PASKI KLINOWE PASY - WSZYSTKIE ROZMIARY PASEK KLINOWY ROVEN B1900
- Stan
- Nowy
- Numer katalogowy części
- aaa
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Continental AVX13X825 Pasek klinowy
Produkt: Gates AV17X1250HD Pasek klinowy
Piszczący pasek klinowy pod maską? Ciągłe niedoładowanie akumulatora? Niedziałająca klimatyzacja albo działająca ze zbyt małą wydajnością? Widoczne gołym okiem pęknięcia na pasku klinowym? Czas na wymianę. Tysiące pasków od różnych producentów znajdziesz w bardzo dobrych cenach na Allegro.pl
Jaką funkcję pełnią paski klinowe? Paski klinowe nie różnią się budową od typowych pasków rozrządu – w ich środku znajduje się wzmocnienie (kord, często produkowany z włókna szklanego), a na zewnątrz guma, na której znajduje się odciśnięty wzór. We współczesnych paskach są to kliny (stąd nazwa, pasek wieloklinowy), znacząco usprawniające współpracę pomiędzy paskiem klinowym a kołami pasowymi. Bardzo ważne jest odpowiednie napięcie paska klinowego przy pracy – dba o nie napinacz (on również może ulec zużyciu).
Pasek klinowy służy najczęściej do napędzania osprzętu silnika. W zależności od konstrukcji jednostki napędowej i wyposażenia pojazdu przekazuje on napęd z koła pasowego wału korbowego silnika na alternator, sprężarkę klimatyzacji, pompę hydraulicznego układu wspomagania kierownicy, czasami też inne podzespoły.
Paski klinowe mają określoną trwałość! Paski klinowe dobrych producentów mogą pracować nawet przez kilka lat. W przypadku najtańszych zamienników trwałość paska klinowego to ok. 30 tys. kilometrów przebiegu.
Paski klinowe psują się również wtedy, gdy zostaną zabrudzone olejem, płynami eksploatacyjnymi albo gdy zostaną uszkodzone mechanicznie. Paski starzeją się – a dokładnie pokrywająca je guma.
Wymiana paska klinowego – niski koszt i pewność! Zerwanie paska klinowego w trakcie jazdy unieruchomi pojazd ze względu na brak prądu. Inne objawy, takie jak piszczący pasek klinowy po uruchomieniu samochodu, złe napięcie paska klinowego (najczęściej zbyt luźne), niedziałająca klimatyzacja, niedziałające wspomaganie kierownicy (hydrauliczne) – powinny skłonić właściciela auta do zakupienia nowego paska klinowego.
Dlaczego warto to zrobić na Allegro? Można tu znaleźć tysiące ofert, pochodzących od szeregu sklepów, importerów i sprzedawców prywatnych. Można dzięki temu zakupić paski najwyższej jakości (stosowane na pierwszym montażu), bardzo dobre zamienniki i tanie zamienniki.
Wymiana paska klinowego jest prosta, potrzebne są jedynie odpowiednie narzędzia do odkręcenia napinacza. Trzeba też znać przebieg paska (potrzebny może być schemat). W warsztacie wymiana kosztuje od 30 do 50 zł.
Pasków klinowych takich marek jak Gates czy Continental, używa się w każdej maszynie spalinowej. Paski klinowe klasyczne stosuje się głównie w rolniczych maszynach. Tradycyjnie składają się z trzech części, z których pierwsza przenosi siłę rozciągającą, a druga stanowi warstwę trącą, która odpowiada za niwelowanie poślizgu. Zadaniem warstwy zewnętrznej jest zabezpieczenie przed wpływem szkodliwych dla paska czynników zewnętrznych. Bardzo ważną funkcję w pracy paska klinowego spełnia napinacz. To ta część decyduje o tym, że pasek klinowy jest dobrze napięty i działa w pełni efektywnie.
Paski klinowe uzębione, np. Bosch, Dayco, wykorzystywane są najczęściej w motoryzacji. Charakterystyczny profil zębów tego typu paska nie wpływa na jego lepsze przyleganie do koła pasowego, natomiast znacznie zwiększa elastyczność. Innym rodzajem paska jest klinowy pasek wielorowkowy. Ten rodzaj paska na całej swojej długości ma wyżłobione rowki, dzięki którym zdecydowanie lepiej trzyma się koła pasowego, co zapobiega jego ślizganiu się. Ze względu na swoją skuteczność paski tego typu wypierały inne typy pasków i obecnie prawie całkowicie zdominowały rynek motoryzacyjny.
Zadaniem paska klinowego jest przeniesienie energii wytworzonej w jednostce napędowej do urządzenia odbiorczego za pomocą koła pasowego. Podstawą pracy paska klinowego jest tarcie wytworzone między paskiem klinowym a kołem pasowym. Odpowiedni poziom tarcia zapobiega poślizgowi paska klinowego i utracie wyprodukowanej energii. W związku z obciążeniami, którym podlega w trakcie działania pasek klinowy, musi łączyć w sobie dwie zalety. Z jednej strony będzie to rozciągliwość, a z drugiej duża wytrzymałość.
W swoim przekroju klinowy pasek ma kształt trapezu – szeroki w górnej części, a w dolnej węższy. Dzięki temu lepiej przylega do koła pasowego. Ze względu na potrzebę zapewnienia dużej wytrzymałości pasek klinowy składa się z kilku warstw. Najwytrzymalsza jest warstwa dolna, która ma bezpośredni kontakt z kołem pasowym. Wzmocniona jest stalowymi linkami lub poliamidowymi. Warstwa środkowa odpowiada za elastyczność paska, a wykonana jest najczęściej z kauczuku. Warstwa zewnętrzna jest najmniej wzmacniania, a stworzona jest z połączenia tkaniny z gumą.