Saab 900
- Stan
- Używany
- Rok produkcji
- 1995
- Przebieg
- 300000 km
- Pojemność silnika
- 2498 cm³
- Rodzaj paliwa
- Benzyna
- Pochodzenie
- import
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościNie wszystkie marki przetrwały próbę czasu. Jednym z takich producentów jest szwedzka marka Saab Automobile AB, która powstała w 1947 roku. Początkowo była ona przedsiębiorstwem lotniczym Saab. Jednak w związku z ustaniem II wojny światowej, kiedy to skończyły się zamówienia wojskowe na pojazdy lotnicze, Saab zajął się produkcją samochodów osobowych.
Pierwszy samochód marki zaprojektował Gunnar Lujunstrom, który dotychczas specjalizował się w dziedzinie aerodynamiki. Lujunstrom wraz z stylistą Sixtenem Sasonem stworzyli model Saab 92, który do produkcji trafił w 1949 roku. To właśnie to auto było pierwszym samochodem marki, która na rynku funkcjonowała przez 65 lat! W 1953 roku na rynek trafił model Saab 93, który napędzany był silnikiem trzycylindrowym.
Producent równocześnie pracował nad niewielkim pojazdem dwuosobowym. Model Saab Sonett krył pod swoją maską dwusuwowy silnik, a karoseria auta została stworzona z włókna węglowego. Po kilku latach do produkcji trafił dwudrzwiowy model 97, czyli coupe, które zwane również było Sonnet II/III.
Saab był pierwszą marką, która w 1970 roku wprowadziła do samochodów wycieraczki i spryskiwacze umieszczane na przednich reflektorach. Szwedzka marka była również prekursorem elektrycznych podgrzewanych foteli. To nie wszystko, ponieważ w 1978 roku Saab jako pierwszy producent na rynku pokazał pierwszy samochód rodzinny, który napędzany był silnikiem z turbosprężarką. Model Saab 900, bo o niego właśnie chodzi, stał się najpopularniejszym modelem w historii marki. Nowożytna historia marki zaczęła się drugą generacją modelu Saab 900, która powstała przy współpracy z General Motors. Auto, które zadebiutowało w 1993 roku, oparte było na modelu Opel Vectra A. Kolejny Saab 9-5 bazował z kolei na modelu Vectra B. Współpraca między obiema markami opiewała także w latach 2000, ponieważ w 2003 roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu 9-3, która oparta była na Oplu Vectrze C, zaś w 2010 roku szwedzka marka pokazała drugą generację modelu Saab 9-5, która bazowała na Oplu Insignia.
Szwedzka marka korzystała z nowoczesnych rozwiązań, których na próżno szukać w samochodach konkurencji. W 1993 roku Saab zaprezentował model 900, który wyposażony został w system Night Panel. Rozwiązanie to stosowane jest w kokpitach samolotów. System Night Panel pozwala wyłączyć podświetlenie wszelkich elementów deski rozdzielczej z wyjątkiem prędkościomierza. Rozwiązanie to ma wpłynąć na koncentrację kierowcy, którego podczas jazdy nie rozpraszają dodatkowe punkty świetlne. Trzy lata po wykorzystaniu systemu Night Panel Saab wprowadził do swoich samochodów system aktywnych zagłówków SAHR, system czterech poduszek powietrznych, pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami oraz kontrolowane strefy zgniotu. Wszystkie te elementy były standardowym wyposażeniem każdego auta marki.
Auto szwedzkiej marki cechują się raczej stonowanym designem, który utrzymał się w języku stylistycznym marki przez kilkanaście lat. Jednym z najpopularniejszych modeli producenta jest Saab 9-3, który wzorowany był na modelu 93. Auto oferowało bardzo dobre zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy. Samochód dostępny był jako pięciodrzwiowy hatchback, trzydrzwiowe auto w wersji coupe oraz dwudrzwiowy kabriolet. W środku znajdziemy m.in. system Night Panel.
Saab 9-5 to z kolei jeden z najbezpieczniejszych samochodów lat dziewięćdziesiątych. Auto utrzymane zostało w stonowanym stylu, jednak jego sylwetka może się podobać. Saab 9-5 był jednak autem, który naraża właściciela na duże koszty eksploatacyjne. Model może nie był bardzo awaryjny, jednak koszt wymian uszkodzonych elementów był spory. Nowoczesne samochody marki Saab nie zmieniły swojego wyglądu, jednak utrzymane są w bardziej sportowej charakterystyce. Mowa tutaj przede wszystkim o modelach Saab Areo czy Saab 9-5.