klocki P EBC - Toyota Avensis T25 2003-2008 (6541575393)

zakończona
125,00 zł
sprzedaż zakończona

nie było ofert kupna

Koszty dostawy
  • Paczkomaty 24/7
  • Przesyłka kurierska 16,00 zł
  • Przesyłka kurierska pobraniowa 24,00 zł
  • lokalizacja: Kraków
  • czas wysyłki: 24 godziny
  • stan: nowe
  • strona zabudowy: przód
  • producent części: EBC
O NAS NASZE AUKCJE REGULAMIN ZADAJ PYTANIE
KATEGORIE W NASZYM SKLEPIE
CHEMIA I AKCESORIA
KLOCKI HAMULCOWE
PRZEWODY HAMULCOWE
TARCZE HAMULCOWE
ZESTAWY HAMULCOWE
INFORMACJE
Pamiętaj aby przed licytacją kliknąć na żółty banner znajdujący się w górnej części każdej z aukcji. Termin realizacji to 24-36h jeżeli dany przedmiot jest na miejscu, bądź data podana na stronie ze stanami magazynowymi jeżeli części aktualnie nie mamy. Czyli nawet gdy towaru nie ma na miejscu transakcja zostanie sfinalizowana, tylko w późniejszym terminie. Licytując akceptujesz nasz regulamin dostępny na stronie "o mnie".
Wszystkie części wysyłamy kurierem UPS w odpowiednio zabezpieczonych paczkach. Standardowo kurier dostarcza paczki w ciągu jednego dnia roboczego od ich nadania. Istnieje również możliwość odbioru przesyłki w Paczkomatach InPost.
Obecnie akceptujemy trzy formy płatności:

• karta kredytowa
• przelew bankowy
• gotówka przy odbiorze
KONTAKT
Masz pytania lub uwagi? Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach:
• pn-pt
9:00-17:00
• sobota
10:00-14:00
allegro@brakes.pl
tel. 12 444 60 20
tel. 12 444 61 20
fax 12 444 62 30
PRZEDMIOT AUKCJI
Uwaga! Podana cena dotyczy kompletu klocków na całą oś (koło lewe i prawe).
klocki hamulcowe przednie
EBC STANDARD DP1499
Zamieszczony obrazek jest zdjęciem poglądowym i może przedstawiać klocki do innego auta.
OPIS PRODUKTU
Grupa EBC Brakes, której prezesem do chwili obecnej jest Andy Freeman, została założona w 1978 roku. Od początku swojej działalności, firma EBC była pionierem w produkcji klocków i tarcz hamulcowych do motocykli. W drugiej połowie lat 80-tych, grupa ta urosła do rangi czołówki światowej z bardzo mocną pozycją w każdym segmencie przemysłu związanego z hamulcami. Po zdominowaniu rynku motocyklowego, co objawiło się największą sprzedażą i dostępnym asortymentem na zachodnich rynkach, EBC Brakes zajęło się produkcją szerokiego asortymentu klocków do samochodów osobowych, samochodów wyścigowych i rajdowych, rowerów górskich, ciężarówek, autobusów a nawet lokomotyw! Grupa EBC posiada fabryki w Northampton i Bristolu w Wielkiej Brytanii oraz w Cleveland w USA.

Skuteczność Hamowania Odporność na Fading Pylenie Zużycie Poziom Hałasu
klocki hamulcowe EBC Standard
standardowe klocki hamulcowe OE
Jak prawidłowo odczytać wykres powyżej? To proste! Im wyższy słupek tym produkt jest lepszy w danej kategorii, np. słupek w kategorii Poziom Hałasu o maksymalnej wysokości oznacza, że tarcze są bardzo ciche.*
* sporządzone na podstawie danych producenta oraz opinii klientów

Klocki hamulcowe EBC Standard wykonane są z najwyższej jakości materiałów ciernych, spełniających wymogi norm bezpieczeństwa hamulców Reg 90 i jako takie stanowią doskonały zamiennik klocków montowanych fabrycznie ? a przy tym za znacznie mniejsze pieniądze. Produkowane z podkładkami antywibracyjnymi, ukośnymi ścięciami oraz szczeliną dylatacyjną zapewniają niezwykle krótki czas docierania (w Europie tylko określone warianty mają podkładki). Wspaniałą zaletą klocków EBC jest ich zdolność do całkowitej eliminacji szarpania przy hamowaniu - po 450-600km przebiegu praktycznie kompensują szarpnięcia o umiarkowanym natężeniu. Nominalny współczynnik tarcia 0.46, przy minimalnym ścieraniu tarcz hamulcowych oraz pyleniu na poziomie części oryginalnych.

