Kaseta SRAM GX Eagle Lunar 12s bębenek XD - 10-52
- Stan
- Nowy
- Kolor dominujący
- czarny
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Kaseta Shimano CS-HG41-7 7 rzędów
Produkt: Kaseta Shimano HG31 8 rzędów
Produkt: Kaseta Shimano CS-HG31 8 rzędów
Produkt: Kaseta Sunshine 10s 10 rzędów
Produkt: Kaseta Force 86100 9 rzędów
Produkt: Kaseta Shimano CS-HG400-9 9 rzędów
Produkt: Kaseta SRAM PG-1170 11 rzędów
Produkt: Kaseta ZTTO 846LHY 8 rzędów
Produkt: Kaseta Campagnolo 10 rzędów
Produkt: Kaseta Miche Primato 9 rzędów
Produkt: Kaseta Prox 2-C-UN-W-0023 8 rzędów
Produkt: Kaseta SRAM NX PG-1130 11 rzędów
Produkt: Kaseta SunRace 11 rzędów
Produkt: Kaseta SunRace CSM980AX 9 rzędów
Produkt: Kaseta Shimano CS-HG500 10 rzędów
Produkt: Kaseta Shimano CS-HG200-8 8 rzędów
Produkt: Kaseta Shimano CS-M771 10 rzędów
Produkt: Kaseta Shimano CS-M771-10 10 rzędów
Produkt: Kaseta SRAM PG1130 11 rzędów
Produkt: Kaseta SRAM GX Eagle 12 rzędów
Produkt: Kaseta SRAM PG-970 11-34 9 rzędów
Produkt: Kaseta SRAM PG-820 8 rzędów
Produkt: Kaseta Shimano XT M770 9 rzędów
Produkt: Kaseta Shimano CS-HG41-7 7 rzędów
Produkt: Kaseta Shimano CS-R7000 11 rzędów
Produkt: Kaseta SunRace CSR919AS 9 rzędów
Kaseta do roweru to ważny element układu napędowego. Składa się z zębatek umieszczonych na piaście tylnego koła. Istnieje wiele typów kaset rowerowych – różnią się one od siebie liczbą zębatek, ale też niekiedy liczbą zębów. Wynika to głównie z faktu, że kasety projektuje się pod potrzeby konkretnych typów sprzętu. Inne zębatki znajdziemy zatem w rowerach górskich, inne natomiast w rowerach trekkingowych czy szosowych.
Podstawowym kryterium wyboru kasety rowerowej jest jej kompatybilność z pozostałymi elementami osprzętu. Podczas wymiany kasety zwróć uwagę na to, jaką liczbę biegów masz na prawej manetce – liczba ta musi się zgadzać z ilością rzędów na kasecie.
Zanim przejdziemy do wyboru kasety, warto wyjaśnić, do którego parametru kasety odnosi się to określenie. Otóż zakres przełożeń określa liczbę zębów w największym i najmniejszym przełożeniu. Do czego potrzebna jest ta informacja? Dzięki niej obliczysz, do jakiej prędkości maksymalnej można rozpędzić rower.
Kasety rowerowe Shimano są najczęściej fabrycznie montowane w rowerach sprzedawanych w Polsce, dlatego do wyjaśnienia pojęcia zakresu przełożeń wykorzystamy standardy właśnie tego producenta. Kaseta Shimano na największej zębatce ma 51 zębów, natomiast na najmniejszej – 11.
Wybór możliwie największego zakresu przełożeń nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Ten parametr powinien być ściśle uzależniony od stylu jazdy, tego, po jakim terenie i z jaką prędkością najczęściej jeździsz. Pamiętaj, że dołożenie zębatki lub wymiana kasety na taką o większym zakresie przełożeń wiąże się często z wymianą całego napędu – korby, przerzutek itp.
Od pracy kasety rowerowej zależy komfort jazdy oraz wydajność, z jaką energia z twoich mięśni jest przekazywana do napędu. Kaseta kompatybilna z pozostałymi elementami osprzętu daje gwarancję, że łańcuch będzie przenosił się płynnie po zębatkach. Producenci oferują wiele ciekawych technologii. Specjalnie wycinane i profilowane zęby ułatwiają precyzyjne prowadzenie łańcucha. W ten sposób przedłuża się żywotność tych dwóch kluczowych elementów napędu rowerowego.
Łańcuch nie traci właściwości, natomiast zęby się nie wycierają. Od jakości i właściwego doboru kasety uzależniona jest płynna zmiana biegów – to bardzo ważne, szczególnie podczas jazdy w ekstremalnych warunkach. Wybierając rower, zwróć uwagę właśnie na zębatkę – im wyższy i bardziej nowoczesny jest model, tym dłużej będziesz się cieszyć jego niezawodnością.
Jednym z najważniejszych podzespołów roweru jest układ napędowy. To on umożliwia jazdę i w dużej mierze odpowiada za jej bezpieczeństwo i komfort. W przypadku rekreacyjnego korzystania z roweru najczęściej nie musimy się martwić o częstą wymianę elementów układu napędowego. Jeśli jednak jeździmy wyczynowo lub też bardzo dużo czasu spędzamy na naszym jednośladzie, układ ten podlega naturalnemu zużyciu i co jakiś czas wymaga kontroli, a w razie potrzeby także wymiany wyeksploatowanych elementów. A do tych najczęściej należą łańcuchy rowerowe oraz kasety rowerowe.
Kaseta rowerowa to jeden z ważniejszych elementów układu napędowego, który odpowiada za zmianę przełożeń. Umożliwia zatem jazdę, a także ma duży wpływ na jej bezpieczeństwo. Ma ona formę zębatki i umieszczona jest na piaście tylnego koła, zaś jej rodzaj i liczba zębów dostosowane są do specyfiki danego roweru. W standardowych rowerach maksymalnie można się spotkać z kasetami rowerowymi o liczbie rzędów 12.
Kaseta rowerowa powinna być wymieniona w każdej sytuacji, w której dostrzeżemy nieprawidłowości w jej działaniu. Kiedy podczas intensywnego pedałowania, łańcuch mocno podskakuje, może to oznaczać, że wymagany jest zakup nowej kasety. Ponadto warto regularnie ją obserwować. Wszystkie nieprawidłowości dostrzeżone na zębach, związane ze starciem ich powierzchni czy nierównym kształtem to także sygnał, że kaseta wymaga wymiany. Dość często przyjmuje się także, że warto zakupić nową po przejechaniu ok. 8000 tysięcy km pod warunkiem, że regularnie wymienia się łańcuch.
Najważniejszą kwestią podczas wyboru kasety do roweru jest jej kompatybilność z innymi elementami układu napędowego. Bardzo istotna jest także liczba zębów, która powinna odpowiadać ilości biegów na prawej manetce. I choć wydawałoby się, że zasady te są wystarczające, aby wybrać dobrą kasetę, jest jeszcze jedna rzecz, o której trzeba pamiętać. Mowa tutaj o renomie producenta, ponieważ wybierając sprawdzony osprzęt, będziemy mieć pewność jego niezawodności i bezpieczeństwa.