Metody aktywizowania głębiej upośledzonych u [spis (6911071051)

zakończona
9,99 zł
sprzedaż zakończona

nie było ofert kupna

Koszty dostawy
  • List ekonomiczny 2,60 zł
  • List priorytetowy 3,20 zł
  • List polecony ekonomiczny 5,20 zł
Zakupy od 140 zł wysyłka gratis
  • lokalizacja: Warszawa, Polska
  • czas wysyłki: 24 godziny
  • stan: używany
  • faktura: Nie wystawiam faktury
  • waga (z opakowaniem): 0.23 [kg]
  • okładka: twarda
  • rok wydania (xxxx): 1983
"Metody aktywizowania głębiej upośledzonych umysłowo"
Hanna Olechnowicz
Wydawnictwo: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Objętość: str. 128
ISBN: 83-02-01613-6
Wydanie: 1 z 1983

Spis treści:
Wstęp 3
I. Podtrzymywanie poczucia przynależności do rodziny 9
Działanie motywujące korespondencji z rodziną. Eksperyment Genowefy Jędrys 10
Wspólne redagowanie listu do rodziny 11
Intensywność i globalność reakcji towarzyszących wymianie korespondencji 14
Reakcje psychowegetatywne jako wskaźnik siły i globalności pobudzenia psychicznego 15
Opis przeżyć uczniów w związku z wymianą korespondencji 16
Odczytywanie listów 16
Redagowanie listów 17
List z domu jako namacalny przedmiot uczuć 18
Wytrwałość, skupienie uwagi, wzmożenie ekspansywności 19
Kontakt z rodziną — źródło poczucia własnej wartości 21
II. Indywidualne obdarzanie uwagą niewartościującą 25
Obdarzanie uwagą neutralną uczennic biernych. Eksperyment Kiry Janickiej 28
Dobór badanych 28
Technika obdarzania uwagą w klasie szkolnej 28
Koncentracja uwagi na jednym uczniu 29
Liczebność i częstotliwość aktów neutralnego zauważania 30
Opis eksperymentu 30
Wzorce zachowań przeważające na początku i pod koniec eksperymentu 34
Zespół ,,bierność — smutek — odwracanie się od ludzi" 34
Zespół "radość—aktywność—dążenie ku ludziom" 35
Reakcje przerzutowe 35
Eksponowanie własnej osoby jako społecznie wartościowej 36
Uwagi o ewolucji zachowania się badanych 36
Systematyczne zwracanie uwagi na wygląd zewnętrzny uczniów. Eksperyment Elżbiety Swarackiej 38
III. Osoba ucznia jako istotny element treści lekcji 40
Przezrocza z wizerunkami uczniów jako materiał poglądowy. Eksperyment Zefiryny Kiewel 40
Założenia eksperymentu 41
Tematy lekcji eksperymentalnych 42
Uwagi metodyczne 42
Wyniki eksperymentu 43
Wzrost aktywności 43
Wzrost pobudzenia emocjonalnego 44
Zyskanie elementarnej wiedzy o sobie 44
Skupienie uwagi 45
Zwiększenie aktywności słownej 46
IV. Przydatność przezroczy jako sposobu wydawania poleceń 46
Spontaniczna zabawa w małej grupie rówieśniczej 51
Rola zabawy w rozwoju gatunkowym człowieka 51
Konwencje przyjęte w zabawach jako środek przeciwdziałający agresji wewnątrzgrupowej 52
Konwencje przyjęte w zabawach rówieśniczych a rozumienie reguł języka 53
Wpływ zabawy w grupie rówieśniczej na zwiększenie liczby i złożoności dopływających bodźców 54
Aktywizacja ośrodkowego układu nerwowego w trakcie zabawy 55
Zabawa swobodna jako trening w samodzielnym kierowaniu postępowaniem 57
Terapeutyczne funkcje zabawy rówieśniczej — zmniejszenie poczucia zagrożenia 57
Swobodna zabawa w małych grupach. Eksperyment Wacławy Wojciechowskiej 60
Założenia eksperymentu 60
Liczebność uczestników zabawy 60
Stabilizacja składu grupy 60
Spontaniczność działań 61
Swoboda wyboru różnorodnych zabaw 61
Uważna obecność nauczyciela 61
Ewolucja zabawy na przykładzie zachowania czterech uczestników. 61
Grzegorz — wpływ zabawy na rozwój chłopca nie sprawiającego poważniejszych trudności wychowawczych 62
Andrzej i Janek — samowychowanie w grupie i zabawy pseudo-agresywne 70
Romek — problemy niekoleżeństwa 80
Mirek — nieśmiałość i smutek 84
Swobodna zabawa realizacją autentycznej potrzeby psychicznej 89
Spontaniczny wzrost poziomu rozwojowego zabaw 89
Zmniejszenie zależności od nauczyciela 90
V. Samorzutna aktywność twórcza dzieci 92
Założenia teoretyczne kształcenia samorzutnej aktywności uczniów 92
Wrodzone potrzeby czynnościowe człowieka 92
Dążenie do przekształcania i porządkowania jako aktywność twórcza 93
Równowaga między działaniem twórczym i odtwórczym 95
Zabawy w dzieciństwie a osiągnięcia twórcze w życiu dojrzałym 95
Szczególne znaczenie aktywności samorzutnej we wczesnych stadiach rozwoju człowieka 96
Realizowanie potrzeb czynnościowych a zdrowie psychiczne człowieka 96
Metodyka kształtowania samorzutnej aktywności uczniów głębiej upośledzonych umysłowo 98
Zajęcia i tworzywa szczególnie sprzyjające aktywności samorzutnej głębiej upośledzonych 99
Aktywność ruchowa, rytmiczna i muzyczna 99
Tworzywa bezkształtne 101
Specyficzne działanie tworzyw bezkształtnych: aktywizujące a zarazem stabilizujące uwagę 102
Tworzywa o konsystencji błotnistej 105
Swobodne malowanie plam barwnych pędzlem. Eksperyment Marii Piotrowskiej 106
Malowanie jako sposób obniżania nadmiernego napięcia 107
Malowanie plam barwnych jako sposób wyrażania przeżyć 108
Kompozycje mozaikowe na płaszczyźnie 111
Język mówiony jako tworzywo 113
VI. Rozważania końcowe 116
Zależność motywacji od doznawania siebie jako wartości społecznej 116
Społeczne uwarunkowanie uwagi dowolnej 117
Koncentracja uwagi \v zajęciach twórczych 117
Dozowanie siebie jako osoby społecznie wartościowej warunkiem ujawnienia postaw prospołecznych 118
Wychowanie uczuciowości wyższej — program realny dla upośledzonych umysłowo w stopniu głębszym 119
Współzależność socjalizacji, nastroju i aktywności 120
Metody twórcze a modyfikacja zachowania 121
Wykaz wykorzystanych prac magisterskich 123
Bibliografia 124