więcej informacji na temat klocków EBC Brakes
ZASTOSOWANIE
MARKA MODEL POJ ROCZNIK INFO
TOYOTA AVENSIS 1.8 2003-2008
TOYOTA AVENSIS 2.0 2003-2008
TOYOTA AVENSIS 2.4 2004-2008
TOYOTA AVENSIS 2.0 2003-2008 Turbo Diesel
TOYOTA AVENSIS 2.2 2005-2008 Turbo Diesel
TOYOTA COROLLA VERSO 1.6 2004-2009
TOYOTA COROLLA VERSO 1.8 2004-2009
TOYOTA COROLLA VERSO 2.0 2004-2006 Turbo Diesel
TOYOTA COROLLA VERSO 2.2 2005-2009 Turbo Diesel
NASZA OFERTA
Szukasz innych tarcz, klocków, płynu lub przewodów hamulcowych? Chciałbyś poprawić skuteczność hamulców w swoim aucie, albo po prostu zlikwidować problem ciągle krzywiących się tarcz? Jesteś na odpowiedniej stronie. Mamy pełen asortyment najważniejszych producentów i praktycznie wszystko co związane z hamulcami. Zapewniamy najlepszą obsługę i fachowe doradztwo w zakresie prawidłowego doboru części.
GWARANCJA
Wszystkie oferowane przez nas towary objęte są gwarancją producenta lub importera.

Nasza firma od 8 lat specjalizuje się w doborze i sprzedaży części hamulcowych! Licytując nasze aukcje masz pewność, że zakupione części są w 100% nowe, oryginalne i na gwarancji!
wysyłka gratis
metody płatności
  • PayU
  • Zwykły przelew bankowy
płatność z góry
maksymalnie w paczce
Odbiór osobisty po przedpłacie 0,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: -
przybliżony czas realizacji: 1 dzień
Przesyłka kurierska 16,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 10
przybliżony czas realizacji: 2 dni
Paczkomaty 24/7
kolejna sztuka:
maksymalnie w paczce: 10
przybliżony czas realizacji: 2-3 dni
płatność przy odbiorze
maksymalnie w paczce
Odbiór osobisty 0,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: -
przybliżony czas realizacji: 1 dzień
Przesyłka kurierska pobraniowa 24,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 10
przybliżony czas realizacji: 2 dni
zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy
Jako konsument możesz zwrócić większość przedmiotów kupionych od Firm na Allegro (wyjątki i zasady zostały opisane na stronie Pomocy oraz w zakładce "Informacje od Sprzedającego"). Poinformuj sprzedającego o odstąpieniu od umowy (nie musisz podawać powodu odstąpienia). Masz na to 14 dni kalendarzowych od otrzymania towaru, chyba że sprzedający wyznacza na to dłuższy termin.

Od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy masz kolejne 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru. Sprzedawca powinien zwrócić Ci pieniądze w ciągu 14 dni od chwili otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedający może wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu.
dodatkowe informacje
Wystawiam faktury VAT

dane sprzedawcy

Uwaga! Pamiętaj, aby po zakupie podać nam (e-mailem na allegro@brakes.pl lub w formularzu płatności) dane auta, do którego zakupione części są przeznaczone. Pozwoli nam to sprawdzić przed wysyłką czy na pewno wszystko będzie pasowało. Unikniesz w ten sposób możliwej pomyłki i niepotrzebnego kłopotu ze zwrotem. Punkt Obsługi Klienta: brakes.pl - Centrum Hamulcowe ul. Zachodnia 7/16a 30-350 Kraków N 50.023505 E 19.909033 Przed odwiedzeniem nas prosimy o kontakt w celu potwierdzenia, czy dany produkt mamy u siebie na miejscu. Część asortymentu wysyłana jest bezpośrednio z magazynu zewnętrznego i może być gotowa do odbioru w naszym biurze dzień roboczy po zamówieniu. Nr konta PLN: 85 1140 2004 0000 3402 7540 9767 (mBank)

kontakt

zwroty

czas na odstąpienie od umowy: 14 dni

adres do zwrotu:
brakes.pl - Centrum Hamulcowe
ul. Zachodnia 7/16a
30-350 Kraków
Polska
 
