Frensham Jak napisać scenariusz [spis] Filmowy TV (6910992850)

zakończona
49,99 zł
sprzedaż zakończona

nie było ofert kupna

Koszty dostawy
  • List ekonomiczny 3,70 zł
  • List priorytetowy 4,50 zł
  • List polecony ekonomiczny 5,90 zł
Zakupy od 140 zł wysyłka gratis
  • lokalizacja: Warszawa
  • czas wysyłki: 24 godziny
  • stan: używany
  • faktura: Nie wystawiam faktury
  • rok wydania (xxxx): 1998
  • okładka: miękka
  • waga (z opakowaniem): 0.39 [kg]
  • ujęcie: praktyka
"Jak napisać scenariusz" tytuł oryginału Screenwriting
Raymond G. Frensham
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Tłumaczenie: Paweł Wawrzyszko
Posłowie: Tadeusz Lubelski
Objętość: str. 286
ISBN: 83-08-02804-7
Wydanie: 1 z 1998
Seria: Ucz się Sam

UCZ SIĘ SAM PISANIA SCENARIUSZY FILMOWYCH I TELEWIZYJNYCH

Masz pomysł na scenariusz? Marzysz o realizacji filmu? Chcesz jak najlepiej sprzedać rezultaty swojej pracy i osiągnąć sukces w branży filmowej? Książka Jak napisać scenariusz na pewno ci w tym pomoże.
Raymond G. Frensham - brytyjski organizator kursów scenariopisarskich/ związany z produkcją filmową i telewizyjną, autor wielu publikacji na ten temat doradca producentów i autorów - dzieli się swą rozległą i szczegółową wiedzą dotyczącą procesu powstawania scenariusza - od pomysłu przez rzetelne opracowanie całości do złożenia oferty producentowi.
Znajdziesz w tej książce także aktualne informacje bibliograficzne adresy filmowych agencji scenariuszowych i organizatorów kursów scenariopisarskich, w Polsce i za granicą oraz niezbędne adresy internetowe.

