MIERNIK GRUBOŚCI LAKIERU CZUJNIK GL-PRO-2-FAZ
- Stan
- Nowy
- Marka
- Prodig-Tech
- Rodzaj sondy pomiarowej
- wbudowana
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Benetech GM 200A
Produkt: Steinberg 10030591
Produkt: Miernik, tester grubości lakieru
Produkt: MIERNIK GRUBOŚCI LAKIERU 0-2000UM
Produkt: MIERNIK GRUBOŚCI LAKIERU 0 do 2000um
Produkt: Miernik, tester grubości lakieru
Produkt: MIERNIK GRUBOŚCI LAKIERU 0-2000UM
Produkt: Blue Technology MGR-11-S-AL
Produkt: Blue Technology MGR-11-S-AL
Produkt: Miernik grubości lakieru
Miernik grubości lakieru co do zasady służy do pomiaru grubości powłoki lakierniczej na częściach samochodu. Przydaje się przy kupnie auta, ponieważ pomaga ustalić rzeczywisty stan powłoki oraz wykryć ewentualne miejsca szpachlowania. Służyć może także do precyzyjnych pomiarów przydatnych w pracy lakiernikom w odczycie rzeczywistej grubości powłoki lakierniczej. Wyróżnić można mierniki mechaniczne, które są pomocne w ustaleniu, czy pod warstwą lakieru znajduje się szpachla, czy też nie, a także mierniki elektroniczne. Dzięki tym ostatnim można dokonać dokładnych pomiarów warstwy powłoki.
Warto wiedzieć, że przy oględzinach auta nie zawsze wystarczy jeden miernik. Urządzenie przeznaczone do pomiaru grubości warstwy lakieru na elementach stalowych nie dokona go ani na aluminiowych częściach samochodowych, ani na wykonanych z tworzywa. Przyrządy przeznaczone do lakierowanych plastików – tak chętnie stosowanych przez marki francuskie – są na rynku zdecydowanie najdroższe, podczas gdy do najtańszych należą mierniki do stali. Są również w sprzedaży mierniki obsługujące zarówno elementy stalowe, jak i aluminiowe.
Poza najprostszymi miernikami mechanicznymi wśród urządzeń elektronicznych wyróżnia się kilka typów przyrządów:
Im bardziej precyzyjny pomiar, tym większe szanse na zakup sprawnego i wartościowego auta. Jeśli więc nasza praca tego wymaga albo często zmieniamy samochody, to warto zainwestować w miernik dobrej jakości. Nie wystarczy jednak mieć właściwy sprzęt – należy również wiedzieć, jak go używać.
Niezależnie od miernika, jakiego używamy do oględzin auta, pomiar rozpoczyna się od dachu. Jest to najrzadziej uszkadzana część karoserii, jeśli więc podczas oględzin stwierdzimy nieprawidłowości, najlepiej odstąpić od zakupu samochodu – najprawdopodobniej uległ on poważnemu wypadkowi. Dach mierzymy w kilkunastu miejscach. Jeśli grubość lakieru jest taka sama – dobrze rokuje to dalszym pomiarom. Możemy przyjąć dach za punkt odniesienia. Poza dachem warto zmierzyć warstwę powłoki na słupkach – równa warstwa w tych miejscach świadczy o tym, że auto z dużym prawdopodobieństwem nie zostało nigdy poważnie uszkodzone. Istotny jest również pomiar lakieru na progach – te z kolei najczęściej są „ofiarami” korozji.