Ładowarka Prostownik 6V 12V do Akumulatora Kwasowo-Ołowiowego AGM ŻEL IP65
- Stan
- Nowy
- Marka
- Green Cell
- Natężenie maksymalne
- 1 A
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Prostownik AEG 10616
Produkt: Bosch - Ładowarka C30
Produkt: Prostownik Bass PTC-75B 6709
Produkt: Ładowarka Noco GENIUS5
Produkt: Prostownik motocyklowy Oxford EL571
Produkt: Prostownik automatyczny CTEK 40-330
Produkt: Ładowarka H-Tronic 2243220
Wybierając prostownik, najlepiej zdecydować się na urządzenie uniwersalne. Trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na dopasowanie natężenia prądu do pojemności akumulatora na poziomie 10% (akumulator o pojemności 50 Ah wymaga natężenia 5 A), a także napięcie wyjściowe – samochody osobowe zasilane są 12 V, a motocykle 6 V. Na szczęście większość współczesnych urządzeń automatycznie dobiera odpowiednie parametry do podłączonego pod nie akumulatora.
Również proces ładowania jest mniej skomplikowany niż dawniej. Akumulatorów nie wyposaża się już w korki, które trzeba było odkręcać, żeby odgazować urządzenie. Współczesne akumulatory mają system automatycznego odgazowania. Nie kontroluje się też poziomu elektrolitu i nie dolewa wody destylowanej. Trzeba natomiast zadbać o odpowiedni dobór trybu pracy prostownika do typu akumulatora. Rozróżnia się ładowanie tradycyjnego ogniwa, żelowego, AGM czy LiFePo4.
Współczesne prostowniki często wyposażone są w dodatkowe funkcje, które sprawiają, że urządzenie staje się sprzętem zaawansowanym, bezpiecznym i ergonomicznym. Dobrze jeśli prostownik umożliwia pracę na różnych poziomach napięć – dzięki temu można go wykorzystać do ładowania akumulatorów pojazdów kwalifikowanych do różnych kategorii.
Przydatne są również:
Warto zwrócić uwagę na poziom napięcia, przy jakim prostownik zadziała. Jeśli poziom naładowania akumulatora jest niski (spada poniżej 9 V), wiele prostowników po prostu się nie uruchomi, dlatego istotna jest funkcja ładowania całkowicie rozładowanych akumulatorów.
W starszych samochodach zwykle bez problemu można odłączyć przewody zasilające akumulator (pamiętając o kolejności: najpierw klema z zacisku ujemnego, a następnie z dodatniego), wyjąć go spod maski i przenieść w miejsce dogodne dla ładowania.
W nowszych samochodach nie można ładować akumulatora poza autem, ponieważ całkowity zanik napięcia powoduje rozprogramowanie systemów w nim stosowanych. Nie zawsze też współczesne akumulatory ładuje się, podpinając klemy do zacisków – coraz częściej spotyka się samochody wyposażone w specjalne końcówki montowane na karoserii.
Niezależnie od pojazdu i stosowanego w nim systemu ładowania akumulatora zawsze podłączamy zacisk „+” prostownika do zacisku (końcówki) „+” akumulatora, a zacisk „–” prostownika do zacisku (końcówki) „–”. Kolejno podłączamy prostownik do gniazdka elektrycznego. Włączenie prostownika rozpoczyna ładowanie. Całkowite naładowanie akumulatora jest zwykle sygnalizowane diodą lub odpowiednią informacją na wyświetlaczu LCD.