Klocki hamulcowe przednie Chrysler 300C (6950792723)

zakończona
250,00 zł
sprzedaż zakończona

nie było ofert kupna

Dostawa
  • Przesyłka kurierska 18,00 zł
  • Przesyłka kurierska pobraniowa 20,00 zł
  • Paczka pocztowa priorytetowa 22,00 zł
  • lokalizacja: Olkusz, Polska
  • czas wysyłki: natychmiast

parametry

  • stan: nowy
  • faktura: Wystawiam fakturę VAT
  • waga (z opakowaniem): 2.5 [kg]
  • typ samochodu: samochody osobowe
  • strona zabudowy: przód
  • producent części: inny

opis

Przedmiotem aukcji jest

Przednie klocki dwu-tłoczkowych zacisków hamulcowych (tarcze o średnicy 345mm) firmy Road House do samochodu

Chrysler 300 2005-2016

cena za 1 kpl

!!! UWAGA nie pasują do zacisków jedno-tłoczkowych oraz cztero-tłoczkowych (BREMBO)

Zamiennik dla:
AC-DELCO 17D1058
AIMCO SPF1058C
BOSCH BC1058
CENTRIC 105.1058
CENTRIC 106.1058
CHRY 5137666AA
CHRY 5142558AA
CHRY 5142558AB
CHRY 5142559AA
CHRY 5142559AB
CHRY 5172558AB
CHRY 5175208AA
FEDERATED CD1058
FMSI 7965-D1058
FMSI 8236-D1058
FRAS-LE MPD1058
FRICTION M MX1058
HAWK HB509X.678
MIGHTY XL1058M
MONROECX1058
NAPA (BRAK CMX-7965
PERF FRICT 1058.2
PRO-MAX 10-1058
RAYBESTOS ATD1058C
RAYBESTOS PGD1058C
RAYBESTOS PGD1085M
SATISFIED PR1058
WAGNER MX1058
WAGNER PD1058
WAGNER QC1058

Początek
Wszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom elementów hamulcowych w kwestii materiałów ściernych, ekologii, skuteczności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania.

Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dostosowania technologii do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. na potrzeby nowej technologii, niespotykanej wcześniej w segmencie aftermarktu.

Czym tak bardzo RH wyprzedziło konkurentów?
Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:
- jakość
- kompleksowość
- dostępność
- serwis
- marketing

RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły komponenty organiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu oraz wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków.

Wykorzystanie tak specyficznych materiałów wymusiło zastosowanie nowej technologii formowania i obróbki okładzin.

Dzięki temu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych dedykowanych do konkretnego samochodu, a jednocześnie zgodnych z wymaganiami OE. Ten typ mieszanek nosi nazwę techniczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je tylko kilku producentów.

Okładziny te można rozpoznać po wyraźnych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy mają pełną gwarancję korzystania z oryginalnego produktu. Jednak materiał cierny to nie wszystko.

Przy tak zaawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe elementy klocka hamulcowego mają równie duże znaczenie. Precyzyjnie wycięta płyta mocująca daje dokładność wymiarów oraz całkowicie płaską powierzchnię. RH perfekcyjnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć pomiędzy płytą mocującą, a materiałem ciernym.

Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Aby temu zapobiec należy zapewnić odpowiednie spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które zwiększają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny element to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje elementów zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka cieplna tzw. wypalanie = scorching.

W zasadzie każdy wie, że proces ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technologicznym co powoduje likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ podczas hamowania ( tzw. fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten proces powierzchniowo ze względu na koszty i czas.

ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, ale na „ wskroś”, co gwarantuje jednakowa skuteczność hamowania w całym okresie użytkowania klocka. Obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten proces odróbki cieplnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technologia w tej dziedzinie zapewniająca jeszcze lepsze parametry techniczne.

Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście firmy ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące podczas hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 stopni C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie wymagania tarczom hamulcowym.

Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane zapewniające wysokie parametry pracy jak odporność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. Jednocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności oraz zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie precyzyjna obróbka mechaniczna zapewnia pożądane wymiary i parametry. W końcowym etapie tarcze poddawane są szczegółowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego użycia hamulców.

Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% prędkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na wytrzymałość, wykonując kolejnych 50 hamowań przy prędkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Mają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE.

Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak towarowy odlewu oraz typ certyfikatu. Dopiero tak wykonana i oznakowana tarcza daje gwarancję bezawaryjnego użytkowania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy element uzupełniający ofertę RH w postaci czujników klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych.

Elementy hamulcowe a przepisy ECE R-90
ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE.

