OUTLET OLEOLE! DELL I3-7100U 4GB 500GB INTEL W10 (6949690213)

cena kup teraz
2 351,00 zł
Raty PayU tylko dla zakupów przez koszyk o wartości od 300 zł do 20 000 zł
Koszty dostawy
  • Przesyłka kurierska 15,00 zł
  • lokalizacja: Warszawa, Polska
  • czas wysyłki: do 4 dni
  • stan: nowy
  • faktura: Wystawiam fakturę VAT
  • liczba rdzeni procesora: 2
  • gwarancja: producenta
1122954
  

Dell Vostro 5578 15,6" Intel Core i3-7100U - 4GB RAM - 500GB Dysk - Win10

Polska dystrybucja, produkt desygnowany na polski rynek.



  • nr kat. 1122954
  • Ekran: 15,6 cala, 1920 x 1080 pikseli
  • Procesor: Intel® Core™ i3 7gen 7100U 2,4 GHz
  • System operacyjny: Windows 10
  • Zainstalowana pamięć RAM : 4 GB
  • Dysk: 500 GB
  • Dodatkowy dysk: nie
  • Grafika: Intel® HD Graphics 620
  • Ekran dotykowy: tak
  • Kolor: srebrny
  • Kod producenta: STARLORD15KBL1801_013_S

Kupując Dell Vostro 5578 15,6" Intel Core i3-7100U - 4GB RAM - 500GB Dysk - Win10 zyskujesz:

  • Windows 10 jest idealnym połączeniem najlepszych cech Windows 7 i 8. Rozbudowane menu Start, sklep z aplikacjami, szybka przeglądarka Edge czy lepsze zabezpieczenia to tylko część z wielu rozwiązań wprowadzonych w tym systemie.
  • 4 GB wbudowanej pamięci RAM pozwala na płynną pracę i obsługę wielu programów jednocześnie. Bez przeszkód możesz grać w gry i korzystać z wielu aplikacji multimedialnych takich jak odtwarzacze filmów i muzyki czy programów graficznych.
  • Intuicyjny sposób obsługi laptopa za pomocą dotyku umożliwia korzystanie z urządzenia bez dodatkowych akcesoriów peryferyjnych. Obsługa dotykowa przyda się w podróży, gdy nie ma możliwości wygodnej pracy za pomocą myszy.
  • Z podświetlaną klawiaturą laptopa możesz z niego wygodnie korzystać rownież w ciemnościach, bez konieczności instalowania dodatkowych źródeł światła. Proste włączanie i wyłączanie podświetlenia wpływa na wygodę i poprawia ergonomię pracy na komputerze.
z nami zystkujesz oleole!

DANE IDENTYFIKACYJNE

OPIS

NUMER KATALOGOWY

1122954

ASORTYMENT

LAPTOP

MARKA

DELL

MODEL

I3-7100U 4GB 500GB INTEL W10

CECHA

H07G5F2

Klasyfikacja stanu towaru:

1. Doskonały

2. Satysfakcjonujący

3. Dostateczny

4. Używany

5. Nieznany

Satysfakcjonujący - produkt posiada niewielkie uszkodzenia, które mogą być mało widoczne na zdjęciach i nie wpływają na wydajność oraz użytkowanie sprzętu. Może nosić ślady rozpakowania go przez Technika, w celu sprawdzenia jego stanu wizualnego i kompletności wyposażenia. Został zapakowany w oryginalne opakowanie (w przypadku jego braku - w opakowanie zastępcze). Zawiera kompletne wyposażenie producenta.

 

Informacje dodatkowe

Towar z nadwyżek magazynowych.

Zweryfikowane przez technika:

