Kominiarka zimowa wiatroodporna Alpinestars Winter (6999900085)

zakończona
169,00 zł
sprzedaż zakończona
Dostawa
  • List polecony ekonomiczny 8,00 zł
  • Allegro Paczkomaty InPost 8,60 zł
  • List polecony priorytetowy 11,00 zł
  • lokalizacja: Poznań, Polska
  • czas wysyłki: 24 godziny

parametry

  • stan: nowy
  • faktura: Nie wystawiam faktury
  • marka: Alpinestars

opis

Kominiarka wiatroodporna firmy Alpinestars

model: Winter

Długa kominiarka motocyklowa zabezpieczające przed zimnem w najchłodniejsze dni. Doskonale zabezpiecza przed wychłodzeniem twarz, szyję i barki. Płaskie szwy zapewniają komfort podczas użytkowania.

- wykonana z pochłaniającego wilgoć stretchu

-rozmiar uniwersalny

- zakrywa całą twarz, szyję oraz ramiona dla efektywnej ochrony przed chłodem

- wycięcie na nos ułatwiające oddychanie

- ergonomiczne płaskie szwy.

Przykład reprezentatywny: całkowita kwota pożyczki: 1000,00 zł, RRSO (Rzeczywista Roczna Stopa Procentowa): 0,00%, oprocentowanie stałe 0%, całkowita kwota do zapłaty: 1000 zł, całkowity koszt: 0,00 zł (w tym: prowizja: 0 zł, odsetki: 0 zł, koszt ubezpieczenia: brak), 20 równych miesięcznych rat w wysokości po: 50 zł. Warunki oferty: wg stanu na 2 października 2017r. Umowa o pożyczkę zawierana jest między pożyczkobiorcą a pożyczkodawcą tj. Alior Bank S.A. z siedzibą w Warszawie lub mBank S.A. z siedzibą w Warszawie lub Kreditech Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, pod warunkiem pozytywnej oceny zdolności kredytowej pożyczkobiorcy. PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu współpracuje z pożyczkodawcami i pośredniczy w zawieraniu ww. umów. Czas promocji jest ograniczony: null – null. Szczegóły promocji określa regulamin dostępny na: na.allegro.pl/raty.
Niniejszy materiał nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny.
Dostawa i płatność
od 8,00 zł

Lokalizacja: Poznań, Polska

Wysyłka

Przesyłka płatna z góry

pierwsza sztuka
kolejna sztuka
maksymalnie w paczce
czas realizacji
Allegro Paczkomaty InPost Darmowy zwrot
pierwsza sztuka
8,60 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
4
czas realizacji
2-3 dni robocze
Odbiór osobisty po przedpłacie
pierwsza sztuka
0,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
-
czas realizacji
-
Przesyłka kurierska
pierwsza sztuka
17,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
8
czas realizacji
2 dni robocze
List polecony priorytetowy
pierwsza sztuka
11,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
czas realizacji
2 dni robocze
List polecony ekonomiczny
pierwsza sztuka
8,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
czas realizacji
4 dni robocze
Paczka48
pierwsza sztuka
12,00 zł
kolejna sztuka
2,00 zł
maksymalnie w paczce
4
czas realizacji
3 dni robocze

Przesyłka płatna przy odbiorze

pierwsza sztuka
kolejna sztuka
maksymalnie w paczce
czas realizacji
Przesyłka kurierska pobraniowa
pierwsza sztuka
22,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
8
czas realizacji
2 dni robocze
Przesyłka pobraniowa / Paczka48 pobranie
pierwsza sztuka
17,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
4
czas realizacji
3-4 dni robocze
Odbiór osobisty
pierwsza sztuka
0,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
-
czas realizacji
-

Przesyłka płatna z góry

pierwsza sztuka
kolejna sztuka
maksymalnie w paczce
Niemcy
pierwsza sztuka
50,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Wielka Brytania
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Czechy
pierwsza sztuka
30,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Irlandia
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Słowacja
pierwsza sztuka
30,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Szwecja
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Holandia
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Litwa
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Białoruś
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Norwegia
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Ukraina
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Włochy
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Francja
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Belgia
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Dania
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Hiszpania
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
Austria
pierwsza sztuka
55,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1

Punkty odbioru

Sklep Motocyklowy MOTORMIND
Hetmańska 15
60-254 Poznań
woj. wielkopolskie

  • poniedziałek - piątek 11:00 - 19:00
  • sobota 10:00 - 16:00

płatność kartą i gotówką
poinformujemy o terminie odbioru

Płatności

Faktura

Nie wystawiam faktury
Reklamacja
2 lata

Czas na reklamację z tytułu rękojmi

2 lata

Adres do reklamacji

Motormind
Hetmańska 15
60-254 Poznań
Dodatkowe informacje

REKLAMACJA PRODUKTUPOZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  


Podstawa i zakres odpowiedzialności  Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną  lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami  prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art.  556-576 Kodeksu Cywilnego).   


Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć  Klientowi Produkt bez wad. 

 

Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:   

 pisemnie na adres: ul. Hetmańska 15, 60-254 Poznań   


w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: allegro@motormind.pl;  


Zaleca się podanie przez Klienta w opisie  reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu  reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania  sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub  oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz  (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i  przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w  zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na  skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu  reklamacji.  


 Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji  Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych  od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał wymiany  rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny,  określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie  ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa  się, że żądanie to uznał za uzasadnione.   


Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Hetmańska 15, 60-254 Poznań.  W przypadku Klienta będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu  ponosi Sprzedawca, w przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt  dostarczenia ponosi Klient. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub  sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby  nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt  Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.     

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości  skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów  rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do  tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony  Konkurencji i Konsumentów pod adresem:  https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.  


Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i  Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email:  kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1,  Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy  konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów  konsumenckich.   


 Konsument posiada następujące przykładowe  możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji  i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego  polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie:  http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego  rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej  (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na  miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz  (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji  społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów  (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).  Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem  porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801  440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00,  opłata za połączenie wg taryfy operatora).  


 Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr  dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów  pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma  ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę  internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i  przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu  dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy  sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie  samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i  Konsumentów:  https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).    

Zwroty

Czas na odstąpienie od umowy

14 dni

Adres do zwrotu

Motormind Sklep Motocyklowy
Hetmańska 15
60-254 Poznań

Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa

kupujący
Dodatkowe informacje

 

Konsument, który  zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych  odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z  wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8  Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed  jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na  przykład:
 


pisemnie na adres: ul. Osinowa 2b/7, 61-451 Poznań;
 


w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: allegro@motormind.pl
 


Przykładowy wzór formularza odstąpienia od  umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
 


Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
 


dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca  wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np.  Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub  wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku  umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno,  partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu,  partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów  przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
 


dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
 


W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
 


Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie  później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania  oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi  wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu  (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta  sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w  Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu  takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że  konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże  się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku dokonania płatności przy  użyciu karty płatniczej zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy  przypisany do karty płatniczej, za pomocą której dokonano zapłaty.  Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od  konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od  konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia  przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które  zdarzenie nastąpi wcześniej.
 


Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie  później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił  od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie  upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca  zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy  odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na  adres: ul. Hetmańska 15 60-254 Poznań.
 


Konsument ponosi odpowiedzialność za  zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w  sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i  funkcjonowania Produktu.
 


Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
 


Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy  Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie  Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi  poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
 


Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
 


W przypadku Produktu  będącego usługą, której wykonywanie - na wyraźne żądanie konsumenta -  rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument,  który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego  żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili  odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do  zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie  ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne,  podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego  świadczenia.
 


Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
 


(1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca  wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został  poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu  świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w  której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad  którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed  upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem  świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według  specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego  zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest  Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin  przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest  Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu  opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze  względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po  dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po  dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie  połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są  napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy  Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30  dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca  nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca  do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;  jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których  wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części  zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo  odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do  dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są  nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w  zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po  dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z  wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji  publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych  niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów,  gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,  sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres  świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są  zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia  rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do  odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie  prawa odstąpienia od umowy.
 

O sprzedającym
motormind
99,9%
kupujących poleca tego sprzedającego

782

 

1

 z ostatnich 12 miesięcy

Zgodność z opisem

5,0

Czas wysyłki

5,0

Koszt wysyłki

5,0

Obsługa kupującego

5,0

Dane firmy

Kontakt

  • 694036400
poniedziałek - piątek
11:00 - 19:00
sobota
10:00 - 16:00
niedziela
zamknięte

Informacje o sprzedającym

UWAGA!! UWAGA!! UWAGA!! UWAGA!!

ADRES SKLEPU STACJONARNEGO i ODBIORÓW OSOBISTYCH:

MOTORMIND

HETMAŃSKA 15,

60-254 POZNAŃ

Sprzedaż prowadzona jest przez firmę Motormind Agata Nowak wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności : ul. Osinowa 2b/7, 61-451 Poznań, NIP 7831542670

Pozostałe informacje

REKLAMACJA PRODUKTU     


Podstawa i zakres odpowiedzialności  Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną  lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami  prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art.  556-576 Kodeksu Cywilnego).    

Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć  Klientowi Produkt bez wad. 

   

Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład: 

pisemnie na adres: ul. Osinowa 2b/7, 61-451 Poznań   

w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: allegro@motormind.pl;   

Adres do dostarczenia produktu:


Motormind

Hetmańska 15

60-254 Poznań

tel: 694 036 400

Zaleca się podanie przez Klienta w opisie  reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu  reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania  sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub  oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz  (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i  przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w  zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na  skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu  reklamacji.    


Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji  Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych  od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał wymiany  rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny,  określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie  ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa  się, że żądanie to uznał za uzasadnione.    


Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Hetmańska 15, 60-254 Poznań.  W przypadku Klienta będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu  ponosi Sprzedawca, w przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt  dostarczenia ponosi Klient. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub  sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby  nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt  Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.     


 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR


 Szczegółowe informacje dotyczące możliwości  skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów  rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do  tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony  Konkurencji i Konsumentów pod adresem:  https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.   


Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i  Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email:  kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1,  Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy  konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów  konsumenckich.

  

Konsument posiada następujące przykładowe  możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji  i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego  polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie:  http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego  rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej  (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na  miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz  (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji  społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów  (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).  Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem  porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801  440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00,  opłata za połączenie wg taryfy operatora).  


Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr  dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów  pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma  ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę  internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i  przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu  dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy  sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie  samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i  Konsumentów:  https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).