Klocek hamulcowy kpl. P FORD Mondeo IV 07-; S-Max
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Brembo
- Numer katalogowy części
- P 24 076
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: BRP BRP0565ET klocki hamulcowe
Produkt: DACO 604789 Tarcza hamulcowa
Produkt: DACO BA0201 Zacisk hamulca
Produkt: GT-Parts 003648 tarcze hamulcowe
Produkt: DACO 604730 Tarcza hamulcowa
Produkt: Abakus 131-04-012 Zacisk hamulca
Produkt: DACO BA4207 Zacisk hamulca
Produkt: DACO BA0203 Zacisk hamulca
Produkt: Abakus 131-04-054 Zacisk hamulca
Produkt: GT-Parts 002546 klocki tarcze
Produkt: DACO 603631 Tarcza hamulcowa
Nie ulega wątpliwości, że układ hamulcowy to absolutnie jeden z najważniejszych systemów w każdym pojeździe. Poruszanie się po drogach z niesprawnym układem hamulcowym jest skrajnie nieodpowiedzialne i całkowicie niedopuszczalne – nie dość, że ryzykujesz zdrowiem i życiem swoim oraz swoich pasażerów, to jeszcze narażasz na poważne niebezpieczeństwo pozostałych uczestników ruchu. Dlatego też należy zwracać szczególną uwagę na sprawność układu hamulcowego, a szczególnie takich jego elementów, jak system ABS, klocki, tarcze hamulcowe oraz przewody hamulcowe.
Oczywiście układ hamulcowy składa się z o wiele większej liczby elementów. Ponadto mogą być one bardzo różne zależnie od modelu auta, wyróżnia się choćby hamulce bębnowe i tarczowe. Dlatego też w celu wymiany danego elementu warto wybrać się do doświadczonego mechanika, który dokona naprawy we właściwy sposób. Należy też podkreślić, że poszczególne elementy układu hamulcowego nie psują się nagle, zazwyczaj występuje szereg różnego rodzaju objawów, zanim dojdzie do faktycznej awarii. Dlatego też każdy kierowca powinien być szczególnie wyczulony na wszelkie symptomy niepoprawnego działania hamulców.
Klocki i tarcze hamulcowe to elementy układu hamulcowego, które podlegają wymianom dość często – oczywiście w porównaniu do pozostałych części tego systemu. Wynika to z faktu, iż podczas hamowania ulegają one zupełnie naturalnego zużywaniu się. Czas ich eksploatacji zależy m.in. od intensywności użytkowania samochodu czy stylu jazdy. Producent pojazdu lub produktu podaje zwykle orientacyjny okres ich użytkowania (np. 10 000 km), warto jednak co pewien czas sprawdzić ich stan.
Na zużycie klocków hamulcowych lub tarcz, a także inne kłopoty z tymi elementami wskazują:
Najczęstszymi przyczynami tego rodzaju usterek są: nieodpowiedni styl jazdy, pojawienie się korozji na zaciskach hamulcowych lub ich duże zanieczyszczenie, a także długotrwała jazda ze zużytymi elementami.
Znacznie rzadziej dochodzi do usterek układu ABS. Najczęściej zapala się wtedy odpowiednia kontrolka na pulpicie kierowcy – o ile cała elektronika działa bez zarzutu. Dość często pojawia się również blokowanie kół w czasie hamowania, a także tzw. miękki pedał hamulca – gdy przyczyną usterki są zawory. Koniecznie pamiętaj, aby systematycznie kontrolować stan układu hamulcowego.
Układ hamulcowy w samochodzie osobowym, jak i w każdym pojeździe, jest niezwykle ważnym elementem. To on odpowiada za zatrzymanie się samochodu, przez co można się nim bezpiecznie poruszać. W jego skład wchodzi wiele elementów, które działają wspólnie. Do elementów układu hamulcowego zaliczamy klocki i tarcze hamulcowe, pompę hamulcową, przewody ciśnieniowe i elastyczne, zaciski hamulcowe i pedał hamulca. Do tego wszystkiego można zaliczyć także hamulec ręczny. Awaria jakiegokolwiek z tych elementów wiąże się z niebezpieczeństwem jazdy samochodem.
Klocki, tarcze hamulcowe i zaciski, np. TRW czy Bosch, są elementami układu hamulcowego poddawanymi największym obciążeniom. Pracują najciężej podczas zatrzymywania auta. Z racji tego zaleca się ich regularną wymianę. O ile w przypadku zacisków hamulcowych nie mówimy o częstych wymianach, to zarówno klocki, jak i tarcze hamulcowe powinno wymieniać się regularnie. Sugeruje się, że klocki hamulcowe powinny być wymieniane co 30 lub 50 tys. km. Wszystko jednak zależy od stylu jazdy, ponieważ przy dynamicznej jeździe należy wymieniać je co 20 tys. km. W przypadku tarczy jest to około 80 tys. km.
Jako że układ hamulcowy odpowiada za zarówno bezpieczeństwo nasze, jak i innych uczestników ruchu drogowego, ważne jest to, aby każdy z jego elementów działał poprawnie. Elementy te poddawane są stałej eksploatacji, dlatego z czasem trzeba je wymienić. Do najczęściej wymienianych elementów układu hamulcowego zalicza się klocki hamulcowe, zaciski oraz tarcze hamulcowe. To one są poddawane największym obciążeniom, dlatego też wymieniane są regularnie.
Dobrze działający układ hamulcowy jest podstawą umożliwiającą jazdę autem po publicznych drogach. Jeśli układ nie działa prawidłowo, auto nie powinno być używane. Zużycie poszczególnych elementów układu hamulcowego jest czymś naturalnym. Wymiana tarcz, klocków hamulcowych powinna odbyć się, gdy zauważymy nadmierne hałasy, wibracje i „bicie” podczas hamowania, przegrzewanie się felg podczas jazdy, zapach spalonego metalu czy charakterystyczny, metaliczny odgłos podczas hamowania. Jeśli awarii uległ system ABS, to problem często sygnalizowany jest odpowiednią kontrolką na desce rozdzielczej.