3019

wysylka i odbiór osobisty oleole! płatności oleole!      
SPECYFIKACJA
 
Oprogramowanie  
System operacyjny Windows 10
Wersja systemu operacyjnego Home Edition
Wersja językowa polski
Podzespoły  
Procesor Intel® Core™ i3 7gen 7100U 2,4 GHz
Liczba rdzeni procesora 2
Pamięć podręczna CACHE 3 MB
Ekran 15,6'', 1920 x 1080 pikseli
Typ matrycy błyszcząca IPS
Ekran dotykowy tak
Pamięć RAM 4 GB, DDR4 2400 MHz
Maksymalna obsługiwana wielkość pamięci RAM 16 GB
Dysk twardy 500 GB, SATA 5400 obr/min
Dodatkowy dysk nie
Grafika Intel® HD Graphics 620
Napęd, kamera  
Rodzaj napędu brak
Wbudowana kamera tak
Kamera 3D Intel RealSense nie
Dźwięk  
Karta dźwiękowa zintegrowana
Wbudowane głośniki 2
Wbudowany mikrofon tak
Komunikacja  
Komunikacja bezprzewodowa moduł Bluetooth, WiFi 802.11 ac
Karta sieciowa brak
Modem nie
Czytnik kart pamięci SD
Wyjścia / wejścia  
Wyjście HDMI tak
Wyjście VGA nie
Złącze USB 2.0 1
Złącze USB 3.0 3
Złącze Combo jack (wejście/wyjście audio) tak
Parametry fizyczne  
Urządzenia wskazujące TouchPad
Czytnik linii papilarnych nie
Podświetlana klawiatura tak
Wymiary 380 x 20 x 253
Waga 2,3 kg
Kolor srebrny
Wyposażenie  
Wyposażenie akumulator, zasilacz, instrukcja
Informacje dodatkowe Aluminiowa obudowa
Gwarancja  
Gwarancja 24 miesiące
Gwarancja na baterię 6 miesięcy
Typ gwarancji
Szczegółowe warunki gwarancji
Producent  
Nazwa producenta / importera Dell Inc.
Kod producenta STARLORD15KBL1801_013_S
Znak zgodności  
Znak zgodności
satysfakcja gwarantowana oleole!

Euro-net Sp. z o.o.    Sklep Internetowy Ole Ole! Ul. Muszkieterów 15, 02-273 Warszawa e-mail: outlet@oleole.pl
wysyłka gratis
metody płatności
płatność z góry
maksymalnie w paczce
Przesyłka kurierska 15,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 5 dni roboczych
zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy
Jako konsument możesz zwrócić większość przedmiotów kupionych od Firm na Allegro (wyjątki i zasady zostały opisane na stronie Pomocy oraz w zakładce "Informacje od Sprzedającego"). Poinformuj sprzedającego o odstąpieniu od umowy (nie musisz podawać powodu odstąpienia). Masz na to 14 dni kalendarzowych od otrzymania towaru, chyba że sprzedający wyznacza na to dłuższy termin.

Od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy masz kolejne 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru. Sprzedawca powinien zwrócić Ci pieniądze w ciągu 14 dni od chwili otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedający może wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu.
dodatkowe informacje
Wystawiam fakturę VAT

dane sprzedawcy

Euro-net sp. z o.o.
Muszkieterów 15
02-273 Warszawa
NIP: 5270005984
REGON: 010137837
KRS: 0000117710

Euro-net  Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Muszkieterów 15, 02-273 Warszawa, wpisana do rejestru

przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000117710, o numerze NIP 5270005984, o numerze REGON 010137837, o numerze rejestrowym GIOŚ E0003818WZBW, o kapitale zakładowym w wysokości 560 190 zł.

pozostałe informacje

1. Odwrotne obciążenie VAT:

Jeżeli łączna wartość  towarów nabywanych w Sklepie Internetowym OleOle wymienionych w poz. 28a–28c załącznika nr 11 do Ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. nr 177, poz. 1054, z późn. zm) - Ustawa VAT tj.: komputery przenośne, takie jak: tablety, notebooki, laptopy, telefony komórkowe, w tym smartfony, konsole do gier wideo (stosowane z odbiornikiem telewizyjnym lub samodzielnym ekranem) i pozostałe urządzenia do gier zręcznościowych lub hazardowych z elektronicznym wyświetlaczem – z wyłączeniem części i akcesoriów w ramach jednolitej gospodarczo transakcji obejmującej te towary przekracza kwotę 20 000 zł netto do ich nabycia przez Klientów stosuje się zasadę odwrotnego obciążenia VAT, o ile ma zastosowanie zgodnie z Ustawą VAT.

Za jednolitą gospodarczo transakcję w rozumieniu Ustawy VAT uznaje się transakcję obejmującą umowę, w ramach której występuje jedna lub więcej dostaw towarów wymienionych w poz. 28a–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT, nawet jeżeli są one dokonane na podstawie odrębnych zamówień lub wystawianych jest więcej faktur dokumentujących poszczególne dostawy. Za jednolitą gospodarczo transakcję, uznaje się również transakcję obejmującą więcej niż jedną umowę, jeżeli okoliczności towarzyszące tej transakcji lub warunki, na jakich została ona zrealizowana, odbiegały od okoliczności lub warunków zwykle występujących w obrocie towarami wymienionymi w poz. 28a–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT.