KSIĄŻKA JEST W STANIE DOBRYM + (skasowane pieczątki)

Opłata za przesyłkę (wg cennika Poczty Polskiej):
5,20 zł listem poleconym
6,80 zł listem poleconym priorytetowym
Przy przesyłce nierejestrowanej brak możliwości reklamowania na Poczcie !!! – przy opłacaniu takiej przesyłki proszę o uwzględnienie takiego ryzyka.
2,60 zł listem ekonomicznym
3,20 zł listem priorytetowym
Zapraszam do przejrzenia moich pozostałych aukcji.
Gdy wylicytujesz więcej książek wysyłka łączna pozwoli Ci zaoszczędzić koszty przesyłki.

LICYTUJ ROZSĄDNIE - NIE ODWOŁUJE ZŁOŻONYCH OFERT
wysyłka gratis
Wysyłka gratis
Aby otrzymać Wysyłkę Gratis, kup u DoktorSowa za co najmniej 140 zł.
metody płatności
  • PayU
  • Zwykły przelew bankowy
płatność z góry
maksymalnie w paczce
List ekonomiczny 2,60 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 4 dni robocze
List polecony priorytetowy 6,80 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 2 dni robocze
List polecony ekonomiczny 5,20 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 4 dni robocze
List priorytetowy 3,20 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 2 dni robocze
płatność przy odbiorze
maksymalnie w paczce
Odbiór osobisty 0,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: -
przybliżony czas realizacji:
dodatkowe informacje