Rozrost rynku i rozpowszechnianie różnych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość produktów hamujących, zwłaszcza skuteczność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, oraz tak drobnych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka.

Certyfikat jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą mieścić się badane części. Stąd też dwa produkty spełniające w/w normy będą miały różną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała marka ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane podczas testów stawiają ją na równi z produktami OE.

A jak to wygląda w praktyce?
Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza uznanymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia najczęściej chińskiego.

Klocki takie z reguły nie noszą żadnych znaków certyfikacji lub posiadają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Łatwo takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na różnych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer certyfikatu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Najczęściej jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, ale ściśle określona przez przepisy.

.

.

.

ŻYCZYMY UDANYCH ZAKUPÓW :)

.

Wszystkie wystawiane przedmioty mamy na miejscu co maksymalnie skraca czas wysyłek :)

.

WYSTAWIANY NA AUKCJACH TOWAR STANOWI NIEWIELKĄ CZĘŚĆ OFERTY

.

W RAZIE PYTAŃ DOTYCZĄCYCH AUKCJI JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI

od poniedziałku do piątku w godz 9:30-16:30

.

tel 326412144

tel 501433635

tel 691668618

.

Towar wysyłamy zaraz po zadeklarowaniu przez Kupującego
- Formy zapłaty oraz wysyłki
(wysyłka za pobraniem lub przedpłata na konto
frma kurierska DPD lub Poczta Polska)
ZAMÓWIENIA ZŁOŻONE DO 15:00 WYSYŁAMY JESZCZE TEGO SAMEGO DNIA (DPD - POBRANIE)


ZDJĘCIA SĄ ZAWSZE ROBIONE PRZEZ NAS , I PRZEDSTAWIAJĄ SPRZEDAWANY TOWAR !!!



Klocki hamulcowe przednie Chrysler 300C D1058 RH

JESTEŚMY FIRMĄ MOTORYZACYJNĄ DZIAŁAJĄCĄ OD 1995r

MAGAZYN NR1



MAGAZYN NR 2

Tel. Odbieramy

Pn-Pt 9:30-16:30

32 6412144

501433635

691668618

e-mail

brezze@interia.pl

Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją zasad licytacji opisanych na stronce "O NAS"

Możliwe formy płatności są zapisane w "formularzu dostawy Allegro"

Przelew na konto bankowe
Za pobraniem

Poczta Polska - PRIORYTET
wysyłki pn. / śr. / pt.

Kurierem DPD
wysyłki codziennie
Gwarancja
12 miesięcy

Rodzaj gwarancji

producenta/dystrybutora

Okres gwarancji

12 miesięcy
Dodatkowe informacje

   

Naszym obowiązkiem prawnym jest  dostarczenie zamówionego towaru bez wad. Jeżeli jednak otrzymany produkt  będzie posiadał wady ukryte lub uszkodzi się podczas użytkowania z  przyczyn niezależnych od Ciebie, możesz skorzystać z prawa  gwarancyjnego, o ile gwarancja została udzielona np. przez producenta,  importera lub sprzedawcę, warunki gwarancji zostały wyszczególnione w  dokumencie gwarancyjnym, który otrzymałeś wraz z towarem, a wada, która  wystąpiła, objęta jest gwarancją i nie upłynął jeszcze jej okres.

Reklamacja
1 rok

Czas na reklamację z tytułu rękojmi

1 rok

Adres do reklamacji

Firma MR Ryszard Niewiara
Żurada ul. Akacjowa 9
32-300 Olkusz
Dodatkowe informacje

 Jeśli po dokonaniu zakupu okaże się, że otrzymany towar  jest uszkodzony, nie działa prawidłowo lub stwierdziłeś inną niezgodność  towaru z zawartą umową, a towar nabyłeś jako konsument, masz prawo  złożyć reklamację. Co do zasady, wadliwy towar powinien zostać odesłany  do sprzedawcy, aby umożliwić mu zbadanie zasadności reklamacji. W razie  wątpliwości skontaktuj się z nami celem ustalenia kolejnych kroków.


Zwroty
14 dni

Czas na odstąpienie od umowy

14 dni

Adres do zwrotu

Firma MR Ryszard Niewiara
Żurada ul. Akacjowa 9
32-300 Olkusz

Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa

kupujący
O sprzedającym
bladyolkusz

Kontakt

  • 326412144
  • 501433635
poniedziałek - piątek
09:30 - 16:30
sobota - niedziela
zamknięte

Pozostałe informacje

email: usaolkusz@interia.pl
telefon: 326412144
telefon: 501433635