Po zawarciu Umowy sprzedaży pracownicy Sprzedawcy skontaktują się z Klientem i ustalą czy Klient i Umowa sprzedaży podlega zasadzie odwrotnego obciążenia VAT. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży towarów wymienionych w poz. 28a–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT w ramach jednolitej gospodarczo transakcji, których wartość przekracza kwotę 20 000 zł netto w terminie 30 dni od daty jej zawarcia, w przypadku gdy Strony nie uzgodnią, że Klient i Umowa sprzedaży

podlegają zasadzie odwrotne obciążenie VAT, o której mowa w Ustawie VAT. Dostawa towarów wymienionych w poz. 28a–28c  załącznika nr 11 do Ustawy VAT i objętych Umowa sprzedaży, następująca w wykonaniu jednolitej gospodarczo transakcji w rozumieniu Ustawy VAT, nastąpi w ciągu 30 dni po uzgodnieniu przez Strony warunków upoważniających do realizacji Umowy sprzedaży z zastosowaniem zasady odwrotne obciążenie VAT w rozumieniu Ustawy VAT. Zapłata należności z

tytułu sprzedaży towarów wymienionych w poz. 28a–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT  w ramach jednolitej gospodarczo transakcji, których wartość przekracza kwotę 20 000 zł netto nastąpić może wyłącznie z rachunku płatniczego Klienta, który umożliwia Sprzedawcy identyfikację składającego zlecenie płatnicze.

W przypadkach Umów sprzedaży, w ramach których występuje jedna lub więcej dostaw towarów wymienionych w poz. 28a–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT, nawet jeżeli są one dokonane na podstawie odrębnych zamówień lub wystawianych jest więcej faktur dokumentujących poszczególne dostawy, uznawanych za jednolitą gospodarczo transakcję w rozumieniu Ustawy VAT, Klient zobowiązany jest do przyjęcia i podpisania wystawionych przez Sprzedawcę odpowiednich dokumentów księgowych w celu dopełnienia zobowiązań, przewidzianych procedurą odwrotne obciążenie VAT, o których mowa w Ustawie VAT.  

W przypadku, gdy Klient składając zamówienie w ramach jednolitej gospodarczo transakcji, w rozumieniu Ustawy VAT, której wartość przekracza kwotę 20 000 zł netto zapłaci cenę towaru wymienionego w poz. 28a–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT korzystając z udostępnionych przez Sprzedawcę metod płatności, uiszczona kwota zostanie rozliczona na poczet transakcji podlegającej zasadzie odwrotnego obciążenia VAT, realizowanej na warunkach uzgodnionych z pracownikami Sprzedawcy, a ewentualny nadwyżka zostanie zwrócona Klientowi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta pracownikowi Sprzedawcy. W przypadku gdy Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży Klientowi zostanie zwrócona cała kwota zapłacona w trakcie składania zamówienia.

zwroty

Czas na odstąpienie od umowy: 14 dni

Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa: kupujący


Adres do zwrotu:
Euro-net Sp. z o.o Sklep Internetowy OLEOLE "OUTLET", „ODSTĄPIENIE OD UMOWY”
Parzniewska 18, Magazyn 1/ Rampa 30
05-800 Pruszków
PL
Dodatkowe informacje

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY 


1. Konsument, który zawarł umowę sprzedaży na odległość może odstąpić od niej bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa poniżej. 


2. Termin do odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość wygasa po upływie 14 dni od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik, a w przypadku gdy umowa sprzedaży na odległość obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, dla pozostałych umów – od dnia ich zawarcia. 


3. Uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość może zostać zrealizowane przez konsumenta poprzez przesłanie jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu na adres: Sklep Internetowy OLEOLE "OUTLET" Euro-net Sp. z o.o., ul. Wacława 2, Sokołów; 05-806 Komorów lub na adres e-mail: outlet@oleole.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. 


4. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia towarów oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. 


5. Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 


6. Towar należy odesłać lub przekazać na adres: Sklep Internetowy  

Euro-net Sp. z o.o, Sklep Internetowy OLEOLE "OUTLET", „ODSTĄPIENIE OD UMOWY”, ul. Parzniewska 18, Magazyn 1/ Rampa 30, 05-800 Pruszków, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży na odległość. Termin jest zachowany, jeżeli konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni. 


