LAPTOP Lenovo 310-15 i5-6200 12G DDR4 240SSD 920MX (6482920573)

zakończona
2 549,00 zł
sprzedaż zakończona

nie było ofert kupna

Koszty dostawy
  • Przesyłka kurierska
  • Paczkomaty 24/7
  • Przesyłka kurierska pobraniowa 19,90 zł
  • lokalizacja: Cała Polska
  • czas wysyłki: do 2 dni
  • stan: nowy
  • gwarancja: producenta
  • rodzaj dysku: SSD
  • pamięć własna karty graficznej (MB): 2048.00
  • outlet/odnowiony: nie
  • procesor : intel Core i5
  • liczba rdzeni procesora: dwa
  • taktowanie procesora (MHz) (maksymalne): 2800
  • pamięć RAM (MB): 12288
  • pojemność dysku (GB): 240.00
  • karta graficzna: grafika dedykowana
  • wielkość matrycy : 15" - 15.9"
  • rozdzielczość matrycy : 1366 x 768
  • rodzaj matrycy: matryca błyszcząca
  • system operacyjny: brak systemu
  • dodatkowe informacje: czytnik kart pamięci, kamera, matryca LED, obsługa standardu 802.11n, USB 3.0, HDMI

587 395 291

allegro@delkom.pl
Wysyłka Płatności Bezpieczeństwo Kontakt

NAJNOWSZY, Markowy Laptop Lenovo IdeaPad 310-15

z NAJNOWSZYM, WYDAJNYM procesorem 6-generacji INTEL CORE i5

oraz

DEDYKOWANĄ, NAJNOWSZĄ kartą nVidia GeForce 920MX

SZYBKĄ, NAJNOWSZĄ pamięcią RAM DDR4 2133 Mhz

  • Wydajny procesor Intel i5-6200U 2x 2,3-2,8 GHz
  • Szybki i Wytrzymały dysk twardy SSD 240 GB
  • SZYBKA pamięć RAM DDR4 12 GB
  • DEDYKOWANA karta nVidia GeForce 920MX
  • Wysokiej jakości matryca 15,6 cala HD
  • Port USB 3.0, USB 2.0, HDMI, VGA
  • Zgodny z systemami Windows 7/8.1/10
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Produkt
przeznaczenie: Do domu
producent: Lenovo
klasa produktu: Laptop
rodzina: IdeaPad
seria: IdeaPad 310
model: IdeaPad 310-15ISK
P/N: 80SM00SLPB
Matryca
przekątna: 15,6"
ekran dotykowy: Nie
standard: HD
rozdzielczość: 1366 x 768
powłoka: Błyszcząca
technologia ekranu: TN
jasność: 200 nit
Procesor
producent: Intel®
rodzina: Core i5
model: Core i5-6200U
liczba rdzeni: dwa
taktowanie: 2,3 GHz
tryb turbo: 2,8 GHz
pamięć cache: 3 MB
technologia vPro: Nie
Pamięć RAM
zainstalowana pojemność: 4 GB (wbudowana) + 8 GB (rozbudowa)
ilość slotów: 1
ilość wolnych slotów: 0
możliwość rozbudowy do : 12 GB
technologia: SODIMM DDR4
częstotliwość : 2133 MHz
Dysk
ilość zainstalowanych dysków: 1 szt
typ: SSD
pojemność: 240 GB (rozbudowa)
interfejs: SATA III
wolne sloty: Brak
Karta graficzna
producent karty zintegrowanej: Intel®
model karty zintegrowanej: HD Graphics 520
producent karty dedykowanej: nVidia®
model karty dedykowanej: GeForce 920MX
pamięć karty dedykowanej: 2 GB
Napędy
napęd optyczny: Nagrywarka DVD
Multimedia
karta dźwiękowa : HD Audio
głośniki ilość: 2
głośniki moc: 1,5 W
wbudowana kamera : 1,0 Mpix
wbudowany mikrofon: Tak
czytnik kart pamięci: Tak
obsługiwane formaty pamięci: MMC, SD, SDHC, SDXC
Komunikacja
karta sieciowa przewodowa: 10/100/1000 Mbps
typ bezprzewodowej karty sieciowej: 802.11 b/g/n/ac
wbudowany modem: Brak
bluetooth: 4.0
NFC (near field connection): Nie
WiDi (Intel® Wireless Display) : Nie
Interfejsy WE/WY
HDMI: 1 szt
Display Port: Brak
VGA (RGB): 1 szt
USB 3.0: 1 szt
USB 2.0: 2 szt
thunderbolt: Brak
RJ-45 [LAN]: 1 szt
wyjście słuchawkowe: Combo
wejście mikrofonu: Combo
Klawiatura
panel numeryczny: Tak
podświetlenie: Nie
odporność na zalanie : Nie
Urządzenie wskazujące
typ 1: Touchpad
typ 2: Brak
System operacyjny
wersja: Brak
Systemy zabezpieczeń
gniazdo na blokadę Kensington: Tak
czytnik linii papilarnych: Nie
moduł TPM: Nie
czytnik Smart Card: Nie
hasło nadzorcy: Tak
hasło ochrony dysku: Tak
hasło użytkownika: Tak
Akumulator
technologia: Litowo-polimerowa
ilość komór: 2 komorowa
pojemność baterii: 30 Wh
przybliżony czas pracy: Do 5 godzin
Właściwości fizyczne
materiał obudowy: Plastik
wzmocniona konstrukcja : Nie
kolor obudowy: Czarny
kolor pokrywy: Czarny
kolor klawiatury: Czarny
kolor ramki matrycy: Czarny
waga: 2,2 kg
wysokość (mm): 23
szerokość (mm): 379
głębokość (mm): 260
Gwarancja
typ gwarancji : Producenta
rodzaj gwarancji: Carry-In/Door-To-Doo­r (dostarczenie do serwisu)
gwarancja czas trwania: 24 miesiące
międzynarodowa: Nie
GALERIA ZDJĘĆ
WYSYŁKA I ODBIÓR
PŁATNOŚĆI