Informacje o prawie odstąpienia od umowy: Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych poniżej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład: - pisemnie na adres: ul. Zachodnia 7/16a, 30-350 Kraków; - w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: allegro@brakes.pl; Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta oraz podany jest poniżej. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Wzór formularza odstąpienia od umowy (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy) – Adresat: Marcin Dziża 9'S PARTS ul. Zachodnia 7/16a, 30-350 Kraków brakes_pl allegro@brakes.pl – Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*) – Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) – Imię i nazwisko konsumenta(-ów) – Adres konsumenta(-ów) – Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) – Data (*) Niepotrzebne skreślić. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: - dla umowy, w wykonaniu której Sprzedający wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. umowa sprzedaży) – od objęcia Towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów; - dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Zwrot wzajemnych świadczeń Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w opisie Transakcji). Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze Towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy , zwrócić Towar Sprzedającemu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument może zwrócić Towar na adres: ul. Zachodnia 7/16a, 30-350 Kraków. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Możliwe koszty odstąpienia od umowy Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument: - Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w opisie danej Transakcji, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. - Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

reklamacje

Dla umów sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 r. – podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedającego wobec Kupującego będącego osobą fizyczną, który nabywa Towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Towaru z umową sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.). Dla umów sprzedaży zawartych od dnia 25 grudnia 2014 r. – podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedającego względem Kupującego, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Sprzedający obowiązany jest dostarczyć Kupującemu Towar bez wad, z zastrzeżeniem wad o których Sprzedający poinformował Kupującego przed zawarciem umowy sprzedaży. Reklamacja (w tym także zawiadomienie o niezgodności Towaru z umową sprzedaży oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową sprzedaży lub złożenie oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży) może zostać złożona przez Kupującego na przykład: - pisemnie na adres: ul. Zachodnia 7/16a, 30-350 Kraków; - w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: allegro@brakes.pl; Zaleca się podanie przez Kupującego w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności (wady); (2) żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedającego. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedającego w powyższym terminie oznacza, że Sprzedający uznał reklamację za uzasadnioną. W przypadku gdy do ustosunkowania się przez Sprzedającego do reklamacji Kupującego lub do wykonania uprawnień Kupującego wynikających z niezgodności Towaru z umową sprzedaży (rękojmi) niezbędne będzie dostarczenie Towaru do Sprzedającego, Kupujący zostanie poproszony przez Sprzedającego o dostarczenie Towaru na koszt Sprzedającego na adres ul. Zachodnia 7/16a, 30-350 Kraków. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj niezgodności, rodzaj Towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie Towaru przez Kupującego byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Kupujący obowiązany jest, po uprzednim uzgodnieniu terminu, udostępnić Towar Sprzedającemu w miejscu, w którym Towar się znajduje.