Spis treści:
1. WPROWADZENIE 9
Po co czytać tę książkę? Oryginał czy adaptacja. Pisanie scenariuszy: proces oparty na współpracy. Definicja scenariusza. ,,Migawkowa" natura dramatu ekranowego. Film i telewizja — podobieństwa i różnice. Zaczynamy. Twój dzień pracy: samodyscyplina i organizacja czasu. Rola czytaczy — czytelników i selekcjonerów scenariuszy.
2. FORMAT SCENARIUSZA: TWÓJ JĘZYK WIZUALNY 26
Strony. Nagłówki scen. Wskazówki sceniczne. Ujęcia. Montaż i ujęcia łączące. Podział na akapity. Wejścia i wyjścia. Wejście postaci. Wskazówki dla aktorów. Dialog. Dźwięk.
3. POSZUKIWANIE POMYSŁÓW 42
Pisanie wstępne. Cel scenarzysty. Czynnik Namiętnej Pasji. Myśleć twórczo. Wytwarzanie pomysłów. W jaki sposób tworzą się pomysły? Selekcja i ocena pomysłów.
4. ROZWIJANIE POMYSŁÓW — OD POMYSŁU DO RAMY OGÓLNEJ 53
Kilka definicji. Wyjaśnienie paru spraw. Jak wybrać wątek główny? „Pisanie rakiem". Jest tylko osiem podstawowych opowieści. Gatunek. Czyja to opowieść? Trzyaktowa struktura linearna — wprowadzenie. Jednolinijkowiec. Hasła-wabiki. Temat. Tytuł. Tło i sceneria. Wątki poboczne. Kilka uwag końcowych.
5. TWORZENIE POSTACI 78
Wybór imienia. Tworzenie postaci trójwymiarowych. Kategorie postaci. Protagonista, czyli bohater. Biografia postaci — lista pytań. Tło fabularne. Postacie drugoplanowe. Postacie epizodyczne. Projekt obsady. Schemat przeciwpostaci. Skazy charakteru. Utożsamianie się widzów.
6. ROZWÓJ POSTACI — MOTYWACJA I KONFLIKT 97
Rozwój postaci — łuk przemiany. Motywacja postaci. Konflikt i postać. Typy konfliktu. Zasady konfliktu. Przeszkody. Rozwinięcie konfliktu. Uwagi końcowe.
7. STRUKTURA 113
Klasyczna trzyaktowa struktura linearna. Co wchodzi w skład każdego aktu.? 1.1. Akt l (ogólny zarys) 1.2. Pierwsze dziesięć stron. 1.3. Otwarcia. 1.4. Zdanie-klucz. Przystawki. Powtórzone obrazy. 1.5. Akt 1: strony 10-30 (ogólny zarys). 1.6. Strony 10-20: postać w działaniu. 1.7. Strony 20-30. 1.8. Strony 23-28: wydarzenie inicjujące i kryzys (pierwszy punkt zwrotny/1 PZ). 1.9. Strony 28-30: Kulminacja akm I (reakcja na kryzys) oraz przejście do aktu II. 2.1. Akt II (zarys ogólny), 2.2. Akt II: Strony 30-45. 2.3. Strona 45: pierwszy punkt ogniskujący. 2.4. Sirony 45-60. 2.5. Strona 60: punki środkowy. 2.6. Akt II, druga połowa: strony 60-90 (zarys ogólny), 2,7. Slrona 75; drugi punkt ogniskujący. 2.8. Strony 75-90: komplikacja. 2.9. Koniec aktu II, strony 85-90: drugi punkt zwrotny/2PZ — chwila prawdy. 3.1. Akt III, strony 90-120: ostatnie zdarzenia i kulminacja. 3.2, Strony 115-120: kulminacja ostateczna, 3.3. Koniec aktu III: rozwiązanie. 3.4. Zakończenia. Uwagi,
8. WARIANTY STRUKTURY 147
Wielowątkowość. Odmiany fabuły. Struktura dwuaktowa. Struktury cztero-i pięcioaktowe. Filmy Portmanteau.
9. „STRUKTURA GŁĘBOKA" 152
Sekwencja. Scena. Tworzenie sceny. Dialog. Podtekst.
10. WZMAGANIE EMOCJI 174
Motywacja postaci a struktura. Kręgosłup motywacyjny scenariusza. Dynamika: budowanie napięcia. Tempo. „Podrasowanie momentu podniesienia". Informacja w scenariuszu. Ujawnianie i ukrywanie informacji. „Implant" i ,,wypłata". System obrazów. Reguła trzech.
11. KOLEJNY KROK 195
Synopsis. Drabinka. Trealment.
12. PISANIE 202
Szkic roboczy.
13. SZTUKA POPRAWIANIA 205
Pierwsza faza poprawiania: zrozumiałość. Druga faza poprawiania: struktura. Trzecia faza poprawiania: postacie. Czwarta faza poprawiania; dialog. Fiata faza poprawiania: styl. Szósta faza poprawiania: kosmetyka.
14. RZECZ „SKOŃCZONA" 226
Sprzężenie zwrotne. Tytuły. Prezencja.
15. UŁOŻENIE TECZKI Z OFERTĄ 231
Hasła-wabiki. Jednostronicowa propozycja. Treatment jako dokument marketingowy.
16. PRAWA AUTORSKIE — COPYRIGHT 238
Krótki i bezbolesny przewodnik po wiedzy o twoich prawach.
17. AGENCI: CO ROBIĄ, JAK ZDOBYĆ I ZATRZYMAĆ AGENTA? 243
18. ADAPTACJE, FILMY KRÓTKO METRAŻOWE, OPERY MYDLANE, SERIALE, KOMEDIE SYTUACYJNE I SPÓŁKI AUTORSKIE 248
Dokonywanie adaptacji ekranowych. Pisanie scenariuszy do lilmów krótkometrażowych. Mydlane opery, .seriale i komedie sytuacyjne.
19. PRZEMYSŁ FILMOWY: JAK DZIAŁA I TWOJE W NIM MIEJSCE 254
Jak się włamać. Przemysł filmowy: twoje w nim miejsce. Wybór właściwego rynku. Producenci i jak ich przeżyć. Spotkanie z producentem. Licytacja. W trakcie tworzenia filmu.
20. KARIERA SCENARZYSTY 263
Poznaj samego siebie — wystaw siebie na sprzedaż. Reputacja. Odrzucenie — i jak sobie z tym radzić. Kursy i seminaria.
21. UWAGI KOŃCOWE
Czego opiniodawcy i producenci szukają w scenariuszu? Dziesięć rzeczy, które musisz zrobić, jeśli chcesz zostać scenarzystą. Dziesięć gwarantowanych sposobów położenia własnej kariery scenarzysty. I na koniec...
22. DODATKI 275
POSŁOWIE — Tadeusz Lubelski 281

KSIĄŻKA JEST W STANIE BARDZO DOBRYM -

Opłata za przesyłkę (wg cennika Poczty Polskiej):
5,90 zł listem poleconym
7,20 zł listem poleconym priorytetowym
Przy przesyłce nierejestrowanej brak możliwości reklamowania na Poczcie !!! – przy opłacaniu takiej przesyłki proszę o uwzględnienie takiego ryzyka.
3,70 zł listem ekonomicznym
4,50 zł listem priorytetowym
Zapraszam do przejrzenia moich pozostałych aukcji.
Gdy wylicytujesz więcej książek wysyłka łączna pozwoli Ci zaoszczędzić koszty przesyłki.

LICYTUJ ROZSĄDNIE - NIE ODWOŁUJE ZŁOŻONYCH OFERT
wysyłka gratis
Wysyłka gratis
Aby otrzymać Wysyłkę Gratis, kup u DoktorSowa za co najmniej 140 zł.
metody płatności
  • PayU
  • Zwykły przelew bankowy
płatność z góry
maksymalnie w paczce
List ekonomiczny 3,70 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 4 dni robocze
List priorytetowy 4,50 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 2 dni robocze
List polecony ekonomiczny 5,90 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 4 dni robocze
List polecony priorytetowy 7,20 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
przybliżony czas realizacji: 2 dni robocze
płatność przy odbiorze
maksymalnie w paczce
Odbiór osobisty 0,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: -
przybliżony czas realizacji:
dodatkowe informacje