wysyłka gratis
metody płatności
  • PayU
  • Zwykły przelew bankowy
płatność z góry
maksymalnie w paczce
Odbiór osobisty po przedpłacie 0,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: -
przybliżony czas realizacji: 2 dni
Przesyłka kurierska
kolejna sztuka:
maksymalnie w paczce: 4
przybliżony czas realizacji: 3 dni
Paczkomaty 24/7
kolejna sztuka:
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 3-4 dni
Niemcy 149,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 5-7 dni
Wielka Brytania 149,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 6-8 dni
Irlandia 149,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 7-9 dni
Holandia 149,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 6-7 dni
Francja 149,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 6-8 dni
Dania 149,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 6-8 dni
Hiszpania 149,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 7-10 dni
płatność przy odbiorze
maksymalnie w paczce
Odbiór osobisty 0,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: -
przybliżony czas realizacji: 2 dni
Przesyłka kurierska pobraniowa 19,90 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 4
przybliżony czas realizacji: 3 dni
zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy
Jako konsument możesz zwrócić większość przedmiotów kupionych od Firm na Allegro (wyjątki i zasady zostały opisane na stronie Pomocy oraz w zakładce "Informacje od Sprzedającego"). Poinformuj sprzedającego o odstąpieniu od umowy (nie musisz podawać powodu odstąpienia). Masz na to 14 dni kalendarzowych od otrzymania towaru, chyba że sprzedający wyznacza na to dłuższy termin.