pozostałe informacje

Poniżej znajdziesz podstawowe informacje dotyczące nas jako Sprzedającego i Transakcji zawieranych z nami za pośrednictwem Allegro. Szczegółowe informacje dotyczące danej Transakcji oraz Towaru znajdziesz w opisie danej Transakcji. Pamiętaj, że jesteśmy do Twojej dyspozycji i w razie pytań możesz się zawsze z nami skontaktować korzystając z danych podanych poniżej. Dla ułatwienia lektury przyjęliśmy nazewnictwo z Regulaminu Allegro. Przykładowo jeżeli poniżej będziemy mówili o Towarze, Transakcji, Sprzedającym lub Kupującym, to ich definicje znajdziesz w Regulaminie. Sam Regulamin Allegro dostępny jest w zakładce „Regulamin” na stronie Allegro. 1. Dane Sprzedającego Sprzedającym jest Marcin Dziża prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Marcin Dziża 9'S PARTS wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP: 7681651126, REGON: 100260169. Dane kontaktowe Sprzedającego: - adres miejsca wykonywania działalności: ul. Zawiła 56, 30-390 Kraków, - adres do doręczeń: ul. Zachodnia 7/16a, 30-350 Kraków, - adres poczty elektronicznej: allegro@brakes.pl Nazwa Konta Sprzedającego na Allegro: brakes_pl Umowa sprzedaży między Sprzedającym i Kupującym zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim. 2. Sposób i Termin Zapłaty za Towar Sprzedający udostępnia Kupującemu do wyboru następujące sposoby płatności, chyba że opis danej Transakcji stanowi inaczej: - płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego - płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki - płatność gotówką przy odbiorze osobistym - płatność za pomocą systemu PayU Informacje dot. rachunku bankowego Sprzedającego: - Bank: mBank S.A. - Numer rachunku: 85 1140 2004 0000 3402 7540 9767 W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy prosimy o podawanie w tytule przelewu nazwy Konta Kupującego na Allegro oraz numeru danej Transakcji – ułatwi to nam i przyspieszy księgowanie płatności. 3. Koszt, Sposób i Termin Dostawy oraz Odbioru Towaru Koszt dostawy jest każdorazowo wskazany w opisie danej Transakcji. Termin dostawy Towaru do Kupującego wynosi do 90 dni roboczych, chyba że w opisie danej Transakcji podano krótszy termin. Początek biegu terminu dostawy Towaru do Kupującego liczy się w następujący sposób: - w przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności przelewem albo płatności za pomocą systemu PayU - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedającego. - w przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Dniem roboczym jest jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Sposoby dostawy Towaru - Sprzedający udostępnia Kupującemu następujące sposoby dostawy lub odbioru Towaru, chyba że opis danej Transakcji stanowi inaczej: - przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa. - przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa. - odbiór osobisty dostępny pod adresem ul. Zachodnia 7/16a, 30-350 Kraków – w dni robocze w godzinach od 09:00 do 17:00. 4. Pozasądowe Sposoby Rozpatrywania Reklamacji i Dochodzenia Roszczeń oraz Zasady Dostępu do Tych Procedur Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. Kupujący będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: - Kupujący uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214). - Kupujący uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym, a Sprzedającym. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. - Kupujący może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Kupującym, a Sprzedającym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl. 5. Postanowienia Dotyczące Przedsiębiorców Niniejszy punkt oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Kupujących nie będących konsumentami. Z chwilą wydania przez Sprzedającego Towaru przewoźnikowi przechodzą na Kupującego nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedający w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Kupującemu oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. W razie przesłania Towaru do Kupującego za pośrednictwem przewoźnika Kupujący nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za Towar wobec Kupującego nie będącego konsumentem zostaje wyłączona. Odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Kupującego nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu umowy sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedający ponosi odpowiedzialność w stosunku do Kupującego nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Kupującego nie będącego konsumentem. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego. 6. Dane Osobowe Administratorem danych osobowych Kupujących biorących udział w Transakcjach Sprzedającego jest Sprzedający (dokładne dane Sprzedającego podane są na wstępie niniejszej strony „O mnie”). Dane osobowe Kupujących Sprzedający otrzymuje od Grupy Allegro. Dane osobowe Kupującego są przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. 1997 Nr 133, poz. 883 ze zm.). Sprzedający zapewnia Kupującym realizację uprawnień wynikających z powyższej ustawy oraz z innych powszechnie obowiązujących przepisów. Cel zbierania danych i odbiorcy danych Dane osobowe Kupujących przetwarzane są wyłącznie w celach związanych z przeprowadzeniem Transakcji Sprzedającego i z realizacją umów sprzedaży zawartych w wyniku Transakcji Sprzedającego. Podstawą przetwarzania danych osobowych Kupującego jest konieczność realizacji umowy sprzedaży, której jest stroną lub podjęcia na jego żądanie działań przed jej zawarciem. Jeżeli Kupujący wyrazi uprzednią zgodę, to dane Kupującego mogą być przetwarzane także w innym celu, o którym mowa w udzielanej zgodzie przez Kupującego. W przypadku Kupującego, który korzysta ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Sprzedający udostępnia zebrane dane osobowe Kupującego wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Sprzedającego. Prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorze danych Sprzedającego. W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej można przesłać stosowną wiadomość pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedającego wskazany na wstępie niniejszej strony „O mnie”. Dobrowolność podania danych osobowych Podanie danych osobowych przez Kupującego jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie Allegro danych osobowych niezbędnych do udziału w Transakcji i zawarcia umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości udziału w Transakcji lub zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedającym. Dane niezbędne do zawarcia umowy sprzedaży lub udziału w Transakcji są każdorazowo wskazane na stronie internetowej Allegro.