostownika zależy od głębokości wyczerpania akumulatora i od odpowiedniej mocy prądu. Na większości prostowników jest zamontowana tarcza lub wyświetlacz amperomierza. W miarę postępu ładowania wskazówka zbliża się do zera. Przerwij ładowanie, niezależnie od stopnia, gdy akumulator zacznie się silnie nagrzewać. Ryzyko przeładowania wyklucza prostownik automatyczny, który sam przerwa pracę w odpowiednim momencie.