7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość towaru , który ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru w wysokości: dla towarów o wadze do 30 kg do 40 zł, a dla towarów o wadze ponad 30 kg do 200 zł. 


8. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. 


9. Jeżeli konsument zażądał rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość zobowiązany jest do uiszczenia ich ceny proporcjonalnie do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży na odległość. 


10. W chwili odstąpienia przez konsumenta od umowy sprzedaży na odległość wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych powyżej. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, przedsiębiorca informuje tę osobę o odstąpieniu przez konsumenta od umowy sprzedaży na odległość. 

reklamacje

Czas na reklamację z tytułu rękojmi: 2 lata

Adres do reklamacji:
Euro-net Sp. z o.o., Sklep Internetowy OLEOLE "OUTLET"
Parzniewska 18; Magazyn 1/ Rampa 30
05-800 Pruszków
PL
Dodatkowe informacje

  

Stosowana przez Sprzedawcę procedura rozpatrywania reklamacji. 

Sprzedawca dostarcza towary i/lub usługi bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych i opisanych na stronie zawierającej towar i/lub usługę będącą przedmiotem transakcji.

 
 

Sprzedawca odpowiada, jeżeli towar i/lub usługa mają wadę fizyczną lub wadę prawną (Rękojmia) w zakresie określonym kodeksem cywilnym, z zastrzeżeniem postanowień poniżej. 

 
 

Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu Rękojmi, jeżeli klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy sprzedaży na odległość.

 
 

Sprzedawca jest uprawniony do rozszerzenia, ograniczenia lub wyłączenia odpowiedzialności z tytułu Rękojmi w zakresie określonym kodeksem cywilnym. Informacja o rozszerzeniu, ograniczeniu lub wyłączeniu odpowiedzialności z tytułu Rękojmi będzie każdorazowo wskazana na stronie zawierającej towar i/lub usługę będącą przedmiotem transakcji. 

 
 

Sprzedawca nie jest gwarantem towarów. W przypadku udzielenia przez gwaranta gwarancji jakości obejmującej towary (Gwarancja) jej warunki są udostępniane na stronie zawierającej towar będący przedmiotem transakcji oraz przy towarze. Uprawnienia z tytułu Gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w dokumencie gwarancyjnym dołączonym do towaru. 

 
 

Reklamacje z tytułu Rękojmi lub Gwarancji, jak również nieprawidłowego wykonania usług należy przesłać na adres: Euro-net Sp. z o.o., Sklep Internetowy OLEOLE "OUTLET", ul.  Parzniewska 18,  05-800 Pruszków,  Magazyn 1/ Rampa 30, a w przypadku roszczeń z tytułu Gwarancji także bezpośrednio w autoryzowanych serwisach wskazanych w dokumencie gwarancyjnym. Informacji o sposobie odsyłania reklamowanego towaru i składaniu reklamacji można uzyskać pod numerem telefonu 812 812 822.

 
 

Informacja o braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 Ustawy o prawach konsumenta lub o okolicznościach, w których Konsument traci prawo odstąpienia od umowy.

 
 

Jeżeli Sprzedawca nie poinformowałby konsumenta o prawie odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od upływu terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość, zgodnie z art. 27 Ustawy o prawach konsumenta. Jeżeli konsument został poinformowany przez Sprzedawcę o prawie odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość przed upływem terminu, o którym mowa w art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, termin do odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość upływa po 14 dniach od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie. 

 
 

Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: I) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę, za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, II) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość; III) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; IV) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; V) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; VI) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; VII) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; VIII) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; IX) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość. X) określenie funkcjonalności treści cyfrowych oraz technicznych środkach ich ochrony i mających znaczenie interoperacyjności treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem – przedstawiono na stronie zawierającej towar będący przedmiotem transakcji oraz dołączono do towaru; 

 
 

Możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur. 

Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: I) konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży, II) konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem, a Sprzedawcą, III) konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między konsumentem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich), IV) w sprawach dotyczących produktów finansowych konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Rzecznika Finansowego, przy czym dodatkowe informacje dotyczące pozasądowego rozwiązywania sporów konsumentami, udostępnione są w odpowiednich wzorcach umownych w szczególności Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. 

 
 

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: http://www.uokik.gov.pl i http://www.rf.gov.pl. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedawca jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożlwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.