Od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy masz kolejne 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru. Sprzedawca powinien zwrócić Ci pieniądze w ciągu 14 dni od chwili otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedający może wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu.
dodatkowe informacje
1
Wystawiam faktury VAT
Zgadzam się na sprzedaż użytkownikom serwisów Aukro.cz oraz Aukro.ua

dane sprzedawcy

zwroty

czas na zwrot: 14 dni

adres do zwrotu:
 
MOŻLIWOŚĆ ODSTĄPIENIA OD UMOWY 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład: 1.1. pisemnie na adres: ul. I Brygady Pancernej WP 36, 84-200 Wejherowo, z dopiskiem „Serwis”; 1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zwroty@delkom.pl; 2. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy (oświadczenie to należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy): * Adresat: SERWIS, DELKOM 2000 SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ul. I Brygady Pancernej WP 36, 84-200 Wejherowo delkom.pl zwroty@delkom.pl * Ja [imię, nazwisko kupującego] niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: [nazwy kupionych przedmiotów], numery oferty w Allegro [numery] * Data zawarcia umowy to [data], data odbioru przedmiotów [data] * Imię i nazwisko: [imię i nazwisko kupującego]* Login Allegro: [login kupującego]* Adres: [adres kupującego] * Podpis: [tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej] * Data: [data odstąpienia od umowy] 3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: 3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów; 3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy. 4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. 5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. I Brygady Pancernej WP 36, 84-200 Wejherowo, z dopiskiem „Serwis”. 7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. 8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument: 8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. 8.3. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie - na wyraźne żądanie konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia. 9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: 9.1. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; 9.2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; 9.3. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 9.4. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; 9.5. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 9.6. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; 9.7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; 9.8. w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; 9.9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 9.10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; 9.11. zawartej w drodze aukcji publicznej; 9.12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; 9.13. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

reklamacje

1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.). 2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej reklamacji. 3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład: 3.1. pisemnie na adres: ul. I Brygady Pancernej WP 36, 84-200 Wejherowo, z dopiskiem „Serwis”; 3.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@delkom.pl; 4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. 5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną. 6. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. I Brygady Pancernej WP 36, 84-200 Wejherowo. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje. OPIS PROCEDURY REKLAMACYJNEJ (w ramach gwarancji udzielonej przez producenta lub dystrybutora towaru, pośrednicząc tym samym w przekazywaniu towaru do autoryzowanych serwisów gwarantów oraz po naprawie, z serwisu do Klienta) 1. Jeśli towar posiada oryginalną kartę gwarancyjną producenta lub dystrybutora, jest ona przesyłana razem z nim. Nie jest jednak opatrzona pieczęcią sprzedawcy z uwagi na możliwość zwrotu towaru. Otrzymać pieczęć sprzedawcy na karcie gwarancyjnej można w salonie sklepu Delkom 2000 Sp. z o.o. lub poprzez przesłanie jej na nasz adres serwisu: Delkom 2000 Sp. z o.o. SERWIS, ul. I Brygady Pancernej WP 36, 84-200 Wejherowo. Podstawą umieszczenia na karcie gwarancyjnej pieczątki salonu Delkom 2000 jest kopia dokumentu zakupu towaru otrzymanego przy zakupie. 2. Prosimy o dokładne zapoznanie się z postanowieniami otrzymanej karty gwarancyjnej i przy składaniu reklamacji (realizacji uprawnień gwarancyjnych wynikających z gwarancji udzielonej przez producenta/importera produktu) stosowanie się do jej postanowień. 3. Salon Delkom 2000 przyjmuje sprzęt zakupiony na aukcjach Delkom i posiadający usterki, które Klienci chcą zgłosić do usunięcia w ramach uprawnień gwarancyjnych i pośredniczą w przekazywaniu go do autoryzowanych serwisów gwarantów. 4. Kupujący może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy pod adresem reklamacje@delkom.pl, lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej: - imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego, - datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji, - przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego, - wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację. 5. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. 6. Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. 7. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej. 8. Prosimy również o: - przekazywanie sprzętu w miarę możliwości, w oryginalnych lub innych bezpiecznych opakowaniach, co pozwoli na ich bezpieczny transport, - dołączenie do reklamowanego sprzętu pełnego osprzętu zakupionego wraz z nim pozwoli na pełną diagnostykę, dlatego prosimy o przesyłanie całego kompletu osprzętu dołączonego do towaru jak ładowarki, zasilacze, kable itp. - dołączenie do reklamowanego sprzętu, w miarę możliwości dokładnego opisu objawów usterki.

pozostałe informacje

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.