- POLSKI - AUTOMATYCZNY WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ MIJANIA
- Stan
- Nowy
- Numer katalogowy części
- AWSM
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Sterownik świateł Bartsoft RSD30
Produkt: Sterownik świateł Bartsoft RSD30
Produkt: ZanderParts 63117304905
Produkt: Automatyczny włacznik świateł.
Produkt: Moduł świateł BMW OE 6905874
Produkt: Elmax Łódź Elmax Łódź włącznik 30 pr
Produkt: Moduł skrętu bi-xenon Mertt 7189312
Produkt: BMW OE 9230432
Sterowniki świateł to elementy instalacji oświetleniowej pojazdu, które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie świateł w samochodzie. Mają formę elektronicznych modułów i różne funkcjonalności, które zależne są od danego modelu samochodu oraz jego rocznika.
Im bardziej skomplikowane i inteligentne działanie świateł, tym więcej zadań spełniają sterowniki. Odpowiadają np. za skrętność świateł, automatyczne dopasowanie natężenia czy załączanie i wyłączanie świateł do jazdy dziennej. Części te muszą działać sprawnie, ponieważ zależy od nich tak istotny element bezpieczeństwa, jak oświetlenie samochodu.
Współczesne samochody wyposażone są fabrycznie w moduły świateł zarówno przednich, jak i tylnych oraz kierunkowskazów. Jeśli część taka ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu lub awarii związanej z instalacją oświetleniową, należy ją wymienić. Sterowników świateł co do zasady się nie naprawia, ponieważ są skomplikowanymi, a jednocześnie względnie tanimi urządzeniami elektronicznymi i ich naprawa jest często nieopłacalna.
Dużą grupę dostępnych na rynku urządzeń stanowią sterowniki świateł do jazdy dziennej DRL. W nowszych samochodach, produkowanych od roku 2011 na rynek UE, montuje się je fabrycznie. Warunkiem dopuszczenia do ruchu w krajach Unii samochodu wyprodukowanego w roku 2011 i później jest wyposażenie go w DRL.
Jeśli jesteś użytkownikiem starszego samochodu, w którym nie ma sterownika DRL, warto zastanowić się nad jego instalacją. Światła DRL wyposażone są w silne diody LED, które odznaczają się niewielkim poborem mocy i doskonałym natężeniem, a sterownik umożliwia automatyczne ich załączanie i wyłączanie, reagując na załączenie i wyłączenie silnika.
Dodatkowo, sterowniki takie projektowane są często tak, żeby redukować natężenie DRL (np. do 30%) w momencie włączenia przez kierowcę świateł pozycyjnych i mijania.
Decydując się na zastosowanie sterownika DRL, należy zwrócić uwagę, czy realizuje on funkcje wymagane obowiązującymi przepisami. Światła nie mogą włączać się i wyłączać w sposób dowolny, lecz zgodnie z następującymi zasadami: