MARKETING TURYSTYCZNY DLA ZARZADZAJĄCYCH TURYSTYKA (6542573681)

zakończona
37,00 zł
sprzedaż zakończona

nie było ofert kupna

Koszty dostawy
  • List polecony ekonomiczny 9,00 zł
  • lokalizacja: Gliwice
  • czas wysyłki: 24 godziny
  • stan: nowy
  • okładka: miękka
  • rok wydania (xxxx): 2012
  • kondycja: bez śladów używania

Cezary Marcinkiewicz, Sławomir Kowalski

MARKETING TURYSTYCZNY

(ELEMENTY NORM POSTĘPOWANIA I ETYKI DLA ZARZĄDZAJĄCYCH)

wyd. 2012 r., stron 223, rys., przypisy, bibliografia,
miękka oprawa, format ok. 24,5 cm x 17 cm

Ze Wstępu :

Z roku na rok powstaje coraz więcej podmiotów świadczących usługi turystyczne oraz zajmujących się
szeroko rozumianą turystyką. W związku z tym istnieje potrzeba stałego uaktualniania i uzupełniania wiedzy
na temat funkcjonowania na rynku turystycznym.
Nowoczesny menedżer, chcąc pracować w branży tak konkurencyjnej jak turystyka, powinien posiadać gruntowną wiedzę
na temat teorii zasad zarządzania, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi. Wszystko po to, aby skutecznie
działać na konkurencyjnym rynku.
Celem niniejszej publikacji jest prezentacja tych zagadnień marketingu, które stanowią niezbędne elementy
w dobrym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa turystycznego. Zważając na fakt, że podstawą marketingowego działania
przedsiębiorstw turystycznych jest wykwalifikowany personel usługowy, stanowiący fundamentalny element samego produktu,
w opracowaniu uwagę zwrócono na elementy norm postępowania i etyki touroperatorów.
W szczególności praca niniejsza obejmuje:
— charakterystykę celów współczesnej turystyki,
— charakterystykę usług turystycznych, świadczonych przez biura turystyczne,
— zachowania konkurencyjne na rynku usług turystycznych poprzez instrumenty marketingu-mix, tj. produkty biur turystycznych, ceny, promocje, dystrybucję oraz ludzi,
— zarządzanie turystyczne i strategie przedsiębiorstw turystycznych,
— działalność biur podróży zorientowanych na klienta,
— elementy psychologii w nowoczesnej turystyce,
— kulturę obsługi i normy etyczne pracowników biur podróży,
— badania marketingowe.
Praca składa się z ośmiu rozdziałów.
Pierwszy z nich omawia najważniejsze pojęcia związane z rynkiem turystycznym, z którymi touroperator spotyka się
w swojej praktycznej działalności. Są w nim zatem poruszane zagadnienia takie jak: rynek turystyczny, usługa,
popyt i podaż turystyczna, biuro turystyczne itp.
W rozdziale drugim wskazano na znaczenie marketingu i zintegrowanego procesu komunikacji marketingowej
w działalności przedsiębiorstw turystycznych. Przedstawiono w nim również koncepcje działalności na rynku turystycznym.
Treść rozdziału trzeciego stanowi omówienie instrumentów marketingu w odniesieniu do usług przedsiębiorstwa turystycznego.
Poświęcony jest analitycznemu przedstawieniu narzędzi marketingowych. Wyróżnia się w nim podział tych narzędzi
na produkt turystyczny, cenę, promocję, dystrybucję i personel.
Rozdział czwarty dotyczy zarządzania strategicznego, procesów planowania marketingowego oraz szeroko rozumianej analizy
warunków działania przedsiębiorstw turystycznych na rynku i ich kontroli.
W rozdziale piątym omówiono działalność przedsiębiorstw turystycznych zorientowanych na klienta. Przedstawiono w nim
proces zachowań nabywczych, czynniki wpływające na zakup produktów turystycznych oraz problematykę jakości obsługi klienta.
Kolejne dwa rozdziały oscylują wokół zagadnień zawiązanych z elementami psychologii w nowoczesnej turystyce,
czyli motywów postępowania klienta, metod manipulacji wykorzystywanych w sprzedaży usług turystycznych itp.
Zważając na fakt, iż umiejętność wywoływania pozytywnego pierwszego wrażenia, a więc uprzejmość i kompetencje
(podstawowe instrumenty marketingu interakcyjnego) każdego pracownika firmy turystycznej spełniają istotną rolę
w zapewnieniu klientowi satysfakcji z danego produktu, rozdział siódmy poświęcono kulturze obsługi i normom etycznym w turystyce.
Rozdział ósmy dotyczy badań marketingowych. Ma on na celu zrozumienie istoty i potrzeby systematycznego zbierania
informacji marketingowych i ich ocenę. Jednym z możliwych niebezpieczeństw koncentrowania się na czterech narzędziach
marketingu jest pominięcie jego kluczowego elementu, od którego zależy każda działalność marketingowa – badań marketingowych.
W rozdziale tym przedstawiono etapy tworzenia, a także zasady konstrukcji kwestionariuszy badawczych i przeprowadzania badań.
Badania te mają pomóc kierownictwu firmy (także turystycznej) w podejmowaniu decyzji i monitorowaniu ich rezultatów.

