Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościJeśli chcesz wiedzieć, co o sprzedającym sądzą jego dotychczasowi klienci – otwórz dowolną ofertę sprzedającego. Pod tytułem oferty, obok loginu sprzedającego, znajdziesz informację, ile osób poleca zakupy u niego.
Gdy klikniesz procent poleceń, zobaczysz sekcję O sprzedającym, gdzie wyświetlamy więcej informacji. Znajdziesz tu liczbę pozytywnych i negatywnych ocen z ostatnich 12 miesięcy oraz średnie oceny poszczególnych obszarów w pięciogwiazdkowej skali:
- Zgodność z opisem
- Obsługa klienta.
Gdy klikniesz wszystkie oceny i komentarze, zobaczysz więcej szczegółów.
Sprawdzisz między innymi liczbę usuniętych ocen oraz listę wszystkich ocen wraz z komentarzami.
Dlaczego warto sprawdzać opinię o sprzedającym
Wśród komentarzy innych klientów możesz znaleźć przydatne informacje o sprzedającym. Możesz dowiedzieć się między innymi:
- czy łatwo się z nim skontaktować
- czy sprzedaje towar dobrej jakości
- czy szybko go wysyła
- czy starannie go pakuje.
Gdy już zrobisz zakupy, podziel się swoimi wrażeniami. Pomożesz w ten sposób innym klientom, którzy zastanawiają się nad zakupami u danego sprzedającego. Dowiedz się, jak wystawić ocenę sprzedającemu.
Jak liczymy oceny
Średnią ocen wyliczamy z ostatnich 12 miesięcy i aktualizujemy po wystawieniu każdej oceny.
Procent poleceń liczymy według wzoru:
Procent poleceń = (liczba unikalnych ocen Polecam z ostatnich 12 miesięcy / (liczba unikalnych ocen Polecam z ostatnich 12 miesięcy + liczba unikalnych Nie polecam z ostatnich 12 miesięcy)) x 100
Zarówno średnią ocen, jak i procent poleceń zaokrąglamy do pierwszego miejsca po przecinku.
Jakie oceny uwzględniamy w statystykach sprzedającego
Na liście ocen możesz sprawdzić wszystkie oceny, które kupujący wystawili sprzedającemu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Niektórych z nich nie wliczamy jednak do średniej ocen i procenta poleceń. Przy tych ocenach zobaczysz informację: Ta ocena nie liczy się do średniej oraz ikonę znaku zapytania. Gdy najedziesz na nią kursorem, dowiesz się, dlaczego tej oceny nie uwzględniamy w statystykach.
Możemy jej nie uwzględniać w statystykach z czterech powodów.
- Kupujący ocenił już inny zakup u tego sprzedawcy, dokonany w krótkim odstępie czasu – do statystyk sprzedającego możemy wliczyć kilka ocen od tego samego kupującego, pod warunkiem że oceny wystawił do zakupów, między którymi upłynęły co najmniej 3 dni. Ma to na celu ograniczenie nadużyć.
- Ocena ma związek wyłącznie z przewidywanym przez Allegro czasem dostawy (sprzedający wysłał przesyłkę w deklarowanym przez siebie terminie), który kupujący widział w ofercie i jasno wynika to z komentarza, który kupujący dodał do tej oceny.
- Ocena ma związek wyłącznie z problemami technicznymi lub działaniami Allegro, które nie są zależne od sprzedającego i jasno wynika to z komentarza, który kupujący dodał do tej oceny.
Ocena ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika i:
- do tej oceny kupujący dołączył komentarz i jasno z niego wynika, że przyznana ocena ma związek wyłącznie z opóźnioną dostawą oraz
zamówienie, którego dotyczy ocena:
- sprzedający przygotował zgodnie z deklaracją, ale przewoźnik nie odebrał go w terminie lub
- sprzedający nadał zgodnie z deklaracją, ale przewoźnik nie dostarczył go w określonym czasie przewozu.
Do średniej ocen i procenta poleceń nie wliczamy również ocen, które zostały usunięte – zarówno przez nas, jak i samodzielnie przez kupujących.
Dodatkowe informacje
- Oceny sprzedaży mogą wystawić wyłącznie zarejestrowani kupujący, którzy zrobili zakupy u sprzedającego, którego oceniają. Kupujący, którzy zrobią zakupy bez rejestracji, nie ocenią zakupów u sprzedającego.
- Kupujący nie mogą ocenić zakupów, które anulowali.
- Sprzedający nie może samodzielnie usunąć oceny wystawionej przez kupującego. Może jednak poprosić kupującego o jej zmianę lub usunięcie. Dotyczy to zarówno ocen Nie polecam, jak i Polecam. Może to zrobić w ciągu 90 dni od zakupu.
- Gdy minie 90 dni od zakupu, kupujący może się z nami skontaktować i poprosić o usunięcie oceny wystawionej sprzedającemu.
- O usunięcie lub zmianę tej samej oceny sprzedający może poprosić tylko raz. Jednak gdy kupujący zmieni ocenę lub usunie ocenę i wystawi nową – traktujemy ją jako kolejną nową ocenę. Dlatego sprzedający może ponownie poprosić o jej zmianę lub usunięcie.
- Gdy kupujący usunie ocenę, może wystawić nową, o ile nie minęło 90 dni od zakupu.
- Gdy kupujący zmieni ocenę lub usunie ocenę i wystawi nową – traktujemy ją jako kolejną nową ocenę. Dlatego każdą nową unikalną ocenę (wystawioną nie wcześniej niż 7 dni od wystawienia wcześniejszej oceny temu samemu sprzedającemu) uwzględniamy w procencie poleceń i średniej ocenie sprzedającego – liczymy ją od dnia wystawienia (w przypadku, gdy kupujący usunął ocenę i wystawił nową) lub edycji (w przypadku, gdy kupujący zmienił ocenę).