W założeniu niniejsza publikacja ma usystematyzować i wzbogacić wiedzę wielu menedżerów, a w szczególności touroperatorów
oraz dać kompendium wiedzy na temat marketingu w turystyce studentom szkół o kierunkach zarządczych.
Ma także pomóc w zdobywaniu informacji o skutecznym i efektywnym prowadzeniu przedsiębiorstwa turystycznego.
Każda z dziedzin, w tym turystyka, wymaga wyważonych i komplementarnych badań.
Wprowadzona w turystyce reforma i przekształcenia własnościowe stymulują w pełni stosowanie nowoczesnych instrumentów marketingowych.
Wynika stąd potrzeba stałego pogłębiania i uzupełniania wiedzy z tego zakresu i badań tego obszaru gospodarki pod kątem
nowoczesnych rozwiązań marketingowych.

SPIS TREŚCI :

WSTĘP

ROZDZIAŁ I. Turystyka i rynek turystyczny

1. Pojęcie turystyki i biura turystycznego
2. Kryteria podziału turystyki
3. Usługi turystyczne
3.1. Cechy i zakres usług turystycznych
3.2. Specyfika usług turystycznych w biurach podróży
4. Funkcje współczesnej turystyki
5. Dysfunkcje współczesnej turystyki
6. Popyt i podaż turystyczna
7. Podmioty rynku usług turystycznych

ROZDZIAŁ II. Znaczenie marketingu w działalności przedsiębiorstw turystycznych

1. Zdefiniowanie nowoczesnego marketingu
2. Marketing w usługowej działalności biur podróży
3. Istota marketingu (koncepcja ogólna)
4. Koncepcje działalności na rynku
5. Elementy zintegrowanego procesu komunikacji marketingowej

ROZDZIAŁ III. Instrumenty marketingu w działalności firm i biur turystycznych

1. Instrumenty marketingu-mix – charakterystyka ogólna
2. Produkt turystyczny
3. Cena jako narzędzie marketingu-mix usług turystycznych
3.1. Ustalenie ceny
3.2. Ceny strategiczne i taktyczne
3.3. Czynniki wpływające na ustalanie cen
4. Promocja
4.1. Koncepcja polityki promocyjnego marketingu-mix
4.2. Program promocji
4.3. Budżet promocji
4.4. Reklama, public relations i sprzedaż bezpośrednia
4.4.1. Pojęcie i rola reklamy turystycznej
4.4.2. Cel reklamy i public relations
4.4.3. Sprzedaż osobista
4.4.4. Promocja uzupełniająca
4.4.5. Wydawnictwa promocyjne
4.4.6. Rola Internetu w promowaniu usług turystycznych
5. Dystrybucja
5.1. Kanały dystrybucji w turystyce
5.2. Typologia kanałów dystrybucji
6. Personel

ROZDZIAŁ IV. Plan marketingowy a ogólna strategia przedsiębiorstwa turystycznego

1. Pojęcie zarządzania strategicznego
2. Proces planowania
2.1. Kontekst strategiczny
2.2. Przegląd sytuacji
2.3. Sformułowanie strategii marketingowej
2.4. Alokacja środków i obserwacja

ROZDZIAŁ V. Działalność firm usługowych zorientowanych na klienta

1. Proces zachowań nabywcy
2. Zachowanie nabywców wobec czynników ekonomicznych
3. Czynniki socjologiczne i kulturowe
4. Proces dokonywania zakupu i jego ocena
5. Obsługa klienta w przedsiębiorstwie turystyczno-usługowy­m
6. Jakość obsługi i marketing
7. Rola marketingu wewnętrznego w usługach turystycznych

ROZDZIAŁ VI. Elementy psychologii w nowoczesnej turystyce

1. Badania zachowań klientów usług turystycznych
2. Motywy postępowania klienta
3. Metody manipulacji wykorzystywane w sprzedaży usług
4. Rola standardu obsługi w sprzedaży usług turystycznych

ROZDZIAŁ VII. Kultura obsługi i normy etyczne w turystyce

1. Psychologiczne i społeczne cechy pracownika turystyki
2. Kultura osobista i ubiór – „dress code”
3. Normy prawne i moralne
4. Kultura obsługi klienta
5. Modele postępowania podczas prowadzenia rozmów i negocjacji
6. Etykieta korzystania z telefonu komórkowego i Internetu
7. Zasady etyki zawodowej
8. Savoir-vivre na świecie, czyli podręczny bagaż „manier” na zagraniczną wycieczkę i podróż służbową

ROZDZIAŁ VIII. Badania marketingowe

1. Istota badań marketingowych
2. Cele badań marketingowych w turystyce
3. Problematyka badań marketingowych
4. Badania marketingowe średnio- i długookresowe
5. Wtórne i pierwotne źródła badań marketingowych
6. Badania zza biurka (desk research)
7. Badania terenowe (field research)
8. Ogólna charakterystyka i analiza struktury metod badawczych produktu turystycznego

LITERATURA
ZAŁĄCZNIKI


KAŻDY OFEROWANY NA NASZYCH AUKCJACH EGZEMPLARZ
JEST SPRAWDZANY W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH
DEFEKTÓW DRUKARSKICH !



ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS
NA AUKCJACH ALLEGRO !!!


W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.


Odbiór osobisty w Księgarni E-KODEKS jest możliwy wyłącznie

w Punkcie Dystrybucyjnym

Gliwice ul. Czapli 9

po wcześniejszym ustaleniu terminu.

Na życzenie książki wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej

(list polecony ekonomiczny lub list polecony priorytetowy, a powyżej 2 kg jako paczka pocztowa).

wysyłka gratis
metody płatności
  • PayU
  • Zwykły przelew bankowy
    • BRE BANK SA 50 1140 2004 0000 3002 7223 0545
płatność z góry
maksymalnie w paczce
List polecony ekonomiczny 9,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 4 dni
Odbiór osobisty po przedpłacie 0,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: -
przybliżony czas realizacji: 1 dzień
płatność przy odbiorze
maksymalnie w paczce
Odbiór osobisty 0,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: -
przybliżony czas realizacji: 1 dzień
zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy
Jako konsument możesz zwrócić większość przedmiotów kupionych od Firm na Allegro (wyjątki i zasady zostały opisane na stronie Pomocy oraz w zakładce "Informacje od Sprzedającego"). Poinformuj sprzedającego o odstąpieniu od umowy (nie musisz podawać powodu odstąpienia). Masz na to 14 dni kalendarzowych od otrzymania towaru, chyba że sprzedający wyznacza na to dłuższy termin.

Od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy masz kolejne 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru. Sprzedawca powinien zwrócić Ci pieniądze w ciągu 14 dni od chwili otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedający może wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu.
dodatkowe informacje
Odbiór osobisty w Księgarni E-KODEKS jest możliwy wyłącznie w Punkcie Dystrybucyjnym

Gliwice ul. Czapli 9

po wcześniejszym ustaleniu terminu.

Na życzenie przesyłki dostarczamy za pośrednictwem Poczty Polskiej (list polecony ekonomiczny lub list polecony priorytetowy, a powyżej 2 kg jako paczka pocztowa).

dane sprzedawcy

KSIĘGARNIA E-KODEKS OFERUJE WYSELEKCJONOWANE KSIĄŻKI NIE TYLKO DLA PRAWNIKÓW. NIE ZAJMUJEMY SIĘ RECYKLINGIEM I PONOWNYM WPROWADZANIEM NA RYNEK MATERIAŁÓW Z ODZYSKU.OFERUJEMY PAŃSTWU KSIĄŻKI NIEUŻYWANE ORAZ NOWE PROSTO Z WYDAWNICTW, SKŁADÓW KSIĘGARSKICH, DRUKARŃ ORAZ BEZPOŚREDNIO OD AUTORÓW. KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH DEFEKTÓW DRUKARSKICH ! OBECNIE NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM ! Odbiór osobisty w Księgarni E-KODEKS jest możliwy wyłącznie w Punkcie Dystrybucyjnym Gliwice ul. Czapli 9 po wcześniejszym ustaleniu terminu tel. 733589538 JESTEŚMY ZAREJESTROWANĄ FIRMĄ PROWADZĄCĄ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ DLATEGO WSZYSTKIE WPŁATY NALEŻY PRZELAĆ NA PODANE PONIŻEJ KONTO BANKOWE : mBank Nr konta : 50 1140 2004 0000 3002 7223 0545 Nr konta w formacie IBAN : PL 50 1140 2004 0000 3002 7223 0545 NA ŻYCZENIE WYSTAWIAMY RACHUNEK FIRMOWY ZAPRASZAMY DO REGULARNEGO ODWIEDZANIA NASZYCH AUKCJI I ZAPOZNANIA SIĘ Z NASZĄ OFERTĄ !

kontakt

  • (+48) 733589538
    Księgarnia E-KODEKS Gliwice ul. Czapli 9 (wizyta i odbiór osobisty po ustaleniu terminu)

pozostałe informacje

W przypadku zakupów na więcej niż 1 aukcji, koszty łącznej wysyłki nie sumują się ! Zależne są wyłącznie od masy przesyłki. W takim przypadku prosimy o poinformowanie nas o zakończeniu zakupów i chwilę cierpliwości w oczekiwaniu na naszą odpowiedź o łącznym koszcie wysyłki. Standardowo wysyłamy przesyłką rejestrowaną ekonomiczną (list polecony, paczka pocztowa itp.) zgodnie z kosztem podanym w każdej aukcji. W sprawach pilnych i na życzenie (po dopłacie) wysyłamy również przesyłki priorytetowe. Koszt wysyłki zagranicznej jest w razie potrzeby indywidualnie wyliczany na podstawie masy przesyłki i kraju docelowego. W sprawach bardzo pilnych zalecamy kontakt telefoniczny !